Foto: Pixabay

Ņemot vērā to, ka pret tūrisma operatora SIA "TT Baltics" patieso labuma guvēju ir vērstas starptautiskās sankcijas, uzņēmums ir informējis, ka patlaban atcelti ceļojumi līdz 2022. gada oktobra beigām. Naudas atmaksa klientiem par nenotikušiem ceļojumiem šobrīd turpinās, SIA "TT Baltics" iesniegusi Patērētāju tiesību aizsardzības centram (PTAC) informāciju, ka ceļotājiem 2022. gada 1. augustā Latvijā, Lietuvā un Igaunijā kopā ir atmaksāti 839 102,56 eiro, no kuriem Latvijas patērētājiem izmaksāti 518 270,43 eiro.

Pēc PTAC rīcībā esošās informācijas naudas atmaksai vēl aizvien nav pieteikušies visi atcelto ceļojumu pircēji, tādēļ PTAC aicina ceļotājus, kuri paši vai tūrisma aģentūra viņu vārdā nav vērsusies SIA "TT Baltics", līdz šā gada 30. septembrim iesniegt iesniegumu par naudas atmaksu.

Gadījumā, ja vēl nav saņemta par atcelto ceļojumu samaksātā nauda un rodas šaubas, vai SIA "TT Baltics" ir saņēmis ceļotāja iesniegumu, PTAC aicina sazināties ar SIA "TT Baltics" un pārliecināties par to, ka SIA "TT Baltics" rīcībā ir visa nepieciešamā informācija un dokumenti naudas atmaksai.

Maksājumu procesa virzība norisinās stabili, bet lēnā tempā, jo par ceļojumiem iemaksāto naudas atmaksu saņēmēju skaits ir liels, un tas prasa papildu pārbaudes, lai nodrošinātu to, ka līdzekļi nekļūst pieejami sankcionētajai personai un notiek caurskatāma naudas atmaksa klientiem.

"Aicinām visus klientus, kuru ceļojumi ir atcelti, bet kuri paši vai kuru vārdā tūrisma aģentūras vēl nav vērsušās pie SIA "TT Baltics" ar iesniegumu par naudas atmaksu, to nekavējoties darīt, vēlākais līdz 30.09.2022.," atgādina PTAC direktore Baiba Vītoliņa.

Informācija par to, kas jānorāda iesniegumā SIA "TT Baltics", pieejama PTAC tīmekļvietnē. Ceļotājiem nav nepieciešams paralēli vērsties ar iesniegumu PTAC. Iesniegumam jāpievieno veikto maksājumu apliecinoši dokumenti un jānosūta SIA "TT Baltics".

Pēc iesniegumu saņemšanas SIA "TT Baltics" apkopo sarakstu ar tām personu, kurām tika atcelti tūrisma ceļojumi, un precizē iemaksātās summas, lai varētu vērsties to apkalpojošajā bankā un iesniegt precīzu informāciju par personām un summām, kas jāatmaksā. Banka izvērtē uzņēmuma iesniegto informāciju un dokumentus, un, ja tie pamato finanšu pakalpojuma sniegšanu, banka vēršas FKTK un lūdz atļauju izmaksāt tūrisma operatora klientiem par atcelto ceļojumu iemaksātos līdzekļus. Savukārt FKTK, pamatojoties uz bankas pieprasījumu, pēc iespējas ātrāk izsniedz atļauju konkrētā maksājuma veikšanai.

Lai pēc FKTK atļaujas saņemšanas banka varētu veikt maksājumu ceļotājiem, uzņēmumam nepieciešams iesniegt maksājuma veikšanas pieprasījumu bankā. Kad maksājuma pieprasījums iesniegts, banka pārskaita norādīto summu ceļotājam. Maksājuma apstrāde var aizņemt vairāk laika, nekā ierasts, jo arī bankai jāveic darījuma izpēte un jāpārliecinās par konkrētā maksājuma atbilstību sankciju regulējumam.

Ja ceļotājs nesaņem pilnu naudas atmaksu, tam var būt vairāki iemesli, piemēram, SIA "TT Baltics" veic atmaksu pa daļām, maksājumus veicot dažādos laika periodos, vai arī tūrisma aģents nav pārskaitījis pilnu ceļotāja samaksāto summu tūrisma operatoram. Jautājumu vai neskaidrību gadījumā lūdzam kontaktēties ar SIA "TT Baltics". Tūrisma aģentu pienākums ir veikt SIA "TT Baltics" nepārskaitīto naudas summas starpību atmaksu ceļotājam.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!