Turpinās sarunas ar "Eurostat" un Ķekavas apvedceļa projekta finansētājiem par PPP līguma nosacījumiem, informē VSIA "Latvijas Valsts ceļi" (LVC).

Uzņēmums turpina sarunas ar publiskās un privātās partnerības (PPP) projekta par E67/A7 Rīga–Bauska–Lietuvas robeža (Grenctāle) posma 7,9.–25,0. km (Ķekavas apvedceļa) projektēšanu, būvniecību, finansēšanu un uzturēšanu ar finansētājiem (Eiropas Investīciju banka (EIB) un Ziemeļu investīciju banka (NIB)) par līguma nosacījumiem, lai tie atbilstu Eiropas Savienības Statistikas biroja ("Eurostat") prasībām attiecībā uz ārpusbilances saistībām. Paredzams, ka sarunas ar finansētājiem un konsultācijas ar "Eurostat" varētu turpināties līdz jūlija beigām.

Jāpiebilst, ka tikko kā "Eurostat" norādījis, - pašreizējais risinājums tā ieskatā nav optimāls, varētu radīt nevēlamu ietekmi uz budžetu.

Tikmēr LVC ziņo, ka turpina sarunas ar visām iesaistītajām pusēm, lai precizētu nosacījumus un risinājumus, un saņemtu pozitīvu "Eurostat" viedokli. Šajā procesā LVC konsultējas ar Finanšu ministriju (FM) un Centrālo finanšu līgumu aģentūru (CFLA) un Eiropas PPP ekspertīzes centru (EPEC).

Uzņēmums uzsver, ka atbilstoši valdības lēmumam līgums tiks slēgts tikai tad, kad tā risinājums būs atbilstošs ārpusbilances uzskaites kritērijiem, un to apstiprinās "Eurostat".

Jau ziņots, ka 2020. gada 13. augustā Iepirkuma komisija pieņēma lēmumu piešķirt līguma slēgšanas tiesības iepirkumā "Publiskās–privātās partnerības līgums par E67/A7 Rīga–Bauska–Lietuvas robeža (Grenctāle) posma 7,9.-25,0. km (Ķekavas apvedceļa) projektēšanu, būvniecību, finansēšanu un uzturēšanu" personu apvienībai (PA) "Kekava ABT", kurā ir Luksemburgā reģistrētās akciju komandītsabiedrības "TIIC 2 S.C.A.", "SICAR", AS "A.C.B."un Ceļu būves firmas SIA"Binders". Šo lēmumu Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) apstrīdēja otrs pretendents, bet 14. oktobrī Iepirkumu uzraudzības birojs pieņēma lēmumu izbeigt lietvedību administratīvajā lietā.

Pamatojoties uz minēto IUB lēmumu, kā arī atbilstoši Iepirkuma nolikumā noteiktajai procedūrai, 19. oktobrī PA "Kekava ABT" sāka sarunas ar pašu izvēlētiem finansētājiem, lai vienotos par projekta īstenošanai nepieciešamā finansējuma piešķiršanas gala nosacījumiem. Procedūras ietvaros finansētāji veiks personu apvienības finanšu un tehnisko spēju padziļināto izpēti, lai no savas puses pārliecinātos par pretendenta spējām īstenot projektu. Atbilstoši iepirkuma nolikuma prasībām šī izpēte var ilgt līdz trim mēnešiem ar iespēju pagarināt šo termiņu vēl par trim mēnešiem, ja to ar pamatojumu pieprasa finansētāji.

Pēc padziļinātās izpētes no finansētāju puses pabeigšanas Satiksmes ministrija (SM) sadarbībā ar FM nodrošinās, ka pirms PPP līguma parakstīšanas tiek saņemts Eurostat viedoklis par to, ka Ķekavas apvedceļa PPP projekta aktīvi tiek uzskaitīti privātā partnera aktīvu bilancē, neradot nevēlamu ietekmi uz vispārējās valdības budžeta bilanci un parādu. Pēc "Eurostat" pozitīva viedokļa saņemšanas tiks slēgts PPP līgums par Ķekavas apvedceļa projektēšanu, būvniecību, finansēšanu un uzturēšanu.

Tāpat jau vēstīts, ka projekta īstenotāja, Luksemburgā reģistrētā investīciju fonda "Transport Infrastructure Investment Company 2 S.C.A., SICAR" ("TIIC") vadošais partneris Manuels Karijs optimisitski pieļāva, ka apvedceļa būvniecību ir paredzēts sākt jau 2021.gada otrajā ceturksnī, īsi pēc publiskās un privātās partnerības (PPP) līguma noslēgšanas.

Publiskās–privātās partnerības iepirkuma procedūra tika sākta 2018. gada decembrī un noslēdzās pērn, saņemot pretendentu labākos un galīgos piedāvājumus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!