Foto: AFI
Valstij pienācis laiks mazināt savu ietekmi nacionālajā aviokompānijā "airBaltic", jo tā nevar atļauties finansēt kompānijas tālāko attīstību, šādu viedokli biznesa laikrakstam "Dienas Bizness" (DB) pauda aptaujātie eksperti.

Viņuprāt, valstij vai nu vispār jāizstājas no "airBaltic" akcionāru rindām vai ievērojami jāmazina līdzdalība kompānijā. Lai gan mazinājusies, tomēr joprojām esot svarīga valsts līdzdalība kompānijā, lai tā varētu nodrošināt lidojumus uz Austrumiem. Tomēr tam nav nepieciešama valsts dalība virs 50% - tas turklāt traucējis aviokompānijai kļūt par publisku akciju sabiedrību, par ko runāts un kam sākts gatavoties jau 1999.gadā, vēsta DB.

Šobrīd, pēc starptautisku ekspertu biznesa laikrakstam teiktā, "airBaltic" kļuvusi par pietiekami augsta līmeņa kompāniju, lai piesaistītu investorus no pasaules, turklāt tirgus pašlaik ir gatavs saņemt labi vadītas kompānijas kapitāldaļu pārdošanas piedāvājumu.

Pēc aviācijas eksperta Džeja Sorensena DB paustā, Latvijas valdībai kā lielākajam akcionāram vajadzētu uzņemties līderlomu "airBaltic" problēmjautājumu risināšanā. Tostarp ir trūkstošs investīciju apjoms vairāku simtu miljonu latu apjomā "airBaltic" tālāko attīstības mērķu sasniegšanai.

Tā kā valsts nav tik bagāta, tā izskata dažādus variantus, kuru vidū ir arī jaunu investoru piesaiste, kas samazinātu valsts ietekmi "airBaltic". Valdība saņēmusi sava konsultanta "Prudentia" vērtējumu par "airBaltic", ko valdība vētīs 26.jūlijā, bet dienu iepriekš – 25.jūlijā plānota "airBaltic" akcionāru sapulce, lai lemtu par pamatkapitāla palielināšanu.

"Prudentia" partneris Ģirts Rungainis DB izteicies, ka ir nepieciešams palielināt aviokompānijas kapitālu, jo esot skaidrs, ka "airBaltic" attīstās un nākotnē kaļ agresīvas attīstības plānus.

Jau ziņots, ka "airBaltic" dibināta 1995.gadā, tās lielākie akcionāri ir Latvijas valsts ar 52,6% akciju un SIA "Baltijas aviācijas sistēmas" (BAS) ar 47,2% akciju, kas tās 2009.gada sākumā iegādājās no SAS.
BAS 50% kapitāldaļu pieder kompānijas prezidentam Bertoltam Flikam, bet vēl 50% - Bahamu salās reģistrētai kompānijai "Taurus Asset Management Fund Limited".

Pēc ekonomikas ministra Arta Kampara (V) paziņotā šā gada maijā, ka nacionālā aviokompānija atrodas uz maksātnespējas robežas, valdība izlēma veidot starpministriju darba grupu un piesaistīt "Prudentia". Speciālisti vērtē valsts iespējamās rīcības "airBaltic".

25.jūlijā paredzētajā "airBaltic" akcionāru sapulcē plānots apstiprināt kompānijas padomi un lemt par pamatkapitāla palielināšanu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!