Rīgas ostā top ''Tesla' uz ūdens'
Foto: Publicitātes foto

Pielietojot mūsdienīgas tehnoloģijas un augstus kvalitātes standartus, šobrīd kuģu būves uzņēmumā ''Latitude Yachts'' top trīs jauni projekti, starp kuriem ir arī pasaulē pirmā pilnīgi elektriska un no inovatīva kompozītmateriāla veidota motorjahta.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Elektriskās jahtas garums ir aptuveni 18 m un tā ir aprīkota ar diviem 400 kW elektrodzinējiem, kas tai ļauj sasniegt 34 mezglus jeb aptuveni 63 km/h lielu maksimālo ātrumu. Motorjahta ir veidota no īpaši viegla kompozītmateriāla, kas, salīdzinot ar līdzīga izmēra poliestera lamināta korpusiem, peldlīdzekli padara par 40 % vieglāku, ievērojami cietāku un izturīgāku, kas jahtas ekspluatācijā enerģijas zudumus ļauj samazināt līdz minimumam.

"Var teikt, ka tā ir "Tesla" uz ūdens. Pasaulē ir līdzīgi hibrīdprojekti, bet mēs esam vieni no pirmajiem, kas strādā pie šādas, pilnīgi elektriskas motorjahtas izstrādes," informē Roberts Trautmanis "Latitude Yachts" projektu vadītājs.

Lai projektu veiksmīgi realizētu, tajā ir iesaistīti virkne dažādu speciālistu, starp kuriem ir kuģu būves inženieri, dizaineri, mehāniķi, konstruktori, galdnieki un citi pieredzējuši Latvijas kuģu būves speciālisti. Elektrisko jahtu ir plānots prezentēt rudenī paredzētajā Monako jahtu šovā, kurā ik gadu tiek izrādītas vairāk nekā 100 unikālas superjahtas no visas pasaules.

Uzņēmuma teritorijā pie piestātnes norit darbs arī pie "peldošās salas", kas tehniski atbilst kuģa specifikācijai, tomēr praktiski pilda izklaides un atpūtas peldlīdzekļa funkciju. Kuģi veido trīs alumīnija korpusi, kurus savieno liela platforma, uz kuras paredzēti divi bāri, baseins, restorāns un sauļošanās terase, kas pārveidojama par deju placi. Pēc projekta pabeigšanas šo kuģi ir plānots noenkurot kādā no Francijas piekrastes līčiem.

"Pasaulē šādas peldošas izklaides salas ir salīdzinoši jauns koncepts, tāpēc īpaši pozitīvi ir tas, ka, lai gan projekts vēl ir izstrādes stadijā, ir bijuši vairāki interesenti par līdzīgu peldlīdzekļu būvniecību tieši Rīgas ostā," tā Kaspars Veidemanis "Latitude Yachts" projektu vadītājs.

Pēc dāņu uzņēmuma pasūtījuma "Lattitude Yachts" ražošanas centrā Sarkandaugavā šobrīd norit darbs arī pie aptuveni 32 m gara zvejas tralera korpusa būvniecības. Kuģa bloka detaļas tiek sametinātas uzņēmuma cehos, un pēc tam uz stāpeļiem pēc konstruktora principa tiek veidots vesels kuģa korpuss.

"Lattitude Yachts" šobrīd nodarbina ap 130 darbinieku un specializējas kuģu un jahtu ražošanā. Saviem klientiem uzņēmums piedāvā pilna cikla kuģubūves pakalpojumus, kuru starpā ir projektēšanas darbi, ražošana un aprīkošana, kā arī peldlīdzekļu remonta, modernizācijas un servisa pakalpojumi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form