Foto: Reuters/Scanpix
Dažādu zīmolu nozīmei cilvēku dzīvēs ir tendence ar katru gadu samazināties - Latvijā ir tikai astoņi zīmoli, kuru pazušana satrauktu vairumu jeb 70% iedzīvotāju, noskaidrots "Meaningful Brands" ("Jēgpilnie zīmoli") pētījumā.

Kā šodien pētījuma prezentācijā pastāstīja pētījuma veicēja - "Idea Group" - pārstāvji, noskaidrots, ka, ja pasaulē izzustu 74% no šobrīd esošajiem zīmoliem, cilvēkus tas nesatrauktu. Latvijā iedzīvotāji raizētos tikai par astoņu zīmolu pazušanu, savukārt tikai divus tie uzskata par tādiem, kas būtiski uzlabo cilvēku dzīvi.

Starp tiem, par kuru pazušanu raizētos Latvijas iedzīvotāji, ir "Google", "Skype", kam seko Vispārējie latviešu Dziesmu un Deju svētki, "Laima", "Microsoft", Raimonds Pauls, "Kārums" un Latvijas Universitāte.

"Google" un "Skype" ir arī tie zīmoli, ko Latvijas iedzīvotāji atzinuši par būtiskiem dzīves uzlabotājiem.

"Idea Group" vadītājs Latvijā Ģirts Ozoliņš skaidroja - tas nozīmē, ka cilvēki ar gadiem atsvešinās no zīmoliem, un zīmolu veidotājiem tās ir satraucošas ziņas.

Pētījums parāda, ka patlaban zīmoli tiek vērtēti nevis pēc unikalitātes, bet pēc tā, cik daudz tie uzlabo dzīves kvalitāti. "Zīmoliem mūsdienās ir nevis jādomā par to, kā atšķirties no citiem, bet ko atstāt aiz sevis paliekošu, kā uzlabot sabiedrības labklājību," skaidroja Ozoliņš.

Pētījums parāda, ka 70% Latvijas iedzīvotāju uzskata - uzņēmumiem un zīmoliem būtu aktīvi jāiesaistās sociālo un vides problēmu risināšanā. 62% uzskata, ka tiem būtu jāiesaistās mūsu dzīves kvalitātes un labklājības uzlabošanā. 61% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju norādījuši, ka vairāk uzticas uzņēmumiem un zīmoliem, kuri ir sociāli atbildīgi un videi draudzīgi, nekā tiem, kas tādi nav. 41% skaidrojis, ka vairumā gadījumu uzticas zīmoliem; tikpat daudzi bieži apsver zīmolu ietekmi uz cilvēku labklājību un vidi, kad mēģina izlemt pirkt vai nepirkt kādu produktu. 31% aptaujāto tic, ka zīmoli var uzlabot dzīves kvalitāti. 22% regulāri meklē informāciju par uzņēmumu un zīmolu darbību un uzvedību, 20% uzskata, ka zīmoli smagi strādā, lai uzlabotu mūsu dzīves kvalitāti, bet 19% atzīst, ka uzņēmumi un zīmoli sniedz godīgu informāciju par savām saistībām un solījumiem.

Pētījuma autori secina, ka kopumā zīmoliem, lai tie piesaistītu cilvēkus, arvien vairāk ir jādomā ne tikai par komunikāciju un iepakojumu, bet par to, kāda ir kompleksa lietotāju pieredze ar zīmolu.

"Idea Group" pētījumu veica 2014.gada beigās, Latvijā, Lietuvā un Igaunijā aptaujājot aptuveni 8400 cilvēku. Pētījums aptver vadošos zīmolus finanšu, telekomunikāciju, mazumtirdzniecības un dzērienu industrijā, kā arī slavenus cilvēkus, politiķus un valsts iestādes.

Kopumā šāds pētījums vienlaikus norisinājās vairāk nekā 30 pasaules valstīs, kas ļauj salīdzināt situāciju zīmolu jomā Latvijā un pasaulē.

"Meaningful Brands" ir "Idea Group" un tās pārstāvētās komunikāciju aģentūru grupas "Havas" zīmolu vērtējums, kas pēta un atklāj sakarības starp sabiedrības labklājību un zīmoliem gan biznesa, gan cilvēciskā līmenī.

"Idea Group" ir komunikāciju grupa, kas apvieno 13 uzņēmumus Igaunijā, Latvijā un Lietuvā. Uzņēmums Baltijas valstīs pārstāv starptautisko komunikācijas aģentūru tīklu "Havas".


    Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!