Foto: DELFI

Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) šogad saņemtas vairākas sūdzības no patērētājiem par mājaslapu "www.happyfly.lv", kurā piedāvā iegādāties aviobiļetes par izdevīgām cenām.

Jau pagājušā gada janvārī PTAC brīdināja, ka šajā vietnē komersants patērētājiem pēc pirkuma lūdzis veikt papildu iemaksas, norādot uz biļetes cenas pieaugumu. Tāpat ziņots par gadījumiem, kad iegādātā aviobiļete bijusi nederīga lidojumam. Savukārt tagad centram kļuvis zināt, ka šis uzņēmums problēmu gadījumā nereaģē uz klientu sūdzībām.

Iepriekš interneta lapā piedāvātos pakalpojumus sniedza Lietuvas uzņēmums, bet pēc tam, kas Lietuvas patērētāju tiesību aizsardzības pārvalde vainīgo kompāniju sodījusi, to turpina darīt Latvijas uzņēmums.

Tādēļ PTAC atkārtoti aicina patērētājus būt uzmanīgiem un rūpīgi izvērtēt pastāvošos riskus, iegādājoties aviobiļetes minētajā interneta vietnē.

Patērētāju sūdzībās sniegtās ziņas liecina, ka komersants mēdz neizpildīt pasūtījumu un neatmaksā patērētājiem par iegādātajām aviobiļetēm iemaksāto naudas summu. Uz interneta vietnē norādīto tālruni uzņēmumu nav iespējams sazvanīt, tāpat nav reakcijas uz cita veida informācijas pieprasījumiem un sūdzībām.

Ja iepriekš interneta vietnē "www.happyfly.lv" kā pakalpojuma sniedzējs tika norādīts Lietuvā reģistrēts uzņēmums, tad jaunākās patērētāju sūdzības un vietnē sniegtā informācija liecina, ka pašreiz pakalpojumu nodrošina Latvijā reģistrēts komersants SIA "HAPPY TRAVEL LV".

PTAC aicina patērētājus būt uzmanīgiem un izvērtēt riskus, izvēloties aviobiļešu pirkšanas vietnes internetā. Tāpat pirms pirkuma veikšanas centrs iesaka izvērtēt arī citu personu sniegtās atsauksmes par komersantu un uzraudzības iestāžu sniegtās ziņas.

Pērn PTAC nodeva informāciju Lietuvas kompetentai iestādei, jo vietni uzturēja šajā valstī reģistrēts uzņēmums "Happy Travel LT".

Lietuvas Patērētāju tiesību aizsardzības pārvaldē lietas ietvaros tika saņemtas sūdzības par šī komersanta darbībām ne tikai no Latvijas, bet arī no Lietuvas un Igaunijas patērētājiem. Ņemot vērā 33 patērētāju sūdzības pārvalde aizliegusi šim uzņēmumam īstenot negodīgu komercpraksi un piemērojusi sodu 8000 litu (ap 2322 eiro) apmērā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!