Foto: LETA
Lai tirgotājs izdzīvotu, viņam ir jārēķinās ar to, ka iepirkšanās no tirdzniecības centriem pārceļas uz viedierīcēm un aizvien vairāk cilvēku izvēlas iepirkties, izmantojot savu tālruni.

Pirms Tallinā notiekošā e-komercijas foruma gribu vērst uzmanību uz tām pārmaiņām, kuras piedzīvo tradicionālie tirgotāji.

Tā kā tīmeklī izmaksas ir zemākas nekā parastajā veikalā, atsevišķas mazumtirdzniecības ķēdes varētu pamest regulāro tirdzniecību un sākt izmantot izstāžu salonus (showroom), kuros pārdošana ir aktīvāka nekā tradicionālā veikalā. Nevajadzētu aizmirst – ja kādam gadījies pieredzēt sliktu apkalpošanu veikalā, viņa pirmā doma būs iepirkties tiešsaistē. Jāpiebilst, ka internetā veiksmīgākie tirgotāji ir tie, kas ļauj iepirkties bez reģistrēšanās.

Pasaulē aizvien vairāk kļūst to patērētāju, kas uzskata, ka apģērbu, elektroniku vai sadzīves tehniku visērtāk ir iegādāties tiešsaistē. Rūpīgi pārdomāts, mierīgi ar ģimeni pārrunāts lēmums par jauna ledusskapja vai putekļusūcēja iegādi ir kļuvis par spēcīgu konkurentu iepirkšanās pieredzei ierastajā veikalā.

Pērkot standarta preces, cilvēks izvēlēsies sev ērtāko veidu, kā to iegūt. Tradicionālo tirdzniecības centru veikalu ciešanas ilustrē fakts, ka kopš 2007. gada tirdzniecības apgrozījums tiešsaistē vidēji gadā aug par 17%.

Pirms septiņiem gadiem amerikāņi savas mobilās ierīces ik dienu izmantoja 50 minūtes, bet datoru – divarpus stundas. Šobrīd mobilie tālruņi ik dienu tiek izmantoti vairāk nekā trīs stundas, savukārt datori – gandrīz divas stundas.

Planšetdatoru lietotāji, iepērkoties tīmeklī, tērē visvairāk, un, ja jūsu interneta veikals nav pielāgots planšetdatora vai viedtālruņa ekrānam, pirkumu nebūs.

Tikai pirms desmit gadiem ASV apmēram 94 procentiem iepirkšanās centru klājās labi. Šis indikators šobrīd ir samazinājies līdz 80 procentiem, gandrīz 15 procentos iepirkšanās centru vairāk nekā desmitā daļa tirdzniecības vietu nav aizpildīta.

Nāc un piedalies lielākajā e-komercijas forumā Baltijas valstīs! Aplūko programmu un izmanto iespēju reģistrēties par izdevīgāku cenu šeit.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!