Foto: DELFI

Aviācijas tirgus nav atgriezies pirmspandēmijas līmenī, tomēr redzams arvien lielāks pieprasījums pēc aviopakalpojumiem, intervijā aģentūrai LETA teica Latvijā reģistrētās aviosabiedrības "SmartLynx Airlines" ("SmartLynx") valdes loceklis Žīgimants Surints.

Viņš stāstīja, ka aviācijas tirgus ir piedzīvojis lielas svārstības. 2020.gadā šis bizness teju pārstāja eksistēt. Arī "SmartLynx" samazināja savu lidmašīnu floti no 22 līdz 12 lidaparātiem. Savukārt jau 2020.gada beigās uzņēmuma flotē bija 35 lidmašīnas, jo tika izlemts, ka krīze ir arī iespēju laiks, lai atsāktu izaugsmi.

"Ņemot vērā, ka 40% no mūsu izmaksām ir saistītas ar lidmašīnām, mēs šajā laikā nodrošinājāmies ar izdevīgiem lidaparātu izmantošanas nosacījumiem ilgtermiņā, jo arī lidmašīnu līzinga tirgu spēcīgi ietekmēja pandēmija," stāstīja Surints.

Viņš uzsvēra, ka, protams, pandēmijas laiks radīja arī daudz citu izaicinājumu, un pat divus gadus pēc pandēmijas sākuma aviācijas tirgus joprojām nefunkcionē tā, kā tas funkcionēja pirms tam.

"Ļoti daudzas kompānijas saskaras ar darbinieku trūkumu, sākot no mehāniķiem un pilotiem, beidzot ar administrācijas darbiniekiem. Arī mēs saskaramies ar tām pašām problēmām," teica "SmartLynx" valdes loceklis, piebilstot, ka pandēmijas laikā biroja darbinieku skaitu nācās samazināt par aptuveni 70%, savukārt šobrīd darbinieku skaits birojā jau ir pārspējis pirmspandēmijas līmeni.

Surints norādīja, ka situācija aviācijā divu gadu laikā ir burtiski staigājusi lejup, augšup, lejup un atkal augšup. "Protams, ka visi no tā ir noguruši, jo aviācijā ļoti svarīga ir plānošana, jo bez plānošanas neviena aviokompānija nevar sekmīgi darboties," teica Surints.

Viņš arī norādīja, ka pagājušo gadu "SmartLynx" šādos apstākļos ir izdevies noslēgt ar nelielu, bet tomēr peļņu, nevis ar zaudējumiem.

"Mēs esam būtiski mainījuši savu darbības profilu un šodien mēs vairs neesam tikai pasažieru, bet pasažieru un gaisa kravu pārvadājumu aviokompānija. Turklāt pašlaik mēs esam viens no straujāk augošajiem kravu aviopārvadātājiem pasaulē," teica Surints, piebilstot, ka tas lielā mērā ir, pateicoties laicīgi pieņemtiem lēmumiem, pirms vēl bija ieskrējusies pandēmija.

Kā stāstīja Surints, lai arī tirgus joprojām nav atgriezies pirmspandēmijas līmenī, redzams arvien lielāks pieprasījums pēc aviopakalpojumiem, bet atgūšanās prasīs ilgāku laiku.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!