Foto: DELFI

Starptautiskā lidosta "Rīga" vērtēs Konkurences padomes (KP) lēmumu, ar kuru tai piemērots 50 000 latu sods par atlaidēm Īrijas zemo cenu aviokompānijai "Ryanair", portālam "Delfi" apliecināja lidostas pārstāve Sarmīte Bunka-Brilijonka.

To, vai KP lēmums tiks pārsūdzēts, lidostas pārstāve nesteidzās apgalvot, sakot, ka lēmumu vēl izvērtē.

"Cerējām, ka tāda apmēra sodu Konkurences padome mums nepiemēros, jo ar šiem jautājumiem jau strādājam. Es atbalstu lidostas caurspīdīgu darbību," sodu komentē lidostas valdes priekšsēdētājs Arnis Luhse. Viņš piebilst, ka lidosta, strādājot labāk nekā iepriekš, ir saņēmusi lielāku sodu, jo to aprēķina, ņemot vērā uzņēmuma apgrozījumu.

Lidosta jau tagad, paužot labo gribu un uzlabojot darbības caurspīdīgumu, ir apņēmusies aviosabiedrībām atsevišķi norādīt maksu par lidostas pamata infrastruktūras, centralizētās infrastruktūras nodrošināšanas pakalpojumiem, virszemes pakalpojumiem un citiem, uzsver Bunka-Brilijonka.

Jau vēstīts, ka KP, izskatot nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" sūdzību, konstatējusi, ka starptautiskā lidosta "Rīga" ir pārkāpusi dominējošā stāvokļa ļaunprātīgas izmantošanas aizliegumu, bez objektīva pamatojuma "Ryanair" piemērojot ievērojami zemāku maksu par lidostas pakalpojumiem nekā lidsabiedrībai "airBaltic". Lidostai piemērots 50 000 latu sods.

"airBaltic" sūdzējās par to, ka Īrijas zemo cenu aviokompānija "Ryanair" maksā lidostai 4,5 eiro (3,1 lats) par pasažieri, kuros ietverta lidmašīnu nosēšanās maksa, virszemes apkalpošana un lidostu nodeva, savukārt "airBaltic" šo maksājumu summa ir gandrīz 10 eiro (7 lati) par pasažieri.

Lidosta "Rīga" un lidsabiedrība aizpērnā gada vasaras beigās viena pret otru iesniedza tiesā miljoniem latu vērtas prasības. Lidosta sākotnēji vēlējās no "airBaltic" piedzīt 3,4 miljonu latu parādus, kas it kā iekrājušies kopš 2009.gada, vēlāk šo summu papildinot, savukārt "airBaltic" vērsās tiesā ar gandrīz sešu miljonu latu prasību pret lidostu, jo tā nav sniegusi konstruktīvus priekšlikumus par vienlīdzīgas konkurences nosacījumiem lidostā visām aviokompānijām un "airBaltic" par viena pasažiera apkalpošanu lidostā "Rīga" maksā divreiz vairāk nekā īru aviokompānija "Ryanair".

Vēlāk satiksmes ministra Kaspara Gerharda (TB/LNNK) uzdevumā strīdnieki noslēdza saprašanās memorandu, kas paredzēja gan iekrājušo parādu atmaksu, gan "airBaltic" "izmaksu samazināšanu par virszemes pakalpojumiem", un sāka gatavot mierizlīgumu abu uzņēmumu prasībām tiesā, kas pēc ilgām sarunām tika noslēgts pērn pavasarī un paredz, ka "airBaltic" noteiktā grafikā samaksās parādu un līgumsodu – kopā 7 152 755 latu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!