Nodokļu deklarācijas vairs nebūs elektroniski jāparaksta
Foto: PantherMedia/Scanpix

Turpmāk Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Elektroniskās deklarēšanas sistēmā (EDS) iesniedzamās nodokļu un informatīvās deklarācijas vairs nebūs elektroniski jāparaksta. To paredz grozījumi likumā "Par nodokļiem un nodevām", ko ceturtdien galīgajā lasījumā pieņēma Saeima.

Grozījumi nepieciešami, lai atvieglotu dokumentu iesniegšanu EDS, kā arī uzlabotu VID darbu sistēmas administrēšanā, portāls "Delfi" uzzināja Saeimas preses dienestā.

Saskaņā ar grozījumiem juridisks spēks nodokļu administrācijā elektroniski iesniegtajām deklarācijām būs arī tad, ja tās nebūs elektroniski parakstītas. Tāpat noteikts, ka nodokļu maksātājiem vairs nevajadzēs slēgt īpašu līgumu ar VID par elektroniskās deklarēšanas sistēmas izmantošanu.

Nodokļu deklarācijas EDS var iesniegt, izmantojot VID piešķirtās paroles, kā arī eID karti vai komercbanku piešķirtos autentifikācijas līdzekļus.

Kārtību, kādā VID EDS turpmāk identificēs personas un apliecinās iesniegtās nodokļu un informatīvās deklarācijas, gada pārskatus un citus dokumentus, noteiks Ministru kabinets.

Izmaiņas bija nepieciešamas, jo līdz šim efektīvu EDS izmantošanu kavēja tas, ka, lai kļūtu par sistēmas lietotāju, nodokļu maksātājam jānoslēdz rakstveida līgums ar nodokļu administrāciju, kā arī, iesniedzot deklarāciju, dokuments elektroniski jāparaksta, tam pievienojot paraksta datni.

VID informācija liecina, ka šāda kārtība rada nodokļu maksātāju neapmierinātību, jo līguma slēgšana ir laikietilpīga, bet paraksta fails bieži tiek nozaudēts. Tāpat šāda kārtība prasa ievērojamus VID resursus, administrējot līgumu slēgšanu un nozaudēto paraksta datņu vietā klientiem izsūtot jaunus paraksta failus.

Grozījumi nodokļu un nodevu likumā stāsies spēkā šā gada 1.jūnijā.

Tags

Ministru kabinets Saeima VID

Comment Form