Foto: AFI
Nākamā "airBaltic" akcionāru pilnsapulce tiks sasaukta šī gada jūlijā, un sapulces darba kārtībā iekļauts jautājums ne tikai par jaunas "airBaltic" padomes ievēlēšanu, bet arī par kompānijas pamatkapitāla palielināšanu, portālu "Delfi" informēja aviokompānijas prezidents Bertolts Fliks.

Pēc viņa sacītā, "airBaltic" pamatkapitāla palielināšana nepieciešama turpmākai lidsabiedrības attīstībai, tai skaitā gaisa kuģu flotes modernizācijai. "Saņemti potenciālo investoru apliecinājumi, un ir izrādīta liela interese par iespējām attīstīt lidsabiedrību. Privātais akcionārs "Baltijas Aviācijas Sistēmas" jau ir paudis gatavību no savas puses ieguldīt "airBaltic" attīstībai nepieciešamos līdzekļus," norāda Fliks.

"Delfi" jau ziņoja, ka akcionāru sapulcē būs jālemj arī par jaunu padomes locekļu ievēlēšanu, jo no padomes atkāpušies divi kompānijas BAS pārstāvji - Ilmārs Razumovskis un Žans-Šarls Korsaks.

BAS ceturtdien paziņoja, ka tās virzītie "airBaltic" padomes locekļu atkāpušies, jo valsts izvirzītie pārstāvji padomē jau ilgstoši strādā ārkārtīgi pavirši. Pēdējo 12 mēnešu laikā valsts no savas puses ir nomainījusi vairāk padomes locekļu nekā iepriekšējos 15 "airBaltic" darbības gados kopā, norādīja BAS.

Pēc ekonomikas ministra Arta Kampara (V) paziņotā, ka aviokompānijai draud maksātnespēja, valdība pagājušajā nedēļā lēma izveidot starpministriju darba grupa, lai koordinētu savstarpējo darbību un izbēgtu no atkārtotiem publiskiem paziņojumiem par iespējamajām negācijām kompānijā.

Valdība šo pirmdien uzklausīja darba grupas veikumu slēgtā sēdē, taču par tajā pārrunāto satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) sniedza izvairīgas atbildes, sakot, ka sēdē pārrunāts "viss, kas saistīts ar sociālo un ekonomisko ietekmi".

Avots, kurš bija informēts par valdībā pirmdien slēgtajā sēdē spriesto, portālam "Delfi" sacīja, ka valsts patlaban nezina, kas notiek kompānijā, taču apjauš, ka tās finansiālā situācija ir bēdīga. Par to esot noraizējusies ne tikai valsts, bet arī "Latvijas Krājbanka" un ar to saistītā "Snoras banka", kur ir ieķīlātas "airBaltic" preču zīmes. " Patlaban neesot runa par "airBaltic" valsts kapitāldaļu pārdošanu, bet gan par papildu resursu ieguldīšanu kompānijā, un tam sekojošām "daļu attiecību izmaiņām [starp akcionāriem]".

"airBaltic" dibināta 1995.gadā, tās lielākie akcionāri ir Latvijas valsts ar 52,6% akciju un "Baltijas aviācijas sistēmas" (BAS) ar 47,2% akciju, kas tās 2009.gada sākumā iegādājās no SAS. BAS 50% kapitāldaļu pieder Flikam, bet vēl 50% – Bahamu salās reģistrētai kompānijai "Taurus Asset Management".
Karn

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!