Foto: Publicitātes attēli

Pirmās asociācijas vārdam „Laima” – tā ir tradicionālā šokolādes tāfelīte, konfektes „Vāverīte”, „Serenāde”, zefīri šokolādē un daudz jo daudz citu gardumu, kas jau gadu desmitiem ieņēmuši neaizstājamu vietu ne tikai uz svētku galdiem, bet arī ikdienā.

2009. gadā, A/S „Laima" apvienojot ar augļu un dārzeņu sulu ražotāju A/S „Gutta", tika izveidots jauns uzņēmums - „NP Foods". Šī sinerģija devusi iedvesmu radīt jaunas produktu sērijas, kuras Latvijas iedzīvotāji jau paspējuši iemīļot. Ar vairākām no tām uzņēmums šogad piedalās konkursā „Eksporta un inovācijas balva 2011" divās kategorijās - „Eksportspējīgākais komersants" lielo un vidējo komercsabiedrību grupā un Importa aizstājējprodukts".

„Pirms diviem gadiem sākām orientēties uz to, lai radītu produktus ar papildu pievienoto vērtību, tostarp - jau divarpus gadu ražošanā neizmantojam sintētiskās krāsvielas," atklāj uzņēmuma sabiedrisko attiecību speciāliste Rita Voronkova. Patlaban jaunākais uzņēmuma piedāvājums Latvijas tirgū ir sulu konfektes. Košo saldumu gatavošanā tiek izmantotas nevis ķīmiskās krāsvielas, bet gan dabisko sulu koncentrāti - te arī praksē jaušama efektīvā „Laimas" un „Guttas" tradīciju mijiedarbība. Konfekšu ražošanā sarkanā krāsa tiek iegūta no ķiršu sulas, zaļā - no ābolu, savukārt oranžā - no apelsīnu sulas, savukārt papildus tiek izmantots Brazīlijas vasks, kas novērš konfekšu salipšanu.

Ārpus mūsu valsts robežām joprojām lielā cieņā ir tradicionālie „Laimas" produkti - šokolāde un šokolādes konfektes. 2011. gadā apmēram 40% šīs produkcijas eksportēts uz Krieviju, ASV, Izraēlu, Mongoliju un dažādām Eiropas Savienības valstīm. Patlaban tiek aktīvi strādāts arī pie Ķīnas un Brazīlijas tirgu apguves. Līdz šim „NP Foods" eksporta panākumu atslēga bijusi individuāla pieeja mērķa tirgum - tā prasa lielākus ieguldījumus izpētē, taču garantē drošus panākumus. Uzņēmuma eksporta daļas vadītāja Ieva Jansone īpaši uzsver, cik svarīgi izprast konkrētās kultūras nianses, pielāgojot produktu sortimentu, iepakojuma dizainu un produkta pasniegšanas veidu vietējām tradīcijām.

Pēdējos gados „NP Foods" īpaši attīstījis tiešo komunikāciju ar klientiem. „Visas pēdējos gados ražotās sulu garšas radītas pēc patērētāju pasūtījuma," stāsta R. Voronkova. Interesanti, ka „Laimas" produktu tirdzniecība šogad uzsākta arī tiešsaistes iepirkšanās platformās eBay un amazon.com, tādējādi uzņēmuma ražotos gardumus padarot pieejamu pat valstīs, kuros „NP Foods" vēl nav uzsācis darbību „klātienē". Runājot par nākotnes plāniem, I.Jansone atklāj, ka jau tuvākajā laikā plānots īstenot vairākus jaunus projektus, kas veicinātu produktu atpazīstamību, piemēram, attīstīt „Laimas" veikalu franšīzi.

Atgādinām, ka konkursu „Eksporta un inovācijas balva" organizē Ekonomikas ministrija un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra. Tas notiek jau septīto gadu, lai godinātu inovatīvākos un eksportspējīgākos Latvijas uzņēmējus. Uzņēmumi tiek vērtēti, un balvas tiek pasniegtas piecās kategorijās. Šī gada konkursa uzvarētāji tiks paziņoti svinīgā ceremonijā šā gada 15. decembrī. Pirmo vietu ieguvējiem katrā kategorijā tiks dota iespēja piedalīties Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras organizētājās tirdzniecības misijās, kā arī komersantu delegāciju sastāvā doties amatpersonu ārvalstu vizītēs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!