Foto: LETA

Tirdzniecības centrā "Spice" tuvākā gada laikā darbību varētu sākt 15 jauni starptautisku zīmolu veikali, intervijā sacīja tirdzniecības centra vadītāja Kadrija Pudova.

Viņa minēja, ka par darbības sākšanu tirdzniecības centrā interesējas vairāku starptautisku zīmolu pārstāvji, kā arī ēdināšanas nozares uzņēmi.

Pudova norādīja, ka ārkārtējā situācija, it īpaši tās sākums, bija ļoti izaicinošs laiks, jo nācās strauji pārstrukturizēt darbu - mainīt gan lielveikala vidi, pielāgojot to nepieciešamajiem drošības noteikumiem, gan darba formātu. Tāpat nācās pārorientēties uz digitālo vidi un vadīt komunikāciju ar darbiniekiem un pircējiem tiešsaistē.

Ārkārtējā situācijā darbību tirdzniecības centrā pārtrauca arī vairāki nomnieki, tostarp, piemēram, restorāns "Kabu", kā arī bērnu preču veikali "Mini Mode" un "Lego". Vienlaikus vairāki rotaļlietu veikali tika slēgti vēl pirms Covid-19 uzliesmojuma, jo bērnu ikdienā arvien lielāku lomu ieņem dažādas tehnoloģijas, piemēram, telefoni un planšetdatori, tādējādi samazinoties rotaļlietu tirgotāju apgrozījumam, stāstīja Pudova.

"Jāsaka, ka daudzi procesi bija sākušies jau iepriekš. Nav neviena nomnieka, kurš savu darbu būtu pārtraucis tikai Covid-19 dēļ," uzsvēra tirdzniecības centra vadītāja.

"Spices" vadītāja arī atklāja, ka sākotnēji darbības rezultāti kritās ļoti strauji, kas bija saistīts ar cilvēku izbīli, jo mediji bija pārsātināti ar informāciju par situāciju citviet Eiropā, piemēram, Itālijā situācija bija biedējoša un nebija garantijas, ka tā līdzīgi neattīstīsies arī Latvijā. "Pašlaik mūsu darbības rezultāti ir pozitīvi un ir atgriezušies iepriekšējā līmenī. Jāatzīst, ka ārkārtas situācijas izraisītā krīze būtiski neietekmēja "Spice Home"," viņa stāstīja.

Pudova atzīmēja, ka arī nomnieki bija noraizējušies par situācijas turpmāko attīstību, tostarp īpaši uzņēmumi, kuri pārstāv starptautiskus zīmolus un kuru veikali atrodas vairākās valstīs. "Mēs jau no paša sākuma ļoti aktīvi runājām ar saviem nomniekiem, informējot viņus par notiekošo. Visi bija satraukti, jo šādā situācijā atrodamies pirmo reizi un nebija skaidrs, kāds būtu pareizākais rīcības plāns. Bija daži nomnieki, kuri izlēma, ka vienkāršāk būs savus veikalus aizvērt. Tas īpaši attiecas uz tirdzniecības stendiem, kuru apgrozījums arī ikdienā nav liels, un ir grūti noturēties pat nelielu sarežģījumu gadījumā," viņa sacīja.

Jautāta, vai jau ir pieteikumi no citiem tirgotājiem, kuri gribētu darboties brīvajās platībās, Pudova atklāja, ka šajā laikā ir tirgotāji, kuri esošo situāciju saredz arī kā iespēju. Tostarp darbu sācis "Nike" veikals, "Sketchers" un "Adidas performance" koncepta veikals.

"Ir tirgotāji, ar kuriem pašlaik runājam un atrodamies līgumu slēgšanas fāzē. Mums pievienoties ieinteresēti vairāki starptautiski zīmoli un ēdināšanas nozares pārstāvji. Potenciāli tuvākā gada laikā mūsu tirdzniecības centrā varētu ienākt 15 jauni zīmoli," minēja Pudova.

Jau ziņots, ka tirdzniecības kompleksa "Spice", kurā ietilpst tirdzniecības centri "Spice" un "Spice Home", apgrozījums pagājušajā gadā samazinājās par 2,3% un bija 173 miljoni eiro.

Tirdzniecības centra "Spice" īpašnieks ir SIA "Tirdzniecības centrs Pleskodāle". Kompānija reģistrēta 2000. gada decembrī, un tās pamatkapitāls ir 711 432 eiro. "Tirdzniecības centra Pleskodāle" 75% kapitāldaļu īpašnieks ir Igaunijas uzņēmums "Kapitel", bet 25% pieder Igaunijas uzņēmumam "Tristafan".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!