Foto: LETA
Latvijas nacionālās lidsabiedrības AS "Air Baltic Corporation" vadītājam Bertoltam Flikam piederošais uzņēmums SIA "Baltijas aviācijas sistēmas" gatavojas ienākt Lietuvas tirgū, nākamā gada aprīlī sākot lidojumus no Viļņas, pirmdien preses konferencē paziņojuši Lietuvas satiksmes ministrs Eliģijs Masjulis un uzņēmuma īpašnieki Fliks un Kristians Kirheiners.

Lietuvā uzņēmums dibinās jaunu lidsabiedrību ar citu nosaukumu, kas būs reģistrēta Viļņā. Jaunais zīmols tiks prezentēts janvārī. Plānots, ka jaunās kompānijas sākotnējās investīcijas būs 3,5 miljoni litu (714 000 latu), bet vēlāk pieaugs līdz 69 miljoniem litu.

SIA "Baltijas aviācijas sistēmas" pārstāvis Juris Pētersons norādīja, ka jaunā kompānija nedomā pārņemt "airBaltic" resursus. Tāpat viņš norādīja, ka par to, kā pēc jaunās kompānijas ienākšanas Lietuvas tirgū darbosies "airBaltic", ir jāprasa attiecīgi šai kompānijai.

Pētersons uzsvēra, ka patlaban ir skaidrs, ka uzņēmuma īpašnieki būs "Baltijas aviācijas sistēmas" un Kirheiners, kurš savulaik esot bijis "airBaltic" prezidents. Apkopotā informācija liecina, ka Kirheiners ir dzimis Kopenhāgenā un karjeru sācis Skandināvijas aviokompānijā "SAS". 1999.gadā iecelts par "airBaltic" prezidentu un izpilddirektoru.

"airBaltic" korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags savukārt skaidroja, ka "airBaltic" turpinās darbību kā visas Baltijas aviokompānija, tajā skaitā arī turpinās darbību Lietuvā. Jaunas aviokompānijas izveide Lietuvā nesamazināšot "airBaltic" vērtību. Turklāt jaunas lidsabiedrības izveide nenozīmējot maršrutu, lidmašīnu vai personāla pārņemšanu.

Satiksmes ministrijā (SM) turpretī norādīja, ka patlaban, nezinot iespējamās aviokompānijas statusu, investīciju apjomu un darbības veidu "ir pāragri izdarīt secinājumus par šī spēlētāja iespējamo ietekmi uz aviokompāniju "airBaltic"". Līdz šim publiskajā telpā izskanējušas esot vien nākotnes ieceres. Līdz ar to SM šo jautājumu, iespējams, varēšot komentēt tad, kad par to būtu precīzāka un plašāka informācija. SM arī uzsver, ka jaunajā projektā nav valsts līdzdalības.

Kā pastāstījis Kirheiners, tirgū kompānija gatavojas konkurēt ar zemām cenām un pievilcīgiem maršrutiem. Pēc viņa teiktā, sākotnēji paredzēts izmantot trīs lidmašīnas "Boeing 737", bet attīstības plānos nolemts lidmašīnu skaitu palielināt un 2015.gadā piedāvāt lidojumus 28 virzienos ar pieciem "Boeing 737" un pieciem "Bombardier Q400".

"Lietuva kā potenciālais tirgus mums šķiet pievilcīga, un biznesa vide paver iespējas strauji attīstīties," izteicies Fliks.

Kā vēsta portāls "15min.lt", no aprīļa aviokompānija klientiem piedāvās regulārus reisus no Viļņas uz Dublinu, Parīzi, Minheni, Romu, Varšavu, Stambulu un Maskavu, kā arī tūrisma reisus uz Maljorku, Atēnām, Larnaku, Antalju un Hurgadu. Tiesa gan, tūrisma reisi nav paredzēti visa gada garumā.

No 2012.gada paredzēti arī reisi uz Sanktpēterburgu, Helsinkiem, Berlīni, Budapeštu, Kijevu, Kopenhāgenu, Gdaņsku un Oslo, no 2013.gada - uz Briseli, Frankfurti, Telavivu, Milānu un Malagu.

"Lietuvas Satiksmes ministrija atbalsta aviokompānijas iniciatīvu sākt lidojumus no Lietuvas," norādījis satiksmes ministrs. "Mēs ceram, ka jaunās lidsabiedrības plāni tiks sekmīgi īstenoti. Tās ienākšana Viļņā ir lietderīga visai mūs valstij. Tas palīdzētu piesaistīt papildu investīcijas Lietuvas ekonomikā un nodrošinātu jaunus [lidojumu] virzienus un labāku satiksmi gan mūsu valsts iedzīvotājiem, gan ārvalstu viesiem. Satiksmes ministrija garantē, ka arī turpmāk attīstīs Lietuvas lidostu infrastruktūru un radīs labvēlīgus apstākļus aviotransporta uzņēmumiem."

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!