Foto: Reuters/Scanpix
Covid-19 attīstības ziņā "HoReCa" sektoru atmeta atpakaļ par vairākiem gadiem, ja ne par desmitgadi, teic "Coca-Cola HBC" jaunā biznesa vadītājs (iepriekš "Coca-Cola HBC" Polijas un Baltijas ģenerāldirektors) Jāks Mikels.

Mikels stāsta, ka "HoReCa" segments no visiem kanāliem, kuros "Coca-Cola HBC" strādā, ir cietis vissmagāk, un ne tikai pašreizējā krīzē, bet sākot jau no 2020.gada, kad sākās Covid-19.

Viņš gan norāda, ka pēdējo mēnešu "HoReCa" segmenta rezultāti ir iepriecinoši. Patēriņš ir spēcīgs un daži uzņēmumi pat atgriežas tuvu pirmspandēmijas līmenim.

"Tajā pašā laikā šis segments joprojām ir ļoti trausls, ko ļoti ātri var ietekmēt patērētāju pārliecības kritums vai kārtējās bažas par pandēmiju. Esmu piesardzīgi optimistisks par "HoReCa" segmenta atgūšanos un to, ka cilvēki arvien vairāk dosies ārpus mājas un apmeklēs sabiedriskās ēdināšanas vietas, restorānus. Protams, ir jābūt piesardzīgiem, jo šis segments ir joprojām ļoti trausls, ko tagad ietekmē arī cilvēku piesardzība attiecībā uz tēriņiem. Arī tūrisms nav atgriezies ne tuvu pirmspandēmijas apmēriem," skaidro Mikels.

Tāpat viņš norādī, - lai gan Baltijas valstu vidū "HoReCa" segmentā varētu būt nelielas atšķirības, Baltijas valstis virzās aptuveni vienādos tempos un arī izaicinājumi, kādi bija pandēmijā, bija ļoti līdzīgi.

Savukārt, komentējot ģeopolitiskās situācijas ietekmi uz "Coca-Cola" produktu cenām, Mikels uzsver, ka uzņēmumā dara visu iespējamo, lai minimizētu izmaksu ietekmi un palielinātu efektivitāti.

"Produkcijas cenu celšana tomēr ir pēdējā lieta, ko vēlamies darīt. Taču ir taisnība, ka, ņemot vērā izmaksu spiediena mērogu un lielumu, mēs tāpat kā jebkurš bizness esam spiesti veikt dažas cenu korekcijas, ko esam arī izdarījuši. Izmaksu spiedienu mēs neesam pilnībā kompensējuši ar cenu palielināšanu, tādēļ mēģinām to līdzsvarot ar efektivitātes palielināšanu ar dažādiem risinājumiem, lai pēc iespējas mazāk ietekmētu cenas," atzīst Mikels.

Tuvākajos mēnešos cenu izmaiņas nav plānotas, bet par ilgtermiņa izmaiņām pagaidām ir pāragri runāt līdz ar neskaidrībām pasaules tirgos.

Jau ziņots, ka SIA "Coca-Cola HBC Latvia" 2021.gadā strādāja ar 35,145 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 9,6% mazāk nekā gadu iepriekš, vienlaikus kompānijas peļņa samazinājās par 39,5% un bija 1,175 miljoni eiro.

"Coca-Cola HBC Latvia" reģistrēta 1992.gadā, un uzņēmuma pamatkapitāls ir 3,962 miljoni eiro. "Coca-Cola HBC Latvia" pilnībā pieder Igaunijas "Coca-Cola HBC Esti" un ir iekļauta Grieķijā reģistrētās "Cola-Cola Hellenic" grupā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!