Mājaslapa nav tikai ziņojumu dēlis: ko uzņēmums zaudē, no tās atsakoties?
Foto: Publicitātes foto

1.77 miljardi. Tik daudz mājaslapu pēc jaunākajiem datiem ir pieejamas interneta vidē, no kurām katra cīnās par vienu un to pašu – cilvēku uzmanību. Tas uzņēmumu vadītājiem liek uzdot pamatotu jautājumu: vai ir vērts ieguldīt laiku, lai biznesam izveidotu profesionālu mājaslapu, lai pēc tam turpinātu cīnīties par apmeklējumu tik sīvas konkurences apstākļos? Uz šo un citiem jautājumiem atbildes sniedz mājaslapu izstrādes platformas "Mozello" speciālisti.

Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Ierakstot "Google", vai uzņēmumam ir nepieciešama mājaslapa, atbilde ir nešaubīgs ''jā''. Iemesli tiek minēti dažādi, bet galvenais arguments – atsakoties no mājaslapas, uzņēmums paliek zaudētājos, jo mūsdienās tā nozīmē vairāk par digitālo ziņojumu dēli. Mājaslapas ir kļuvušas arī par uzņēmumu vizītkarti, komunikācijas kanālu un peļņas avotu.

Ir pagājis laiks, kad mājaslapas izveide bija laikietilpīgs un dārgs process, ko mazi uzņēmumi nevarēja atļauties. Ja savulaik par mājaslapas izveidi dažs labs uzņēmums šķīrās no vairākiem tūkstošiem, tad šodien cenas svārstās no nulles līdz pāris desmitiem eiro.

Pieņemamās izmaksas ļauj dažāda lieluma uzņēmumiem veidot savas mājaslapas un interneta veikalus, tomēr globāli tikai aptuveni puse uzņēmumu to ir izdarījuši. Lūk, ko otra puse zaudē, atsakoties no savas mājaslapas:

1. Bez mājaslapas klienti tiek atdoti konkurentiem

Ik sekundi tiek veikti vairāk nekā 40 tūkstoši meklējumu "Google", un gandrīz 90% pircēju atzīst, ka ir veikuši produkta vai pakalpojuma izpēti internetā pirms pieņēmuši lēmumu to iegādāties. Mūsdienās cilvēki izmanto meklētājprogrammas, lai ne vien atrastu jaunus produktus un pakalpojumus, bet arī pārliecinātos par savu izvēli un pieņemtu lēmumu – pirkt vai nepirkt.

Tātad, ja tavam uzņēmumam nav mājaslapas vai sava interneta veikala un tas nav atrodams ar "Google" palīdzību, tad, visticamāk, potenciālais klients izvēlēsies konkurenta produktu, kas būs atrodams internetā.

2. Bez mājaslapas tiek zaudēta klientu uzticēšanās

Mūsdienās pircēji vērtē produktu vai pakalpojumu pēc tā mājaslapas, tāpēc pārdomāta mājaslapa ir viens no efektīvākajiem veidiem, kā veicināt klientu uzticēšanos. Kādā pētījumā atklāts, ka 94% cilvēku uzskata, ka profesionāls mājaslapas dizains ir viens no svarīgākajiem faktoriem, lai uzņēmumam uzticētos vai neuzticētos. Mūsdienās mājaslapa kalpo kā digitālā vizītkarte, kas ļauj potenciālajiem pircējiem un sadarbības partneriem saprast, vai uzņēmums ir viņu uzticēšanās un ieguldījumu vērts. Savukārt, ja uzņēmumam nav mājaslapas un to nav iespējams atrast internetā, tas cilvēkos rada šaubīgu priekšstatu par biznesu kopumā.

3. Ja uzņēmumam nav mājaslapas, tad tā tēlu veido citi

Pat tad, ja produkts ir atpazīstams visā pasaulē un komentārus neprasa, uzņēmumam joprojām ir nepieciešama sava mājaslapa. Kādēļ? Tā paša iemesla dēļ, kāpēc tādiem zīmoliem kā "Coca Cola" vai "Shell" ir mājaslapas – lai uzņēmējs pats būtu noteicējs par uzņēmuma tēlu. Mājaslapa ir vieta, kur izstāstīt sava zīmola stāstu, un kur klientiem iegūt priekšstatu par uzņēmumu kopumā. Bez mājaslapas sava uzņēmuma tēla veidošana tiek atstāta trešo pušu – konkurentu, klientu, mediju, u.c. – rokās, zaudējot iespēju to ietekmēt.

4. Bez mājaslapas netiek izmantots efektīvākais kanāls komunikācijai ar klientiem

Vēl 2012. gadā valdīja uzskats, ka uzņēmumiem nav nepieciešama mājaslapa, jo ir iespējams izveidot biznesa lapu "Facebook", kas ir viegli izdarāms, turklāt bez maksas. Tomēr līdz ar Facebook algoritmā veiktajām izmaiņām, biznesa lapām sociālajos medijos vairs neiet tik viegli. Šobrīd biznesa lapu ieraksti organiski sasniedz tikai vidēji 2% no sekotāju skaita. Lai sasniegtu vairāk, uzņēmumi spiesti veidot vairāk izklaidējoša un like un share veicinoša satura, kas ne vienmēr atbilst uzņēmuma biznesa mērķiem.

Kamēr komunikāciju sociālajos medijos ietekmē algoritmi, mājaslapas saturs un izkārtojums ir uzņēmuma rokās. Tas ļauj efektīvi nodot nepieciešamo informāciju pārskatāmā un strukturētā veidā, turklāt ar garantiju, ka informācija sasniegs visus interesentus, kas apmeklēs mājaslapu. Tas nenozīmē, ka "Facebook" biznesa vajadzībām nav jāizmanto, mājaslapa var būt vēl viens kanāls, caur kuru komunicēt, dodot klientiem iespēju izvēlēties veidu, kā ar uzņēmumu sazināties.
Turkāt, lai arī mūsdienās lielākā daļa ir sociālajos tīklos, nevar aizmirst arī par tiem, kuri tos neizmanto. Komunikācijai ar šiem klientiem mājaslapa ir ne vien efektīvākais, bet arī vienīgais veids.

5. Bez mājaslapas tiek zaudētas papildu peļņas iespējas

E-komercija ir viena no visstraujāk augošajām nozarēm pasaulē. Tiek prognozēts, ka drīzumā jau vairāk nekā 1.92 miljardi cilvēku visā pasaulē regulāri iepirksies internetā. Tas nozīmē, ka arī uzņēmumiem ir pēdējais laiks izveidot interneta veikalu, neatkarīgi no ražotajiem produktiem vai pakalpojumiem.

Ja arī uzņēmuma produktu iespējams iegādāties fiziskā veikalā vai par pakalpojumu norēķināties bezsaistē, kāpēc neļaut klientam veikt pasūtījumu interneta veikalā vai veikt priekšapmaksu par pakalpojumu mājaslapā?

Ja šī informācija pārliecināja un esat nolēmis neturēt savu uzņēmumu slazdā, tad ienāc "Mozello", sāc veidot savu mājaslapu vai e-veikalu jau šodien!

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form