Foto: DELFI

Kravu īpašnieku izvēli par labu vienai vai otrai ostai nosaka ekonomiskie faktori un servisa kvalitāte, un šādus jautājumus nav iespējams atrisināt politiski, uzsver VAS "Latvijas dzelzceļš" ("LDz") prezidents Uģis Magonis, komentējot Baltkrievijas vadības vēlmi pārorientēt kravas no Baltijas valstīm uz Krievijas ostām.

Kā biznesa portālam "Nozare.lv" norāda Magonis, ekonomiskie faktori un servisa līmenis runā par labu Latvijas izvēlei.

"Protams, lielāku drošību par stabilām kravu plūsmām Latvija iegūtu, ja ostās būtu investīcijas no ārvalstu kravu nosūtītājiem, tomēr arī šī brīža situācijā mūsu ostām bažām nevajadzētu būt. Mūsu uzdevums ir pārliecināt baltkrievu kolēģus par priekšrocībām un turpināt sadarbību," uzsver Magonis.

Latvijas Loģistikas asociācijas valdes priekšsēdētājs Aivars Tauriņš savukārt norāda, ka pagaidām, izņemot politiskus paziņojumus, "nekā cita nav".

"Ja kaut kas arī tiks realizēts praksē, tad no Baltijas valstīm Lietuva ir visvairāk atkarīga no Baltkrievijas kravām," uzsver Tauriņš.

Arī Satiksmes ministrija (SM) skaidro, ka tai nav oficiālas informācijas par Baltkrievijas vadības izteikumiem, nedz arī to motīviem. Tieši pretēji - Baltkrievija esot ļoti nozīmīgs sadarbības partneris Latvijai tranzīta jomā un nav norāžu, kas liecinātu par gaidāmām izmaiņām.

Latvijas tranzīta jomas kompānijas piedāvājot Baltkrievijas partneriem labākos iespējamos nosacījumus, un Baltkrievijas partneri tos vienmēr ir augstu vērtējuši, apgalvo SM. Pēdējās starpvaldību komisijas laikā pirms trim nedēļām šie jautājumi esot apspriesti un abas puses atzīmēja savstarpēju ieinteresētību turpināt un paplašināt sadarbību.

Decembra sākumā Baltkrievija rīkojot tradicionālo izstādi "BelExpo" Rīgā, kurā tiks izstādītas dažādu sektoru Baltkrievijā ražotas preces. Vienlaicīgi tiks organizēts biznesa forums, kura sagatavošanas procesā arī Satiksmes ministrija aktīvi līdzdarbojas. "Tie ir nozīmīgi pasākumi, kas apliecina abpusēji izdevīgu sadarbību. Tādēļ neredzam pamatu kravu plūsmu pārvirzīšanai no Latvijas," uzsver SM.

Kravu apjomi pa dzelzceļu uz un no Baltkrievijas 2011.gadā bija ap 12 miljoniem tonnu. Papildus tam liela daļa - aptuveni 22 miljoni tonnu - kravu uz Latvijas ostām nāk arī no citām NVS valstīm tranzītā caur Baltkrieviju. Kopumā pērn LDz meitasuzņēmums "LDz Cargo" kopumā pārvadāja 59,39 miljoni tonnu.

Kā ziņots, Baltkrievija apņēmusies novirzīt lielu daļu eksporta kravu plūsmu no Baltijas valstīm uz Krievijas ostām, vēstīja interneta vietne "Hartija 97".

Portāls norāda, ka šajā gadījumā tiek runāts par kālija mēslojumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!