Foto: Publicitātes foto

VAS "Latvijas gaisa satiksme" (LGS) ir izstrādājusi un ieviesusi lidostā "Rīga" augstas precizitātes navigācijas sistēmas (Performance Based Navigation jeb PBN) instrumentālās lidojumu procedūras. Latvijas nacionālajai aviokompānijai "Air Baltic" un citām aviosabiedrībām, kas lido uz lidostu "Rīga" un no tās, ir iespējams uzsākt procedūru izmantošanu kopš 12. augusta.

Procedūru izstrāde tika uzsākta, lai risinātu Rīgas lidostas kapacitātes problēmu, kad 2019. gadā aviolidojumu intensitāte sasniedza savu augstāko punktu. Lai gan Covid-19 pandēmija ieviesa izmaiņas un strauji samazinājās reisu skaits, LGS turpinājusi PBN procedūru izstrādi saskaņā ar iepriekš apstiprināto grafiku.

"Mēs esam pārliecināti, ka agrāk vai vēlāk lidojumi atjaunosies vismaz iepriekšējā līmenī un reisu skaits turpinās augt. Lai lidosta vēlreiz tikpat asi kā 2019. gadā neizjustu problēmas, ko izraisa augsta lidojumu intensitāte, mēs turpinājām un paredzētajā laikā pabeidzām procedūru izstrādi. Tagad tās var izmantot aviokompānijas, kas savos maršrutos iekļāvušas Rīgu, kā arī militārie gaisa kuģi," skaidro LGS valdes priekšsēdētājs Dāvids Tauriņš.

PBN priekšrocības, salīdzinot ar tradicionālajām instrumentālo lidojumu procedūrām, ir efektīvāka gaisa telpas izmantošana, optimizējot ielidošanas un izlidošanas mijiedarbību, degvielas ekonomija, mazāks CO2 izmešu daudzums un trokšņu līmeņa samazinājums.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!