Foto: LETA
Eiropas Komisijas (EK) pārstāvji, kas sākuši izmeklēšanu pret dzelzceļa kravu pārvadātājiem Baltijas valstīs saistībā ar aizdomām, ka tie varētu būt pārkāpuši konkurences noteikumus, ceturtdien apmeklējuši Lietuvas dzelzceļa kompāniju "Lietuvos geležinkeliai" - domājams, vācot materiālus attiecībā uz Polijas naftas kompānijas "PKN Orlen" sūdzību.

Kā ziņots, EK ceturtdien paziņoja, ka sākusi izmeklēšanu pret dzelzceļa kravu pārvadātājiem Baltijas valstīs saistībā ar aizdomām, ka tie varētu būt pārkāpuši konkurences noteikumus.

"EK ir iemesls uzskatīt, ka iesaistītās kompānijas varētu būt pārkāpušas Eiropas Savienības (ES) pretmonopolu regulas, kas aizliedz karteļu veidošanu, ierobežojošu biznesa pasākumu īstenošanu un/vai dominējošā tirgus stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu," norāda komisija.

Komisija pavēstīja, ka tās eksperti veikuši nepieteiktas pārbaudes Baltijas valstu dzelzceļa kravu sektorā strādājošo kompāniju telpās.

Taču EK nenorādīja, kuras kompānijas iesaistītas šajā izmeklēšanā.

Pagājušā gada februārī mediji ziņoja, ka "PKN Orlen" gatavo sūdzību Eiropas Komisijai par negodprātīgu konkurenci no "Lietuvos geležinkeliai" puses. Lietuvas dzelzceļa kompānijai poļi izteica pārmetumus par negodprātīgu tarifu noteikšanu, kā arī negaidītu kapitālā remonta uzsākšanu dzelzceļa posmā Mažeiķi-Reņģe, kura dēļ tika pārtrauktas naftas piegādes no Mažeiķu naftas pārstrādes rūpnīcas Latvijas virzienā.

Naftas koncerna un Lietuvas dzelzceļa kompānijas konflikta dēļ šis 19,5 kilometrus garais posms negaidīti tika slēgts 2008.gadā, atsaucoties uz sliežu ceļu slikto stāvokli un steidzamu remontdarbu nepieciešamību. "Orlen Lietuva" jeb bijušās "Mažeiķu naftas" īpašniecei - kompānijai "PKN Orlen" - līdz ar to nācies izmantot garāku un dārgāku eksporta maršrutu uz Rīgas ostu.

Naftas pārstrādes rūpnīcas īpašnieki pārmet Lietuvas dzelzceļa kompānijai arī pārāk augstus degvielas pārvadājumu tarifus. Viena no agrākajām Mažeiķu naftas kompānijas saimniecēm - ASV kompānija "Williams" - no 1999.gada bija nodrošinājusi sev atvieglotus pārvadājumu tarifus, bet, mainoties koncerna īpašniekiem, "Lietuvos geležinkeliai" par naftas produktu transportēšanu līdz jauna līguma parakstīšanai sāka pārvadājumiem piemērot nodevas saskaņā ar vispārējo kārtību. Domstarpības šai jautājumā nav atrisinātas līdz pat šim laikam.

"Lietuvos geležinkeliai" apsūdzības negodprātīgā konkurencē uzskata par nepamatotām.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!