Foto: F64

Jebkurai privātās rokās esošai aviokompānijai ir vieglāk tikt galā ar iespējamiem nākotnes pavērsieniem nekā valsts lidsabiedrībai, intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam "Baltic Business Service" sacīja Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.

Komentējot iepriekš pausto pārliecību par pilnīgu "airBaltic" privatizāciju piecu gadu laikā, Gauss uzsvēra, ka patlaban viņam nav nekādu iebildumu pret Latvijas valsti kā akcionāru "airBaltic".

"Šajā jautājumā es tiku neprecīzi citēts, jo kāds pauda, ka es nevēlos, lai valsts ir akcionārs kompānijā. Es vēlētos precizēt - jebkurai aviokompānijai, kas ir privātās rokās, ir vieglāk tik galā ar iespējamajiem nākotnes pavērsieniem, jo nav jāievēro Eiropas Savienības valsts atbalsta nosacījumi, ja valsts nav vairākuma akcionārs," klāstīja Gauss.

Viņš skaidroja, ka tādejādi privātai aviokompānijai strādāt ir vieglāk nekā valsts īpašumā esošai. "Tādā ziņā būtu vieglāk, taču esmu ļoti apmierināts ar Latvijas valsti kā akcionāru. Tam, vai valstij ir vairākums vai mazākums, nav tik svarīgi - svarīgāk ir, kā valsts uzvedas kā akcionārs. Un Latvijas valsts kā akcionārs ir uzvedusies perfekti. Mums nav bijuši nekādi ierobežojumi aviokompānijas attīstībai politiskas ietekmes dēļ. Neviens nav mums teicis, lidot šeit vai tur," uzsvēra "airBaltic" vadītājs.

Jau rakstīts, ka jūnija Gauss Baltijas valstu žurnālistiem pauda pārliecību par pilnīgu "airBaltic" privatizāciju piecu gadu laikā. Viņa ieskatā kompānijas privatizācija varētu notikt pakāpeniski - investoram sākumā iegūstot mazākuma daļu "airBaltic" kapitālā, bet pēcāk - jau kļūstot par vairākuma akcionāru.

Vienlaikus viņš pauda, ka valsts jau patlaban būtu gatava pilnīgai kompānijas privatizācijai un piecu gadu laikā tas notikšot.

Savukārt satiksmes ministrs Anrijs Matīss aģentūra BNS, komentējot Gausa pausto, iepriekš norādīja, ka "airBaltic" patlaban nevajadzētu pilnībā privatizēt un šāds jautājums nav Satiksmes ministrijas dienaskārtībā.

Pēc viņa teiktā, privātā kapitāla piesaiste aviokompānijai esot nepieciešama veiksmīgai tālākai attīstībai, taču, lai uzņēmums saglabātu nacionālās aviokompānijas statusu, valstij jābūt vismaz 50% plus vienai akcijai "airBaltic" kapitālā.

"airBaltic" nodrošina tiešos lidojumus no Rīgas uz aptuveni 60 galamērķiem. Lidsabiedrības lielākā īpašniece ir Latvijas valsts ar 99,8% akciju.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!