Foto: Pixabay

"2020. gadā Covid-19 dēļ nav atlaists neviens darbinieks," vaicāts par Covid-19 pandēmijas ietekmi uz "Kolonna" skaistumkopšanas biznesu, portālam "Delfi" saka SIA "Reho" valdes priekšsēdētājs Jānis Lasmanis.

Vienlaikus viņš atzīst, ka vissarežģītākā situācija patlaban veidojas ar tirdzniecības centriem, kuriem "Kolonna" nespēj pilnā apmērā nomaksāt līgumos noteiktās nomas maksas, jo primārās ir darbaspēka izmaksas un nodokļi – "viss, kas nepieciešams mūsu ilgtspējīga biznesa cikla nodrošināšanai".

Šobrīd "Kolonna" salonos strādā 335 darbinieki, un Lasmanis pauž cerību, ka izdosies saglabāt maksimāli daudz darbavietu un algas darbiniekiem.

""Kolonna" darbību šogad ietekmējuši divi Covid-19 viļņi, pie tam jāsaka, ka pretēji lielākajai daļai Eiropas Savienības valstu, mūsu nozari Latvijā vairāk skāra tieši rudens un pašreizējie aizliegumi. Apgrozījums marta otrajā pusē nokrita par 60%, bet, sākot ar maiju, tas atkal auga, un vasarā izlīdzinājās jau uz mīnus 10%. Līdz ar otro ierobežojumu vilni novembrī, kad strādāja tikai frizieri, apgrozījums bija mīnus 40%, bet vairāku nedēļu pilnīgas dīkstāves ietekmē decembra mīnuss būs ap 70%," skaidro Lasmanis.

No pieciem "Kolonna" darbības veidiem Covid-19 uzliesmojuma otrā viļņa laikā uz brīdi bija atļauta tikai frizieru darbība (bija aizliegti kosmetoloģijas pakalpojumi, nedrīkstēja strādāt nagu kopšanas speciālisti, tāpat arī masieri). Šobrīd arī frizieriem ir vismaz trīs nedēļu piespiedu dīkstāve.

"Uzņēmumam nozīmīgs ir valdības atbalsts, kas ļauj mums kā nodokļu maksātājiem vērsties pēc palīdzības dīkstāves pabalstu veidā. Protams, atbalsta saņēmējam tas nekad nebūs pietiekams, bet jāatzīst, ka šī ir pirmā reize kopš neatkarības pasludināšanas, kad valsts man kā uzņēmējam tik maz prestižā jomā (neesmu nedz IT, nedz eksportētājs) vispār sniedz atbalstu," pauda SIA "Reho" valdes priekšsēdētājs.

"Mēs esam savas valsts pilsoņi un patrioti un godprātīgi pakļaujamies noteikumiem un ierobežojumiem, kaut dažbrīd ne līdz galam tos izprotam. Domājams, ka vērtēt "gala bilanci" valdības lēmumiem un to pareizībai šobrīd ir pāragri," viņš sacīja, jautāts, kā vērtē valdības pieņemtos lēmumus Covid-19 pandēmijas ierobežošanai.

Lasmanis akcentē: "Mūsu uzņēmuma vērtība jau 30 gadus ir darbinieki, jo pretēji tirdzniecības uzņēmumam, mēs pelnām naudu ar "savam rokām", nevis pārdodot preci. Kolektīvs ir stabils, pārdzīvojis daudzas un dažādas krīzes, īpašnieku maiņu un esam pārliecināti, ka arī šī krīze mūs darīs tikai stiprākus. Protams, saņemt dīkstāves pabalstu nav tas pats, kas nopelnīt algu, bet tomēr "Kolonna" darbinieki ir finansiāli nodrošināti arī krīzes laikā. Stress varbūt ir lielāks tieši morāli."

Uzņēmuma vadītājs arī norāda, ka Covid-19 "licis sarosīties un fantastiskā tempā – viena mēneša laikā – atvērām e-veikalu, kas nupat sācis darboties". "Profesionālā kosmētika būs pieejama plašākam pircēju lokam nekā līdz šim. Ir aptieku kosmētika, selektīvā kosmētika, bet laba profesionālā kosmētika pilnā sortimentā līdz šim nebija pieejama tiešsaistē. Tas būs mūsu pienesums krīzē klientiem, arī atlaižu iespēju ziņā, jo, tirgojot internetā, izmaksas ir mazākas," skaidro Lasmanis.

Šobrīd uzņēmuma attīstības plāni 2021. gadam nav koriģēti. Mazliet atlikta salona atvēršana jaunajā tirdzniecības centrā "Sāga", kuru tagad plānots atklāt pavasarī.

Jautāts, kā vērtējams "Kolonnas" pašreizējais finansiālais stāvoklis, Lasmanis atbild: ""Kolonnas" stāvoklis ir stabils. Uzņēmums strādā ar bankas kredītu tikai 356 tūkstošu eiro apmērā, kas ir salīdzinoši neliels, ņemot vērā, ka viena moderna salona izveides izmaksas ir starp 250-300 tūkstošiem eiro. Jaunākie "Kolonna" saloni ar visiem pieciem pakalpojumu veidiem atvērti "Dominā" 2018. gadā, "Akropolē" 2019. gadā un "Basteja pasāžā" 2020. gadā. Var teikt, ka no 16 šobrīd strādājošiem saloniem tikai viens ir izveidots ar bankas kredīta palīdzību."

Šogad janvāra sākumā Lasmanis kļuva par "Reho" vienīgo īpašnieku.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!