Covid-19 laikā pieaudzis pieprasījums pēc parādu atgūšanas pakalpojumiem
Foto: stock.xchng

Covid-19 pandēmijas laikā uzņēmumi daudz vairāk seko līdzi izrakstīto rēķinu savlaicīgai apmaksai, kā arī ir pieaudzis pieprasījums pēc parādu atgūšanas pakalpojumiem, atzina kredītu pārvaldības uzņēmuma "Intrum" ģenerāldirektore Baltijā Ilva Valeika.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

"Pieprasījums ir audzis, jo uzņēmumi vēlas savlaicīgāk nodrošināt savu naudas plūsmu, kas nozīmē, ka, ja agrāk uzņēmums rēķina samaksu gaidīja varbūt mēnesi, varbūt divus pēc termiņa un to varēja atļauties, tad tagad, zinot, ka nav tāda risinājuma neko nedarīt, uzņēmumi daudz ātrāk vēlas atgādināt par kavētu rēķinu - pēc piecām desmit dienām, krietni, krietni agrāk. Tas nozīmē arī, ka jāapzvana, jāatgādina lielākam klientu skaitam. Mēs kā parādu piedziņas kompānija esam digitāli attīstīta tādā jomā un darbojamies ar to ikdienā. Tieši pēc šāda veida pakalpojumiem pieprasījums ir būtiski pieaudzis," stāstīja Valeika.

Viņa arī norādīja, ka krīzes laikā, lai pārvaldītu naudas plūsmu un nodrošinātos pret dažādiem riskiem, uzņēmēji Latvijā arvien vairāk piemēro priekšapmaksu.

"Kopš pagājušā gada šis rādītājs audzis gandrīz divas reizes - no 24% 2020.gadā līdz 40% šogad. Lietuvas un Igaunijas uzņēmēji priekšapmaksu izmanto vēl biežāk - attiecīgi 47% un 53%. Savukārt 35% Latvijas uzņēmumu izmanto kredītvēstures pārbaudi, lai pārliecinātos, cik maksātspējīgs ir sadarbības partneris vai klients. Savukārt kredītu apdrošināšanas, banku garantiju vai faktoringa izmantošana pērn samazinājusies," klāstīja "Intrum" ģenerāldirektore Baltijā.

Runājot par konkurenci parādu atgūšanas nozarē, Valeika atzīmēja, ka Covid-19 pandēmijā tā nav mainījusies. "Konkurence nav mainījusies - esam tie paši uzņēmumi, kas līdz šim nozarē strādājuši," viņa sacīja.

Tāpat viņa piebilda, ka pandēmijas sākumā zināmā mērā bija neliela šoka pauze - bija neziņa, ko darīt, vai ir ētiski sazināties ar parādniekiem un atgādināt par nenomaksātiem rēķiniem.

"Tajā brīdī mums kā uzņēmumam ētiska parādu atgūšana bija prioritāte, izstrādājām un gan klientus, gan debitorus informējām par saviem ētiskas parādu atgūšanas principiem. Tas bija salīdzinoši jauns aspekts. Mēs kā starptautisks uzņēmums vienmēr esam strādājuši atbilstoši mūsu vērtībām, bet tieši, ņemot vērā pandēmiju, bija nepieciešams daudz stingrāk definēt ētiskus parāda atgūšanas principus, daudz precīzāk definēt viegli ievainojamo debitoru kategorijas, uz kurām attiecināmi īpaši saudzīgi nosacījumi un noteikumi," stāstīja Valeika.

Seko Delfi arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.