Foto: Reuters/Scanpix

Par viltotu zīmolu preču iegādi Itālijā patērētājiem draud lieli sodi – līdz pat 7000 eiro (4919 latiem), portālu "Delfi" informēja Patērētāju tiesību aizsardzības centrs.

Itālijā, kurp ceļot, lai iepirktos, iecienījuši arī Latvijas iedzīvotāji, pēdējā laikā ir sodīti vairāki desmiti Itālijas un citu Eiropas Savienības valstu pilsoņu, kuri iegādājušies viltotas slavenu itāļu zīmolu preces interneta veikalos. Sodīt viltotu preču pircējus Itālijā var gan par pirkumiem parastajos veikalos, gan interneta veikalos.

Itālijā likumi par viltotu preču iegādi patērētājam uzliek būtisku atbildību - pērkot preci, kas to nezināmās izcelsmes, kvalitātes vai cenas dēļ varētu būt viltota, var tikt piemērots administratīvais sods līdz 7000 eiro (4900 lati). Savukārt Itālijas Sodu kodekss paredz, ja tiek iegādāta prece, kuras zemā cena, kvalitāte vai izcelsme varētu būt uzskatama par noziedzīgu, pircējs var tikt sodīts ar sodu līdz 10 tūkstošiem eiro (virs 7000 latu) vai pat arestu līdz sešiem mēnešiem.

"Tas, ka patērētājs pērk zīmolu preces veikalos, tirgū vai interneta vietnēs, kur tās maksā aptuveni par 70% lētāk kā ierasts, jau tiek uzskatīts, ka patērētājs apzināti iegādājas viltotu preci, kas ir administratīvi sodāms pārkāpums, par ko var tikt piemērots līdz pat 7000 eiro liels naudas sods, sliktākajā gadījuma draud arī kriminālatbildība. Eiropas Patērētāju informēšanas centrs aicina patērētājus būt uzmanīgiem un neiegādāties viltotas zīmolu preces," norāda PTAC.

Lai izvairītos no nelegālas izcelsmes vai viltotu preču iegādes Itālijā, ieteicams nekad neiegādāties zīmolu preces veikalos, tirgū, uz ielas vai pludmalē, ja tā ir aizdomīgi lēta, piemēram, aptuveni par 70% lētāka nekā šāda zīmola prece maksātu parasti. Tāpat labāk atturēties preci iegādāties apšaubāmās tirdzniecības vietās – ārpus tirdzniecībai paredzētām ielām vai kvartāliem, lielveikaliem vai konkrēta zīmola veikaliem.

Savukārt, plānojot iegādājoties preces interneta vietnēs, vispirms jāpārliecinās, ka uzņēmums ir identificējams, ir norādīta ne tikai interneta vietnes, bet arī uzņēmuma kontaktinformācija – ģeogrāfiskā adrese, tālruņa numurs un e-pasts. Nedrīkst iegādāties preces no interneta tirgotāja, kas norādījis tikai elektroniskā pasta adresi.

Savukārt preču aprakstiem jābūt izsmeļošiem, tāpat jābūt nepārprotamam norādēm uz to autentiskumu. Cenām jābūt atbilstošām konkrētā zīmola cenu kategorijai, norādītām, iekļaujot nodokļus. Tāpat jābūt skaidri norādītai informācija par atteikuma tiesībām un to izmantošanas kārtību.

Ja interneta vietnē ir izvietots kādas uzticamības logo, jāpārliecinās, ka tā ir patiešām eksistējoša uzticamības zīme un šis uzņēmums to drīkst izmantot. Tāpat pircēji aicināti pievērst uzmanību citu klientu atsauksmēm internetā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!