Foto: LETA
Pērn Latvijas mazumtirdzniecības nozarē tika ieviesti gandrīz 13 600 jaunu patēriņa produktu, liecina tirgus pētījumu kompānijas "NielsenIQ" veiktais pētījums.

Kā stāstīja "NielsenIQ Baltics" rīkotājdirektore Ilona Leppa, nestandarta situācija - pandēmija - sākotnēji radījusi bažas, vai ražotāji būs gatavi riskēt un veltīt jebkādas pūles attīstībai, jaunu produktu ieviešanā un piedāvāšanā patērētājiem, taču, neskatoties uz izaicinājumiem, pērn Latvijas mazumtirdzniecības nozarē tika ieviesti gandrīz 13 600 jauni patēriņa produkti.

Saskaņā ar pētījuma datiem, pagājušā gadā patēriņa produktu apgrozījums Lietuvā un Latvijā pieauga par 3,7%, Igaunijā par 2,8%, savukārt iekšzemes kopprodukts saruka visās trīs Baltijas valstīs. "Liela daļa patērētāju šajā laikā bijuši uzmanīgi un finanšu līdzekļus veltījuši tikai pirmās nepieciešamības precēm un pakalpojumiem," skaidroja kompānijā.

Vienlaikus kompānijā norādīja, ka jaunu produktu izstrāde un ieviešana pandēmijas laikā saskārusies ar dažādiem izaicinājumiem, un, lai arī Latvijā jauno produktu skaits un to tirgus daļa samazinājās visās kategorijās, izņemot alkoholu, neskatoties uz to jaunu produktu skaits pieauga par 3%.

Tāpat "NielsenIQ" analizējis jauno produktu, kas pagājušajā gadā nonāca vietējā tirgū, pārdošanas datus un patērētāju atsauksmes. Rezultāti apliecinājuši, ka veiksmīgākais jaunais 2020. gada produkts Latvijā bija "APF Holdings" "Oluksne" kūtī dētas vistu olas, savukārt otrajā vietā ierindojās "Jaunpils" saldkrējuma sviests "Zelta", bet trešajā vietā "Food Union" plombīra saldējums "Pols" cepumā.

Vienlaikus pētījuma dati liecina, ka "Unilever’s" vaniļas saldējums "Baltija" kļuva par populārāko jauninājumu kaimiņvalstī Lietuvā, savukārt Igaunijā tas bija "A. Le Coq" nefiltrēts gaišais alus.

Kompānijā skaidroja, ka "NielsenIQ" kopš 2018. gada katru gadu novērtē jaunākos produktus 20 patēriņa produktu nozarēs, kas gada laikā parādās mazumtirdzniecībā. "NielsenIQ" gada veiksmīgākos jaunos produktus izvērtē divos posmos - pirmajā posmā jaunākie patērētāju iegādātie produkti tiek sarindoti pēc mēneša vidējiem pārdošanas datiem. Pēc tam tiek veikta patērētāju aptauja. Indekss, kas sastāv no objektīviem apgrozījuma datiem un lielveikalu klientu individuālajām atsauksmēm, nosaka katras grupas veiksmīgākos produktus un trīs jaunos produktus, kuri ir gada kopvērtējuma uzvarētāji.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!