10 svarīgākie jautājumi tiešsaistes veikala izstrādātājam
Foto: Publicitātes foto

Izstrādātāja izvēle ir pirmais solis interneta veikala izveidē. Labs partneris ir kā uzticams draugs, ar kuru ilgtermiņā strādāsiet plecu pie pleca. Interneta veikala veiksmi lielā mērā nosaka web izstrādātāja kompetence un vēlme iekarot jaunus apvāršņus kopā ar jums, līdzdarbojoties.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Kā atrast savu ideālo partneri, kas palīdzēs jūsu biznesam sasniegt jaunu līmeni un profesionāli aizvedīs līdz uzvarai cauri simtiem sarežģītu tehnisku nianšu? Ilgus gadus, izstrādājot un attīstot saviem klientiem tiešsaistes veikalus, kompānija SMARTi ir sagatavojusi precīzu 10 punktu sarakstu, kas ļaus jums strukturēti sagatavoties pārrunām ar web izstrādātāju un jau no pirmajām viņa atbildēm saprast, vai kopā ar šo partneri vēlaties sasniegt jaunas virsotnes.

PIEREDZE

Pirmais jautājums ir izstrādātāja pieredze. Lai arī bieži vien izstrādātāja mājaslapā var atrast iespaidīgu portfolio, atcerieties – pievilcīga bilde nozīmē tikai to, ka štatā strādā labs dizainers. Izpētiet, cik veiksmīgi izstrādātājs ticis galā ar sarežģītiem darbiem, pasērfojiet viņa izveidotajās lapās, apskatiet to funkcionalitāti un lietojamību, pajautājiet, kādus līdzīgas specifikas, apjoma un detalizācijas projektus viņš veidojis.

Palūdziet padalīties ar kāda projekta mērķiem, uzdevumiem un problēmām, ar ko viņš saskāries.

Tā radīsies pirmais iespaids – jūs sapratīsiet, kā strādā jūsu potenciālais partneris, kā risina problēmas, cik strukturēti pieiet detaļām.

NĀKOTNES ATBALSTS

Ledus sakustējies! Ar savu pieredzi un strukturēto pieeju izstrādātājs ir jūs pārliecinājis. Nākamais jautājums, ko jums vajadzētu viņam uzdot – vai jūs rūpēsieties par mūsu lapu arī turpmāk? Vai veiksiet atjauninājumus un ieviesīsiet jaunas funkcijas?

Noteikti noskaidrojiet, kāda ir izstrādātāja atbildība pret jums kā klientu nākotnē, lai saprastu, kas notiek ar jūsu sadarbību pēc projekta palaišanas. Viens no labākajiem variantiem, ja izstrādātāja metode ļauj saņemt visus atjauninājumus un papildu funkcijas automātiski, kā fona lapas uzturēšanu.

Starp citu, SMARTi spēj nodrošināt jaunu funkciju integrācijas un fona atjauninājums vienlaicīgi visiem SMARTi platformas lietotājiem, tādā veidā panākot tiešsaistes veikalu un mājas lapu ilgmūžību.

IZSTRĀDES PROCESA NIANSES

Bieži vien, tiecoties iegūt klientu, izstrādāji izmanto gandrīz vai pirmsvēlēšanu saukļus, apsolot gatavu mājaslapu rekordātrumā. Ātrums šajā vienādojumā nav vienīgais mainīgais lielums, tāpēc iesakām apvaicāties nevis, kad būs gatava jūsu lapa, bet palūgt detalizēti izstāstīt, kā tiks nodrošināts izstrādes process.

Pajautājiet arī to, cik lielā mērā būs nepieciešama jūsu iesaistīšanās.

Kad izstrādātājs soli pa solim izstāstīs par procesa posmiem un sniegs jums skaidru vīziju par to, kā ir tas organizēts, jūs varēsiet precīzi noteikt, vai šis termiņš nav tikai mārketinga triks, vai tas ir pamatots ar faktiem.

PROGRAMMĒŠANAS METODE

Mājaslapas izveidē ir vairākas metodes, bet parasti izceļ divas principiāli dažādas pieejas. Viena paredz programmēšanu uz gatavas platformas vai gatavas arhitektūras izmantošanu, otra – individuālu programmēšanu, vadoties pēc klienta vajadzībām, neizmantojot veidnes un šablonus. Katrai pieejai ir gan savi plusi, gan ierobežojumi. Pastāv arī individuāli izveidotas nestandarta metodes, piemēram, SMARTi platforma, kas apvieno šīs pieejas un izmanto gan gatavas veidnes, gan konkrētam klientam pielāgotu programmēšanu. Tas ļauj ļoti ātri veidot nelielus projektus, nepieciešamības gadījumā bez īpašām problēmām pārveidojot tos par sarežģītākām lapām.

Zinot izstrādātāja programmēšanas metodi, būs vieglāk paredzēt, kā mājaslapa uzvedīsies nākotnē.

INTERNETA VEIKALA LIETOJAMĪBA

Interneta veikala veiksmes stāsts slēpjas ne tikai produkta kvalitātē vai izcilā servisā. Ļoti liela nozīme ir mazām detaļām, kas atvieglo pircējam veikala izmantošanu: intuitīva navigācija, ērtas produktu filtrācijas un atlases opcijas, droša maksājumu sistēma. Ja viss ir pārdomāts, nokļūstot jūsu lapā, klients loģiski nonāk līdz pirkumam, savukārt, ja ir kādas aizķeršanās, meklēšanas rīks vai filtrācija nestrādā, klients pametīs lapu bez pirkuma.

Tāpēc, kad pamata lietas izrunātas, uzmetiet visam vēl pēdējo vērtējošo skatienu un vēlreiz pārrunājiet nianses gan attiecībā uz pircēju, pārsteidzot klientus ar pārdomātu funkcionalitāti, gan administrēšanas sistēmā, kas atvieglos jums darbu ar jūsu veikalu.

