Foto: LETA

Telekompānija Latvijas Neatkarīgā televīzija (LNT) pagājušajā gadā strādāja ar 7,596 miljonu latu apgrozījumu, kas ir par 4,8% mazāk nekā gadu iepriekš, savukārt uzņēmuma zaudējumi pieauga par 38,7% – līdz 1,122 miljoniem latu, liecina datubāzē "Lursoft" publiskotais LNT finanšu pārskats.

LNT finanšu pārskata vadības ziņojumā teikts, ka no pērnā gada otrās puses televīzijas reklāmas tirgus palielinājās, salīdzinot ar iepriekšējiem periodiem, un kopējais pieaugums veidoja 6%. Tomēr televīzijas digitālās apraides iespēju dēļ pieauga arī konkurence televīzijas kanālu starpā. Savas pozīcijas nostiprināja BMA grupa un citi ārzemju televīzijas kanāli, piemēram, "National Geographic" un FOX. Turpinot pieaugt reklāmas pakalpojumu sniedzēju skaitam, kopējā LNT auditorijas daļa starp komerctelevīzijām sasniedza 22%.

Telekompānijas vadība arī norāda, ka pērn interneta un televīzijas mediji turpināja veidot aktīvu konkurenci interneta video jomā. LNT pilnveidoja komercdarbību interneta vidē, un 2011.gada nogalē LNT mājaslapu kopējais unikālo skatītāju skaits sasniedza 135 tūkstošus ar aptuveni 2,1 miljonu latu skatījumu mēnesī, kas attiecīgi veido 11% no interneta lietotāju auditorijas.

Saskaņā ar vadības ziņojumā minēto LNT pagājušajā gadā pagarināja līgumu ar "Viasat" par kanālu apraidi satelītā, tādējādi LNT veidotās programmas ir pieejamas 100% mājsaimniecībām, kurās ir televīzija. Tika noslēgts līgums ar Latvijas elektronisko sakaru sniedzēju "Lattelecom" par kanāla TV5 signāla izplatīšanu, izmantojot virszemes televīziju, tādējādi sasniedzot 80% pieejamību mājsaimniecībās ar televīziju. Papildus tika sākts pilotprojekts ar "Lattelecom Web TV", lai piesaistītu jauniešu auditoriju LNT kanāliem.

Kompānijas vadības pārstāvji informē, ka pērn LNT apritēja 15 gadu kopš darbības sākšanas. Lai gan skatītājiem arvien paplašinās televīzijas kanālu izvēles iespējas, LNT un TV5 turpināja būt vieni no visvairāk skatītajiem televīzijas kanāliem.

2010.gadā LNT strādāja ar 7,891 miljona latu apgrozījumu un 809,1 tūkstoša latu zaudējumiem.

Kompānija LNT piedāvā reklāmas raidlaiku trīs televīzijas kanālos – LNT, TV5 un K2 (bijušajā "Latvijas Mūzikas kanālā"). Saskaņā ar "Lursoft" datiem LNT reģistrēts 1994.gadā, un tās pamatkapitāls ir 1,871 miljons latu.

Jau vēstīts, ka 2010.gada martā starptautiskais mediju koncerns "News Corporation" pārdeva LNT vienīgā akcionāra "TV London" daļas uzņēmumam "Neatkarīgie Nacionālie mediji", kas savukārt pieder LNT vadībai.

Konkurences padome 12.janvārī savukārt saņēma televīzijas kanāla TV3 īpašnieces "MTG Broadcasting AB" (MTG) ziņojumu par apvienošanos, MTG iegūstot 100% LNT akciju no uzņēmuma "Neatkarīgie Nacionālie mediji". Konkurences uzraugi maijā atļāva apvienošanās darījumu, vienlaikus izvirzot vairākus noteikumus, tostarp paturot tiesības līdz 2017.gada beigām likt apvienošanās dalībniekiem daļu savu aktīvu pārdot.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!