VID 'ss.lv' un 'Facebook' tvarsta dārgu zīmolu mantu pārdevējus
Foto: DELFI

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) speciālisti uzmanīgi seko līdzi Latvijas iedzīvotāju pirkumiem sludinājumu portālā "ss.lv" un arī vietnē "Facebook", vēsta portāls "db.lv".

Pazīstamu zīmolu apģērbs maksā dārgi un ne visiem ir pa kabatai iepirkties veikalos, kuri šādus apģērbus tirgo, taču pieprasījums pēc zīmolu drēbēm ir un to apmierina privātpersonas, kas apģērbus un apavus tirgo „no rokas" internetā pa salīdzinoši zemām cenām. Taču arī šis šķietami nevainīgais bizness ir Valsts ieņēmumu dienesta (VID) redzeslokā, atsaucoties uz TV5 raidījumu „Mūsu tēma", vēsta portāls „db.lv".

Ja zvanīsiet pa jebkuru numuru, kas norādīts sludinājumā, tad visi kā viens jums teiks, ka tirgo tikai un vienīgi savas preces, kas pašiem nav atbildušas pēc izmēra. Nav brīnums, jo VID nesnauž. „Tiek caurskatīti sludinājumi interneta portālos, avīzēs. Pārbaudes notiek nemitīgi," atzinusi galvenā nodokļu inspektore Marija Razjušonoka.

Pēc viņas teiktā, VID redzeslokā nonāk visi sludinājumi par pārdošanu. Īpaši, ja viens telefona numurs norādīts vairākos desmitos sludinājumu. Taču pastāv noteikti kritēriji, ko ņem vērā VID. Likumā noteikts, ka tad, ja jūs gada laikā pārdodat jebkādas trīs mantas nolūkā gūt peļņu, tā jau ir uzskatāma par saimniecisko darbību. Ja tiek ņemts lielāks laika nogrieznis, tad piecu gadu laikā tās ir piecas lietas, norādījusi VID pārstāve.

Ja tiek pārdotas pašam nevajadzīgas lietas, lai tiktu no tām vaļā, bet nevis gūtu peļņu, tad šādu saimniecisko darbību nav nepieciešams reģistrēt. Tai pat laikā kopā ar darījumu skaitu ir nozīme to summai, tāpēc katram gadījumam vajadzētu saglabāt čekus. Ja gada laikā tiek pārdotas lietas vairāk nekā 14 000 eiro kopvērtībā, tad atkal šajā rīcībā tiek saskatītas saimnieciskās darbības pazīmes, atzīmējusi VID pārstāve.

Kā noskaidrots raidījumā „Mūsu tēma", šāda veida tirdzniecībai VID patiešām pieķēries visnotaļ nopietni. „Šī nodaļa tika atvērta nesen - šā gada sākumā, un tā īpaši nodarbojas ar cilvēku izsekošanu „ss.lv". Tāpat no pārbaudītiem avotiem zināms, ka viņi seko arī „Facebook" un ir pievienojušies visām grupām - „Safari" un citām, kas ko pārdod - viņi tam seko un var drīzumā veikt kontrolpirkumus," raidījumā izteikusies kāda sieviete, kura pati nokļuvusi VID uzmanības lokā saistībā ar nenomaksātiem nodokļiem.

Žurnālistu aptaujātie legālie uzņēmēji norādījuši, ka ir nemierā ar neoficiālajiem uzņēmējiem. „Mums ir tik cilvēku, cik ir, bet ja pircējs iet un pērk nelegālo lietu eBay, tad viņš nepērk oficiāli. Mēs nevaram samaksāt nodokļus, mēs nevaram samaksāt pārdevējam normālu algu un Latvijā tas ir īpaši aktuāli. Turklāt mums nav tik daudz cilvēku un katrs klients ir svarīgs un katrs pirkums ir ļoti būtisks," norādījusi veikala „Dreambox" saimniece un īpašniece Kristīna Vavilova.

Tags

Facebook TV5 VID

Comment Form