'Stolichnaya' un 'Moskovskaya' zīmoli pieder Krievijai, nolemj Nīderlandes tiesa
Foto: Publicitātes foto

Krievija atguvusi tiesības uz "Stolichnaya" un "Moskovskaya" degvīnu zīmoliem pēc vairāk nekā desmit gadu ilgas cīņas Nīderlandes tiesā ar uzņēmēju Juriju Šefleru.

Roterdamas apgabaltiesa trešdien nolēmusi, ka šīs divas preču zīmes, ar kurām marķētais degvīns tiek ražots arī Šeflera kontrolētajā uzņēmumā "Latvijas balzams", pieder Krievijai.

Šis lēmums liek Šeflera Nīderlandes uzņēmumam "Spirits International" nodot tiesības uz šīm preču zīmēm Krievijai vai samaksāt soda naudu 100 000 eiro apmērā un saņemt papildu naudassodu 50 000 eiro dienā.

Tāpat tiesas lēmums liek "Spirits International" pārtraukt "Stolichnaya" un "Moskovskaya" degvīnu tirdzniecību Nīderlandē, Beļģijā un Luksemburgā.

Šī tiesas prāva sākās 2003.gadā un paredz Šeflera uzņēmumam kompensēt Krievijai zaudējumus par šo zīmolu izmantošanas periodu.

"Latvijas balzama" pārstāve Dana Hasana atzina, ka uzņēmums komentāru sniegs pēc tam, kad par Nīderlandes tiesas lēmumu oficiālu komentāru būs sniedzis minēto preču zīmju īpašnieks.

Kā ziņots, "Latvijas balzams" 2014.gadā saražoja 2,7 miljonus dekalitru "Stolichnaya" degvīna, kas ir 82% no uzņēmuma kopējā saražotā degvīna apjoma. Kopumā "Latvijas balzams" ražo vairāk nekā 50 dažādu garšu un zīmolu degvīnu.

Kā iepriekš informēja dzērienu izplatītājas SIA "SPI Distribution (Latvia)" pārstāve un degvīna zīmola "Stolichnaya" vadītāja Karīna Pētersone, degvīns "Stolichnaya" patlaban tiek eksportēts uz 180 pasaules tirgiem un ir viena no populārākajām Latvijas eksporta precēm.

Ik gadu pasaulē tiek pārdoti vairāk nekā 35 miljoni degvīna "Stolichnaya" pudeļu, un tā lielākie tirgi ir ASV, Kanāda, Čīle, Austrija, Grieķija, Izraēla, Libāna. "Stolichnaya" ražošanā tiek izmantota klasiskā krievu degvīna ražošanas tehnoloģija, kas balstās uz ūdens spirta šķīduma filtrāciju caur kvarca smiltīm un aktīvās ogles kolonnām.

"Latvijas balzams" kopš 2014.gada oktobra iekļauts holdinga kompānijā "Amber Beverage Group", kas tika izveidota, starptautiskajai alkoholisko dzērienu kompānijai "SPI Group" apvienojot Baltijas uzņēmumus - "Latvijas balzams", dzērienu izplatītājus "SPI Distribution Latvia", "SPI Distribution Estonia" un "Bennet Distributors" Lietuvā, specializēto dzērienu veikalu ķēdi "Latvijas balzams veikali" Latvijā un "Darija" Lietuvā.

"Latvijas balzams" apgrozījums 2013.gadā bija 101,10 miljoni eiro un uzņēmums strādāja ar 6,23 miljonu eiro peļņu.


    Source

    LETA

    Tags

    Krievija Latvijas Balzams
    Pamanījāt kļūdu?
    Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

    Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

    Comment Form