Foto: LETA

Pagājušā gadā interesi par e-komercijas pakalpojumiem tieši ietekmēja pandēmijas radītie ierobežojumiem – to varēja novērot gan pavasarī, gan rudenī, liecina "Luminor" bankas apkopotie dati.

Pastiprinoties ierobežojumiem klātienes tirdzniecības vietās, pērn "Luminor" bankā pieauga pieteikumu skaits e-komercijas risinājuma ieviešanai, kas ļauj tirgotājiem ērtā veidā saņemt maksājumus no pircējiem interneta vidē, informē bankas pārstāve Arnita Beinaroviča, norādot, ka piemēram, 2020. gada rudenī jauno līgumu skaits pieauga par aptuveni 30 %.

Noslēgto līgumu skaita kāpums īpaši bija vērojams Latvijā un Lietuvā, kas, iespējams, skaidrojams ar nedaudz stingrākiem pulcēšanās ierobežojumiem nekā Igaunijā.

Arī aptaujas liecina, ka Latvijas uzņēmēji bijuši aktīvāki, pārorientējot biznesu uz digitālo vidi. Latvijā interneta tirdzniecību uzsācis katrs piektais, bet Lietuvā un Igaunijā – vien katrs desmitais uzņēmums. Līdz šim brīdim bankas e-komercijas savienojumam pieteikušies vairāk nekā 540 uzņēmēji Baltijā.

“Pandēmijas apstākļos uzņēmēju vēlmi mainīties un pielāgoties veicināja nepieciešamība turpināt darbu un būt sasniedzamiem saviem klientiem,” komentēja "Luminor" E-komercijas un karšu risinājumu vadītājs Artūrs Budkēvics, norādot, ka viņa pārstāvētā banka piedāvāja uzņēmējiem tīkamu, ērtu un drošu risinājumu.

Bankas dati liecina, ka vidējā viena darījuma summa visās Baltijas valstīs ir līdzīga, bet tiešsaistes veikalos pirkumu kopējā darījumu summa ir pat trīs reizes augstāka nekā klātienes tirdzniecības vietās. 2020. gada beigās vidējā darījuma summa sasniedza gandrīz vienādu līmeni visās trīs Baltijas valstīs, bet 2021. gada sākumā varēja novērot nelielu kritumu, taču jau otrajā un trešajā mēnesī Latvijā un Igaunijā tās pieauga.

Visvairāk darījumi interneta veikalos veikti Lietuvā, īpaši pirmssvētku un svētku laikā, kas ir aktīvākais iepirkšanās periods interneta veikalos, sasniedzot darījumu skaita rekordus. Atsevišķi uzņēmumi savu apgrozījumu spēja palielināt pat par 3000%, nopelnot vairākus simtus tūkstošus eiro. Arī pēc svētku perioda daļai uzņēmēju pārdošanas rezultāti turpina augt, tuvojoties svētku sezonas rādītājiem. Piemēram, 2021. gada martā Baltijas valstīs veikto darījumu skaits pieaudzis līdz vairāk nekā 80 tūkstošiem, pārsniedzot 2020. gada decembra apgrozījumu par 10 %.

Banka norāda, ka 2020. gadā visaktīvāk tiešsaistes tirdzniecību attīstījuši uzņēmēji, kas darbojas mazumtirdzniecības jomā. Savukārt vasarā, aktualizējoties tūrisma sezonai, e-vidē savus pakalpojumus aktīvāk realizēja viesnīcas un īstermiņa īres vietas. Taču vienlīdz labi pārdošana internetā sekmējusies grāmatu veikaliem, ēdināšanas iestādēm un tirdzniecības vietām, kuru darbību ietekmējuši ierobežojumi, piemēram, alkoholisko dzērienu tirgotājiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!