Deviņos mēnešos pieaudzis Latvijas ostu, dzelzceļa un aviācijas kopējais kravu apgrozījums
Foto: Shutterstock

Šī gada deviņos mēnešos kopējais kravu apgrozījums Latvijas ostās palielinājies par 2,1%, Latvijas dzelzceļā par 8,4%, bet aviācijā par 21,9%, ceturtdien Loģistikas nozares padomē norādīja Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš.

Sēdē tika apspriestas tranzīta un loģistikas nozares aktualitātes, tai skaitā pārrunātas plānošanas un stratēģiskās prioritātes tranzīta nozarē nākamajā plānošanas periodā no 2021.-2027. gadam.

Padomes locekļi pārrunāja aktuālo situāciju tranzīta un loģistikas nozarē, problēmas, ārējo ietekmi, prognozes un priekšlikumus nozares konkurētspējas stiprināšanai.

Ozoliņš atzīmēja, ka šī gada deviņos mēnešos kopējais kravu apgrozījums Latvijas ostās palielinājies par 2,1%, bet Latvijas dzelzceļā par 8,4%. Arī konteinerkravu apmērs šā gada trīs ceturkšņos pieaudzis par 7%. Pozitīvi rezultāti ir Liepājas ostā, kur kravu apgrozījums pieaudzis par 16,2% un Rīgas brīvostā par 4,8%. Pozitīvas tendences turpinās kravu segmentos ar augstāku pievienoto vērtību. Tāpat pieauguši Ro-Ro jeb kravu ar ritošo sastāvu apmēri par 12,6% un turpina attīstīties prāmju satiksme, norādīja Ozoliņš.

Valsts sekretārs pauda, ka pozitīvas tendences uzrāda rezultāti aviopārvadājumos un e-komercijā. Avio kravās redzams nozīmīgs pieaugums par 21,9%. Palielinājums ir arī aviācijas pasažieru pārvadājumi par 16,8%. Lidostas pārstāvji pauda gandarījumu par pozitīvo kravu pieaugumu, ko sekmējis aktīvais darbs Āzijas virzienā. Šobrīd sīkpaku pārvadājumi no Ķīnas tiek veikti gan ar kravas, gan čārterreisu pasažieru lidmašīnām. Līdz šim uz VAS "Starptautisko lidostu "Rīga"" jau ir veikti vairāki e-komercijas kravu neregulārie lidojumi. Arī VAS "Latvijas pasts" paplašina valstu skaitu, uz kurām veic sīkpaku sūtījumus. Tajā pašā laikā Ozoliņš norādīja, ka pieaugot vidējam sūtījumu svaram un vērtībai, jāstiprina sadarbība ar muitas dienestiem, jo pieaug Latvijas loma šo sūtījumu muitas formalitāšu kārtošanā.

Ostu pārstāvji sēdē atzina, ka šā brīža rezultāti rada pamatu optimismam, atzīmējot, ka attīstītās jauni maršruti un konteinerlīnijas. Ventspils brīvostā kopš šī gada maija vērojams nozīmīgs kravu apmēra pieaugums, kas dod pamatu prognozēt, ka līdz gada beigām kopējais kravu apmērs varētu pārsniegt pagājušā gada rādītājus. Turklāt Ventspils brīvostā īstenotie industriālie projekti arī dod papildus kravu apmēram, tajā skaitā konteinerkravas ar augstu pievienoto vērtību. Tāpat šogad Ventspils ostā ienākuši trīs kruīza kuģi ar vairāk nekā 1100 pasažieriem.

SM sākusi darbu pie jaunu Transporta attīstības pamatnostādņu no 2021.-2027.gadam izstrādes, kurā iesaistās arī nozaru asociācijas un apvienības, kā arī plānošanas reģioni, pārstāvot nozares, kas tieši vai netieši ir saistītas ar transportu. SM Tranzīta politikas departamenta direktors Andris Maldups informēja, ka ir veikta aptauja, lai noteiktu ieinteresēto pušu izpratni un intereses par pamatnostādņu mērķi. No tiem visatbalstītākā ir transporta sistēma, kas nodrošina efektīvu kravu un cilvēku pārvietošanu, tādējādi veicinot valsts ekonomisko izaugsmi un cilvēku mobilitātes iespējas.

Tāpat Maldups informēja Loģistikas nozares padomi par notikušajiem un plānotajiem starptautiskajiem pasākumiem 2018.gadā, aicinot nozares pārstāvjiem aktīvāk iesaistīties plānotajos pasākumos un vizītēs uz Āziju, it īpaši sadarbībai ar Ķīnas uzņēmējiem.

Padomes locekļi atzinīgi novērtēja valdībā apstiprināto Indikatīvo dzelzceļa infrastruktūras attīstības plānu pieciem gadiem (2018.-2022.gadam), kas sevī iekļauj būtiskus infrastruktūras attīstības principus un skaidri iezīmē visu pušu saistības. Padomes locekļi arī pauda atbalstu Latvijas dzelzceļa elektrifikācijas projekta tālākai virzībai.

Plašas diskusijas notika par šodienas izglītības iespējām transporta un loģistikas speciālistu sagatavošanā darba tirgum, jo transporta nozarē nākas saskarties ar šīs jomas darbinieku trūkumu. Par iespējām sagatavot jaunus speciālistus transporta un loģistikas nozarē, padomi informēja Rīgas Tehniskās Universitātes (RTU) un Transporta un sakaru institūta pārstāvji.

Loģistikas nozares padome izveidota, lai veicinātu loģistikas jomas attīstību un tā apvieno nozares ostu pārvaldes, kapitālsabiedrību un sabiedrisko organizāciju pārstāvjus.

Sharing Options

Source

LETA

Tags

Satiksmes ministrija
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form

Komentāri
komentēt kā anonīms lietotājs
Komentējot Jūs piekrītat Lietošanas noteikumiem
Lasīt komentārus Lasīt komentārus