MOBILĀ LIETOTNE

Pārdomāta mājaslapas mobilā versija ir absolūts "must have". Arvien vairāk lietotāju sērfošanai internetā izmanto mobilās ierīces, gan lasot ziņas, gan iepērkoties. Pēc pēdējiem datiem, tie ir 80 %, kas nozīmē, ka mobilajai versijai varbūt ir jāvelta pat vairāk uzmanības nekā desktop versijai. Brīžiem tas, kas lieliski izskatās uz datora ekrāna, nepavisam neder mobilajam formātam.

Sarunā ar izstrādātāju noteikti akcentējiet šo jautājumu, noskaidrojiet, vai mobilās versijas pielāgošanai ir atvēlēts laiks, kurā brīdī varēsiet to apskatīt, pārbaudīt lietojamību un veikt izmaiņas, ja tādas būs nepieciešamas.

ADMINISTRĒŠANAS IESPĒJAS

Šis ir vēl viens punkts, kam jāpievērš uzmanība. Jau pirmajā tikšanās reizē palūdziet izstrādātāju nodemonstrēt, kā izskatās administrēšanas iespējas, ar ko jums un jūsu komandai būs jāstrādā ikdienā visa lapas mūža garumā. Administrēšana ir jūsu interneta veikala neredzamā puse, tās ir kā jaudīgs dzinējs zem motora pārsega. Dzinējs var nebūt tikpat pievilcīgs no skata kā pats auto, bet tā ir auto neatņemama sastavdaļa, kurai jāstrāda izcili. Līdzīgi arī mājaslapas administrēšanai jābūt perfektai funkciju ziņā.

Pārbaudiet, kā izskatās saskarne, cik ātri var pakoriģēt vai izdzēst tekstus, pievienot jaunu preci vai nomainīt veselu bloku.

Ja arī pirmajā mirklī viss šķitīs vienkārši un intuitīvi, noteikti pavaicājiet, vai ir kāda instrukcija vai materiāls, ko jūs varētu izplatīt darbiniekiem, lai darbs ritētu operatīvāk. Daži izstrādātāji, ieskaitot arī SMARTi, piedāvā advancētas administrēšanas iespējas, kas ne tikai pilda pamatfunkcijas, bet ļauj arī strādāt ar SEO datiem, organizēt izpārdošanu, ģenerēt atlaižu kodus, mainīt piegādes cenas un izveidot jaunas produktu kategorijas.

GATAVĪBA REKLĀMAI

Pat ja pagaidām jūs vēl nedomājat par sava internetveikala reklamēšanu "Google" vai "Facebook", vienā brīdī tas var krasi mainīties, tāpēc, sākot mājaslapas izstrādi, obligāti piefiksējiet šo punktu.

Pajautājiet izstrādātājam, cik lielā mērā jūsu interneta veikals būs sagatavots reklāmai populārākajos interneta kanālos, vai tajā būs salikti visi nepieciešamie metadati, pikseļi, vai būs pieslēgta analītika.

Noteikti izrunājiet, vai nākotnē jūsu mārketinga komanda un SEO varēs netraucēti strādāt pie lapas uzlabošanas, nezaudējot laiku, vēršoties pie izstrādātāja, kad būs jāsāk veikala reklāma.

GDPR

Šo jautājumu klients uzdod ļoti reti, taču, rūpējoties par uzņēmumu ilgtermiņā, šis nebūt nav pēdējais punkts, par kuru būtu jāatceras. Saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2016/679 (2016. gada 27. aprīlis) par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi visām mājaslapām ir jābūt aprīkotām ar virkni tehnisku detaļu, ko ne tikai ir grūti izstāstīt klientam, bet ko bieži vien nesaprot pats izstrādātājs. Tas nozīmē ne tikai sīkdatņu uzkrāšanu (cookies) un klientu datu glabāšanu noteiktajos formātos, bet daudz dažādu sīkumu, kuru neievērošana var izraisīt nopietnas sekas nākotnē.

Noteikti pārliecinieties, ka jūsu potenciālais partneris – mājaslapas izstrādātājs – parūpēsies par šīm tehniskajām niansēm, neliekot jums pašam brist nezināmajos GDPR džungļos. Šis jautājums ļaus arī saprast, cik mūsdienīga ir izstrādātāja pieeja.

LĪGUMA SLĒGŠANA

Esam finiša taisnē – slēdzam līgumu! Lai arī esat pārliecināts par savas izvēles pareizību, tomēr mēdz gadīties, ka izstrādātājs un klients situāciju redz no dažādiem leņķiem.

Rūpīgi izpētiet, cik liels darba apjoms ir ielikts standarta līgumā un vai būs jāpiemaksā par korekcijām. Vai līgumā ir minēta gala summa, vai arī būs papildus jāmaksā par atjauninājumiem un uzturēšanu? Un, ja kaut kas nepatiks, cik daudz varēsiet labot?

Vēl viena svarīga lieta ir autortiesības. Atcerieties, ka jebkuram materiālam, kas izvietots jūsu lapā, ir autors – vai nu jūs, vai arī kāds cits, kuram ir jāmaksā par materiāla – foto, video, mūzikas vai pat dažu fontu – izmantošanu. Lai nākotnē nenāktos maksāt sodu par nelicencēta materiāla ievietošanu lapā, pārliecinieties, ka šis moments ir pārdomāts.

____________

Jums ir padomā projekts biznesam tiešsaistē, bet nezināt – ar ko sākt?

Nāc pēc padoma pie SMARTi un uzzini visu par mājas lapas vai interneta veikala izveidi.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form