Foto: LETA

Pasažieru pārvadātājs pa dzelzceļu "Pasažieru vilciens" (PV) nākamgad cer uz valsts budžeta papildu dotāciju 14 miljonu latu apmērā, lai varētu pilnībā norēķināties par dzelzceļa infrastruktūras lietošanu 2012. un 2013.gadā, sacīja PV valdes priekšsēdētājs Artis Birkmanis.

Viņš norādīja, ka PV kopumā par infrastruktūru gadā ir jāmaksā 24,5 miljoni latu, bet pašreizējais valsts dotāciju apmērs atļauj samaksāt 17 miljonus latu. Tādējādi PV šogad izveidosies septiņu miljonu latu parāds par infrastruktūras lietošanu, un tāda pati summa pietrūks arī nākamgad. "Vēsturiski šai maksai tika dota atlaide, bet šogad atlaides vairāk nav. Līdz ar to maksas par dzelzceļa infrastruktūras lietošanu pieaugums bija septiņi miljoni latu viena gada laikā. Tas ir ļoti nopietns skaitlis. Mūsu ienākumi nepieaug par septiņiem miljoniem latu un ir aptuveni pagājušā gada līmenī. Līdz ar to šis jautājums mums ir aktuāls," paskaidroja Birkmanis.

PV valdes priekšsēdētājs atzina, ka uzņēmums ir iesniedzis priekšlikumu infrastruktūras maksas parādu segt no valsts budžeta. "Mēs šādu priekšlikumu esam iesnieguši Autotransporta direkcijā, kas ir mūsu valsts pasūtījuma devējs, savukārt viņi – Satiksmes ministrijā. Šis priekšlikums atrisinātu šo situāciju gan šogad, gan nākamajā gadā," klāstīja Birkmanis un piebilda: "Ja tagad iesniegtais priekšlikums tiks iestrādāts 2013.gada valsts budžetā, mēs 2013.gada septembrī vai oktobrī no valsts budžeta varētu saņemt 14 miljonus latu, ar kuriem mēs varētu segt 2012. un 2013.gada starpību. Savukārt no šā brīža līdz 2013.gada augustam mēs aizņemtos naudu no komercbankām, jo par infrastruktūru mums ir jāmaksā jau tagad, ar atmaksas termiņu 2013.gada otrā puse. Tāds ir mūsu plāns."

Birkmanis minēja, ka aizdevumu infrastruktūras maksai PV ir gatava dot "Danske Bank". Tās piedāvātie aizdevuma procenti, pēc Birkmaņa teiktā, ir "ļoti mazi. Tiešām ļoti mazi. Tas ir ļoti labs piedāvājums, un darījums ir finansiāli un saimnieciski izdevīgs".

Uz jautājumu, vai PV ir drošs, ka 2013.gada budžetā uzņēmumam tiks piešķirta papildu dotācija 14 miljonu latu apmērā, Birkmanis atbildēja, ka tā ir Saeimas kompetence, kuras pārliecināšana savukārt ir Satiksmes ministrijas ziņā.

Birkmanis arī informēja, ka paralēli papildu dotācijai, kas atrisinās infrastruktūras maksas parāda jautājumu 2012. un 2013.gadā, tiek strādāts arī pie jauna infrastruktūras apmaksas algoritma.

PV vadītājs arī uzsvēra, ka, izņemot infrastruktūras maksas parādu Latvijas dzelzceļa kompānijai "Latvijas dzelzceļš", PV nav citu parādu vai saistību, ko tas nepildītu.

PV īpašnieks ir valsts.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!