Foto: LETA

Saistībā ar VSIA "Autotransporta direkcija" (ATD) nespēju nodrošināt Latvijas profesionālajiem autovadītājiem digitālā tahogrāfa autovadītāju kartiņu savlaicīgu izgatavošanu 2019. gada izskaņā, tālāk sekojošu neizsniegšanu valsts valodā un ar citas valsts piederības simboliem, "Tālbraucēju Fanu klubs" un Latvijas 208 profesionālie autovadītāji nosūtījuši iesniegumu satiksmes ministram Tālim Linkaitam izvērtēt VSIA "Autotransporta direkcija" vadītāja Kristiāna Godiņa atbilstību amatam.

Saistībā ar VSIA "Autotransporta direkcija" (ATD) nespēju nodrošināt Latvijas profesionālajiem autovadītājiem digitālā tahogrāfa autovadītāju kartiņu savlaicīgu izgatavošanu 2019. gada izskaņā, tālāk sekojošu neizsniegšanu valsts valodā un ar citas valsts piederības simboliem, kā arī nespēju savlaicīgi organizēt karšu izgatavošanas iepirkumu un nespēju paredzēt visu iepirkumu termiņu risku izvērtēšanu, autovadītāji aicina Satiksmes ministru Tāli Linkaitu izvērtēt VSIA "Autotransporta direkcija" vadītāja Kristiāna Godiņa atbilstību amatam, kā arī veikt izmeklēšanu, lai nākotnē Latvijas profesionālie autovadītāji nenonāktu līdzīgā situācijā.

Autovadītāji norāda, ka Lietuvas parauga karšu izsniegšana turpināsies vairākus mēnešus un neviens nespēj atbildēt, kad situācija tiks sakārtota. "Ar šo Satiksmes ministrijas pārraudzībā esošās kapitālsabiedrības bezdarbība ir radījusi pazemojošu situāciju autovadītājiem, jo īpaši, ja darba pienākumi tiek veikti ārpus Latvijas Republikas robežām," uzskata autovadītāji.

Iesniegtie paraksti pieejami šeit.

Linkaits atzīst, ka par šo situāciju ir informēts un to pārrunājis ar Autotransporta direkciju. "Ceru, ka jaunais iepirkums noslēgsies veiksmīgi un Latvijas parauga karšu izsniegšana autovadītājiem tiks atsākta aprīlī," skaidro ministrs, piebilstot, ka, kamēr Latvijai nav sava pakalpojuma sniedzēja, Autotransporta direkcija lūdza īslaicīgu palīdzību karšu izgatavošanā citām Eiropas Savienības dalībvalstīm, saskaņojot to ar Eiropas Komisiju. Izvērtējot iesniegtos piedāvājumus, lētākais bija Lietuvas kompetentajai institūcijai, tādējādi uz īslaicīgu periodu kartes izsniegs Lietuva. Arī citās valstīs ir bijuši šādi pagaidu risinājumi, piemēram, 2019. gadā – Lietuvā, Nīderlandē, Itālijā, Luksemburgā, Grieķijā un Ungārijā."

Satiksmes ministrijā portālam "Delfi" norāda, ka viena no Autotransporta direkcijas funkcijām ir nodrošināt digitālā tahogrāfa karšu izsniegšanu autovadītājiem. Kā jebkuram pakalpojumam, arī Latvijas digitālā tahogrāfa karšu izgatavošanas, personalizācijas un sertifikācijas pakalpojumam tiek piemērotas iepirkuma procedūras. Līgums ar iepriekšējo pakalpojuma sniedzēju direkcijai beidzās 2019. gada 10. decembrī. Ņemot vērā, ka tas ir apjomīgs iepirkums, ir piemērojama atklāta konkursa procedūra, publicējot paziņojumu Eiropas Savienības Vēstnesī.

2019. gadā izsludinātajā konkursā iesniegtie pretendentu piedāvājumi neatbilda iepirkuma prasībām, tāpēc Autotransporta direkcija bija spiesta izsludināt jaunu iepirkumu, kurā piedāvājumu iesniegšanas termiņš bija līdz 2020. gada 20. janvārim.

Tahogrāfa karte ir darba instruments un tās funkcionalitāte ir nemainīga neatkarīgi no tā, kādā valodā ir šī darba instrumenta apvāks.

Autotransporta direkcija jau laikus informēja, ka Latvijas parauga karšu izsniegšana autovadītājiem varētu tikt atsākta aprīlī. Tāpat autovadītāji, kuriem izsniegtas Lietuvas parauga kartes, aprīlī varēs bez maksas saņemt Latvijas parauga kartes, ja to vēlēsies.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!