Foto: Publicitātes foto
Latvijas jaunuzņēmums "Roibox", kas nodarbojas ar risinājumu izstrādi reklāmas kampaņu efektivitātes uzlabošanai, piesaistījis 2 miljonu eiro investīcijas no riska kapitāla fonda "BlackSheep Ventures".

Platforma, izmantojot ģeotelpisko datu analīzi, palīdz zīmoliem precīzāk identificēt mērķauditoriju un sasniegt labākus rezultātus. Uzņēmums investīcijas izmantos šīs platformas pilnveidošanai un funkcionalitātes paplašināšanai, kā arī jaunu darbinieku un klientu piesaistei.

Vairākus gadus vadot un attīstot finanšu tehnoloģiju biznesu, "Roibox" komanda novērtēja, cik liela nozīme veiksmīgā reklāmas kampaņā ir potenciālā klienta atrašanās vietai. Lai uzlabotu kampaņu rezultātus, bijušie kolēģi radīja platformu, kura CRM datus, iepriekšējo kampaņu datus un publiski pieejamos sociālekonomiskos datus par iedzīvotājiem apvieno ar ģeotelpiskajiem datiem. Pēc visas pieejamās informācijas analīzes platforma izveido unikālu vairāku slāņu karti (Grid™) reklāmas kampaņu pārvaldības platformām ("Meta", "Google Ads" u.c.) un precīzi atlasa mērķauditoriju. Identificējot neizmantotās iespējas, nelietderīgi izmantotu budžetu un pielietojot citas optimizācijas rīkus, platforma reklāmas kampaņu rezultātus uzlabo līdz pat 30%.

"Vairums mārketinga rīku izmanto vienus un tos pašus datus no "Google" un "Meta", ignorējot datu kopu ar lielāko ietekmi – atrašanās vietu. Izveidojām "Roibox" platformu, lai izmantotu ģeogrāfiskās atrašanās vietas slēpto potenciālu un palīdzētu reklāmdevējiem analizēt, segmentēt un noteikt kampaņu mērķauditoriju labāk. Izmantojam tikai anonimizētus datus, pēc kuriem nav iespējams identificēt konkrētas personas. Risinājums palīdz zīmoliem uzlabot rezultātus visos mārketinga līmeņos, arī veicinot zīmola atpazīstamību un klientu iesaisti. Tā kā mūsu plāni ir ambiciozi un vēlamies iekarot ne tikai ES, bet arī ASV tirgu, komandai noteikti būs vajadzīgi papildspēki," stāsta "Roibox" dibinātājs un vadītājs Jēkabs Endziņš.

Sākot darbu ar jaunu klientu, "Roibox" veic iepriekšējo reklāmas kampaņu analīzi, sadalot to mazākās ģeogrāfiskās vienībās, un izvērtē, kā kampaņa pildījusi savus mērķus dažādās atrašanās vietās. Pēc tam šos datus savieno ar dažādiem publiski pieejamiem sociālekonomiskiem datiem, piemēram, par konkrētajā apkaimē dzīvojošo vecumu struktūru, ienākumu līmeni u.c., un secina, kur tieši reklāmas kampaņu būtu efektīvāk izvērst, lai tā iespējami precīzi sasniegtu mērķauditoriju. Platforma analizē arī konkurenci attiecīgajā ģeogrāfiskajā apkaimē, atbilstoši pielāgojot kampaņu.

""Roibox" darbojas sinerģijā ar reklāmas platformām, un tā ir būtiska priekšrocība, nodrošinot augstu konkurētspēju. Esam nolēmuši atbalstīt uzņēmumu produkta tālākā attīstīšanā, lai pilnveidotais pakalpojums drīz nonāktu tirgū," lēmumu pamato "MadTech" fonda "BlackSheep" līdzdibinātājs un vadošais partners Sandro Moreti (Sandro Moretti).

"BlackSheep Ventures" ir pirmais Eiropas riska kapitāla uzņēmums, kas specializējas "MadTech": mārketinga un reklamēšanas tehnoloģijā, kuras pamatā ir mākslīgais intelekts, lielie dati (Big Data) un automatizācija. "BlackSheep" nodrošina investīcijas digitālā mārketinga tehnoloģiju attīstībai Eiropas Savienībā, kur ir ļoti stingri regulēta klientu datu aizsardzība un radīta vide visas industrijas attīstībai.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!