Foto: DELFI

Lietuvas ceļu un maģistrāļu būvnieks "Kauno tiltai" un būvfirmu grupa "Binders un Arčers" iesnieguši sūdzības starptautiskās lidostas "Rīga" iepirkumu konkursā par būvdarbiem lidostas infrastruktūras attīstības projekta ietvaros, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā publicētais paziņojums.

Sūdzību izskatīšanas termiņš nav noteikts.

"Kauno tiltai" preses pārstāve Rimante Jablonskīte (Rimantė Jablonskytė) pastāstīja, ka lidostas "Rīga" konkursa iepirkumu procedūra nenotika pārskatāmi un pārkāpti būtiski Publiskā iepirkuma likuma noteikumi.

""Kauno tiltai" piedalījās šajā konkursā kopā ar savu stratēģisko akcionāru "Comsa Emte", kuriem ir liela pieredze lidostu infrastruktūras būvē. Pat pēdējos piecos līdz sešos gados "Comsa Emte" ir konstruējuši un rekonstruējuši vairāk nekā 760 tūkstošus kvadrātmetru no lidostu infrastruktūras 18 lidostās Spānijā," informēja Jablonskīte un piebilda, ka kopējā šo īstenoto līgumu vērtība ir vairāk nekā 280 miljoni eiro (196,785 miljoni latu).

Viņa norādīja, ka, neskatoties arī uz to, ka "Kauno tiltai" pēdējā gada laikā ir pārbūvējis vairāk nekā 190 tūkstošus kvadrātmetru infrastruktūras Viļņas un Kauņas lidostās, uzņēmuma piedāvājums ticis noraidīts kvalifikācijas posmā, neprasot nekādus sīkākus paskaidrojumus no pašas kompānijas.

"Turklāt kvalifikācijas posms bija neuzvarams arī sešām citām starptautiskajām būvkompānijām, kurām ir milzīga pieredze lidostu infrastruktūras būvniecības nozarē, piemēram, Austrijas uzņēmumam "Strabag SE", Somijas kompānijai "Lemminkäinen Oyj" un trim citiem Latvijas un Turcijas būvniecības uzņēmumiem," klāstīja "Kauno tiltai" pārstāve.

Savukārt "Binders un Arčers" sabiedrisko attiecību speciāliste Vita Noriņa klāstīja, ka sūdzība iesniegta, jo pretēji konkursa iepirkuma komisijas paustajam "Binders un Arčers" piedāvājums atbilst visām prasībām.

""Binders un Arčers" piedāvājums tika atzīts par kvalifikācijai neatbilstošu, par iemeslu minot projekta vadītāja it kā nepietiekamo pieredzi siltumapgādes un vēdināšanas ietaišu būvniecībā. Piedāvājumā atbilstoši konkursa nolikumam norādījām trīs objektus, kas pierāda mūsu projekta vadītāja pieredzi siltumapgādes tīklu izbūvē, pēc konkursa komisijas lūguma atsevišķi norādījām arī tos objektus, kas liecina arī par projekta vadītāja pieredzi vēdināšanas ietaišu izbūvē. Konkursa komisija uzskata, ka informācijas papildināšana šādā veidā tomēr neatbilst konkursa nolikumam, bet pilnsabiedrība savukārt uzskata, ka precīzi ir izpildījusi konkursa nolikuma prasības un precīzi ir atbildējusi uz uzdoto jautājumu par pretendenta pieredzi," sacīja Noriņa un piebilda, ka sūdzība argumentēta ar faktu par neprecīzi noformulētu kvalifikācijas jautājumu.

Lidostas infrastruktūras attīstības projekta ietvaros iepriekš bija iesniegtas vairākas sūdzības. Sūdzību par būvdarbu veikšanas konkursu bija iesniedzis būvniecības uzņēmums "A.C.B.", savukārt sūdzības par būvuzraudzības iepirkumu konkursu iesniedza konsultantu uzņēmums "Firma L4" un arhitektūras pakalpojumu sniedzējs "Rem Pro". "A.C.B." un "Rem Pro" savas sūdzības gan atsauca. IUB pēc "Firma L4" sūdzības izskatīšanas līgumu atļāva slēgt.

Ziņots arī, ka Eiropas Komisija (EK) 2011.gadā apstiprināja projektu "Starptautiskās lidostas "Rīga" infrastruktūras attīstība".

Satiksmes ministrijā (SM) aģentūrai BNS iepriekš norādīja, ka projekta ieviešana ir būtiska, lai sasniegtu lidostas ilgtermiņa vīziju, proti, kļūt par vienu no galvenajiem pasažieru aviopārvadājumu tranzīta centriem Ziemeļeiropā, kā arī līdz 2032.gadam sasniegt apkalpoto pasažieru skaitu ‒ 14 miljoni pasažieru gadā, savukārt projekta mērķis ir nodrošināt drošu, efektīvu un augošam pārvadājumu apmēram atbilstošu gaisa transporta infrastruktūru.

Projektā paredzēts atjaunot skrejceļa segumu, nostiprināt skrejceļa lidjoslu, kā arī izbūvēt papildu manevrēšanas ceļus. Lai nodrošinātu lidmašīnu nolaišanos un pacelšanos nelabvēlīgos laika apstākļos un avārijas situācijās, iecerēts arī modernizēt lidlauka apgaismojumu, kā arī veikt citus infrastruktūras uzlabojumus. Kopējās projekta attiecināmās izmaksas ir gandrīz 67 miljoni latu, no kurām Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir 41,1 miljons latu.

Ministrijā arī pavēstīja, ka būvniecības laikā plānots radīt aptuveni 150 darbavietu, papildus radot arī 100 darbavietu ar lidostas darbību saistītajos uzņēmumos.

"Lursoft" informācija liecina, ka pilnsabiedrība "Binders un Arčers" reģistrēta 2000.gadā. 2010.gadā "Binders un Arčers" strādāja ar 815 tūkstošu latu apgrozījumu un cieta 648 latu zaudējumus.

Savukārt "Kauno tiltai" ir lielākais transporta infrastruktūras uzņēmums Baltijā, kas nodarbojas ne tikai ar autoceļu un šoseju konstrukcijas projektiem, bet arī tuneļu, skrejceļu, lidostu un citu infrastruktūras objektu konstrukciju veidošanu.

Starptautiskā lidosta "Rīga" ir lielākais aviosatiksmes mezgls Baltijas valstīs. Tās vienīgā īpašniece ir valsts. Pērn gadā kopumā lidosta "Rīga" apkalpoja 5,107 miljonus pasažieru, kas bija par 9,5% vairāk nekā 2010.gadā. 2011.gadā par 7% pieauga apkalpoto gaisa kuģu skaits (72 855 gaisa kuģi) un par 3% – apkalpoto kravu skaits (12 665 tonnas).

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!