Foto: Publicitātes attēli

Noslēdzoties astoņām izsolēm par tiesībām izvietot vides reklāmas stendus uz Rīgas pašvaldībai piederošas zemes, pašvaldības budžetā ieņēmumi būs 1,65 miljoni eiro, kas ir par 650 tūkstošiem eiro vairāk nekā prognozēts, "Delfi Bizness" uzzināja Rīgas domes Pilsētas attīstības departamentā.

"Iepriekš prognozējām, ka izsoļu rezultātā Rīgas pašvaldības budžets palielināsies par vienu miljonu eiro, šobrīd redzam, ka prognozētie ieņēmumi ir ievērojami lielāki. Salīdzinājumā der pieminēt, ka pirms izsoļu rīkošanas pašvaldības ieņēmumi no zemes nomas bija ap 13 tūkstošiem eiro gadā," uzsver Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Vilnis Ķirsis (Vienotība).

Jāatgādina, ka pretendenti izsolēs varēja pieteikties uz tiesībām nomāt pašvaldībai piederošu nekustamo īpašumu daļas, izvietojot vienota dizaina vides reklāmas stendus. Nekustamā īpašuma nomas līgums ar izsolē uzvarējušo komersantu tiek slēgts uz laika periodu līdz desmit gadiem. Šobrīd stājušies spēkā piecu izsoļu līgumi un zemes nomas maksas tiks saņemtas jau šogad. Līgumi ar trīs izsoļu uzvarētājiem stāsies spēkā 2022. gada 16. janvārī. Kopējie ieņēmumi pašvaldības budžetā sasniegs 1 651 488 eiro.

Izsoļu uzvarētāji un ieņēmumi no nomas tiesībām:

1. izsole – SIA "Visual Media" (165 000 EUR);
2. izsole – SIA "D Screens" (173 960 EUR);
3. izsole – SIA "Clear Channel Latvia" (199 372 EUR);
4. izsole – SIA "Visual Media" (263 948 EUR);
5. izsole – SIA "D Screens" (30 800 EUR);
6. izsole – SIA "JCDecaux Latvija" (27 056 EUR);
7. izsole – SIA "Visual Media" (394 296 EUR);
8. izsole – SIA "Visual Media" (397 056 EUR).

Jau ziņots, ka 2021. gada jūnijā un oktobrī spēku zaudēja tīkla reklāmas līgumi ar vides reklāmas uzņēmumiem uz vairāk nekā 700 reklāmas objektiem, kas izvietoti uz pašvaldības zemes. Tāpēc Rīgas dome sadarbībā ar Rīgas pilsētas būvvaldi (šobrīd – Rīgas domes Pilsētas attīstības departamentu) izsludināja astoņas izsoles par pašvaldībai piederošo nekustamo īpašumu daļu nomas tiesību iegūšanu vides reklāmas stendu izvietošanai. Astoņās izsolēs izsolītas 505 reklāmas stendu vietas.

Izsoļu rīkošana pašvaldībai piederošo nekustamo īpašumu daļu nomas tiesību iegūšanu vides reklāmas stendu izvietošanai ir nozīmīgs solis vides reklāmas jautājumu sakārtošanu pilsētā, kas nodrošina gan vienota dizaina risinājumus, gan normatīviem aktiem atbilstošu un caurspīdīgu izsoles procedūru. "Objektu iznomāšanas mērķis ir panākt harmoniskas pilsētvides konceptam atbilstošu vides reklāmas stendu izvietošanu. Tiek samazināts gan esošo stendu izmērs, gan noteikts vienots stendu dizains, pielāgojot tos Rīgas vēsturiskās apbūves prasībām. Tāpat izsoļu mērķis ir sekmēt pašvaldībai piederošo īpašumu daļu sakārtošanu, vienlaikus dodot iespēju šajā tirgus segmentā ienākt jauniem spēlētājiem. Lai panāktu visatbilstošākos pilsētvides risinājumus, piedāvāto vietu analīze veikta, konsultējoties gan ar Nacionālo kultūras mantojuma pārvaldi, gan Latvijas valsts ceļiem un citām iesaistītajām institūcijām," informē departamentā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!