Automobiļu datu platforma 'carVertical' dubultojusi ieņēmumus
Foto: Shutterstock

Par spīti globālajai pusvadītāju krīzei automobiļu vēstures pārskatu platforma "carVertical", kura aktīvi darbojas arī Latvijā, 2021. gadā guvusi ieņēmumus 17,7 miljonu eiro apmērā. Tas ir būtiski vairāk nekā 2020. gadā, kad pārdošanas apjomi sasniedza 8,5 miljonus eiro.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Kā norāda "carVertical" izpilddirektors Roks Medonis (Rokas Medonis), uzņēmuma ieņēmumi palielinājušies, paplašinot darbību Centrāleiropas, Austrumeiropas un Amerikas tirgū. Tas ir arī ieguldījis ievērojamus līdzekļus datu apstrādē, pakalpojumu un klientu apmierinātības uzlabošanā. 2021. gadā "carVertical" portfelim pievienoja tikai divus jaunus reģionus: Dāniju un Apvienoto Karalisti.

"Pasaulē valdošās pusvadītāju krīzes dēļ lietotu automobiļu piedāvājums noteiktos tirgos ir samazinājies par 40%. Tā kā nodrošinām autovadītājiem automobiļu vēstures pārskatus, tiešā veidā izjutām šīs krīzes sekas. Tomēr tas nav atturējis mūs no finanšu mērķu sasniegšanas. Turklāt komanda kopš 2021. gada sākuma ir paplašinājusies no 36 līdz 76 darbiniekiem," stāsta Medonis.

Piegādes ķēdes traucējumi nav vienīgā krīze, kas ietekmē autobūves uzņēmumus. Karš Ukrainā ir ne tikai satricinājis visu pasauli, bet arī lielā mērā ietekmējis tirgu Centrāleiropā un Austrumeiropā. Sākoties karam, "carVertical" nekavējoties pārtrauca darbību Krievijā un Baltkrievijā. Uzņēmums sniedz finansiālu atbalstu Ukrainai.

Pat pašā piesardzīgākajā scenārijā 2022. gadā "carVertical" cer palielināt uzņēmuma ieņēmumus līdz vismaz 25 miljoniem eiro un izvērst darbību jaunos tirgos. Uzņēmums jau ir sācis piedāvāt pakalpojumus Austrālijā, Spānijā un Meksikā. Turklāt tas cer sākt darbību tādās valstīs kā Dienvidāfrika, Nīderlande, Portugāle, Brazīlija, Gruzija, AAE, Kanāda un Puertoriko.

"Lai varētu piedāvāt pārskatus par automobiļiem konkrētā valstī, mums vispirms ir jāiegūst dati. Tiklīdz produktu un datu komandas dod zaļo gaismu, varam sākt līdzekļu ieguldīšanu mārketingā, lai sasniegtu mūsu potenciālos klientus un izglītotu viņus par to, cik nozīmīga automobiļu vēstures pārbaude," skaidro Medonis.

Kopš darbības pirmsākumiem "carVertical" ir bijis orientēts uz automobiļiem. Tuvākajā laikā pānots sākt pakalpojumus arī lietotu motociklu pircējiem. "Šim pavērsienam gatavojamies jau ilgu laiku. Par to pastāvīgi interesējās motociklu entuziasti. Pienāca brīdis, kad kļuva skaidrs, ka vajadzētu izmantot šo iespēju," atklāj Medonis.

Uzņēmums ir saņēmis piedāvājumus no riska kapitāla fondiem, tomēr šajā attīstības posmā plāno produktus attīstīt pakāpeniski. "Pagājušajā gadā mēs daudz uzzinājām par mūsu klientiem, viņu vajadzībām, paradumiem un par to, kas vēl būtu jāuzlabo. Tas mums ir sniedzis ārkārtīgi daudz noderīgu ieskatu, ļaujot uzņēmumam gūt ilgtermiņa redzējumu. Vēlamies kļūt par ekosistēmu, kuras ekspertīze sniedzas tālāk par automobiļu vēstures pārbaudi," piebilst Medonis.

"carVertical" portfeļa paplašināšana ir komplicēts process, kam ilgtermiņā būs nepieciešami ārēji ieguldījumi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Lasi vēl
 
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.