'Tet' savu balss sintēzes tehnoloģiju piedāvās arī citiem uzņēmumiem
Foto: Publicitātes attēli

Uzņēmums "Tet" ir spēris nākamo soli mākslīgā intelekta tehnoloģiju attīstībā, noslēdzot balss sintēzes jeb robota balss projektu. Pateicoties šim projektam, kas prasījis gadu, "Tet" virtuālā asistente "Anete" tagad varēs atbildēt uz klientu jautājumiem ne tikai rakstiskā veidā, bet arī sarunājoties – sākumā vēršoties pie klientiem ar personalizētājiem atgādinājumiem un vēlāk arī uzturot pilnvērtīgu sarunu.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

"Tet" izmantos balss sintēzes tehnoloģiju gan savām vajadzībām, gan piedāvās citiem uzņēmumiem.

"Viens nozīmīgs vērienīgā balss sintēzes projekta posms ir noslēdzies, un mēs varam virzīties uz priekšu, izmantojot jaunākās mākslīgā intelekta tehnoloģijas biznesa procesu uzlabošanai. Mūsu iekšējie dati liecina par to, ka digitāli apkalpoto klientu skaits palielinās katru gadu. Šogad jau divas trešdaļas "Tet" klientu tika apkalpoti ar digitālo kanālu palīdzību, salīdzinot gadu iepriekš – 45%, un trešdaļu no tiem apkalpoja tieši mūsu virtuālā asistente "Anete". Balss sintēzes projekts palīdzēs uzlabot apkalpošanas kvalitāti, personalizējot komunikāciju ar klientiem," stāsta "Tet" mākslīgā intelekta pakalpojumu vadītāja Inese Zariņa.

Sintezēto balsi ir iespējams izmantot dažādu iestāžu paziņojumiem (piemēram, skolās vai slimnīcās), robotzvaniem klientu apkalpošanā, kā arī vides pieejamības uzlabošanai neredzīgajiem cilvēkiem. Galvenā tehnoloģijas priekšrocība ir tas, ka vajadzīgo paziņojumu ir iespējams sintezēt uzreiz – bez nepieciešamības pēc ierakstu studijas, diktora un pēcapstrādes.

"Pirmos sintezētas balss testa robotzvanus "Tet" klienti saņems jau šogad, savukārt nākamgad mēs turpināsim darbu pie balss sintēzes attīstības, ļaujot balsi pārvērst tekstā, lai Anete varētu pilnvērtīgi sarunāties, atbildot uz jautājumiem," skaidro Zariņa.

Balss sintēze bijis laikietilpīgs process, kurā balss īpašniecei fotogrāfei un modelei Vinitai Vilcānei Krilovai bija jāierunā liels teksta apjoms – gan veseli teikumi un grāmatu fragmenti, gan arī atsevišķi vārdi un zilbes. Savukārt tālāk jau ar tekstiem strādāja uzņēmums "Tilde", sadarbībā ar kuru tapis šis projekts.

"Latviešu valodas balss sintezatora izveides process ir sarežģīts un izaicinājumiem bagāts, jo tieši tāda ir arī pati latviešu valoda. Mākslīgais intelekts mācās no piemēriem, tāpēc bija nepieciešamas daudzas stundas studijā, lai iegūtu audiodatus – balss paraugus, kas aptvertu mūsu valodas daudzveidību, balss intonāciju un emocionālas runas dažādību," stāsta "Tildes" biznesa attīstības vadītājs Kaspars Kauliņš.

"Tilde jau 15 gadus māca datoriem sarunāties latviski, bet tikai salīdzinoši nesen runas sintēzei esam sākuši izmantot mākslīgā intelekta mašīnmācīšanās metodes, kas ļāva izveidot balss sintezatorus ar plašām pielietojuma iespējām arī biznesā. Mūsu sadarbības partneris "Tet" ir pirmais Latvijā, kam kopīgi esam izveidojuši zīmolam atbilstošu, unikālu balsi. Mēs ticam, ka Anetes balss radīs pielietojumu ne vien virtuālā asistenta komunikācijā ar lietotājiem, bet arī pavērs "Tet" klientiem jaunas iespējas automatizētās balss saziņas jomā," viņš piebilst.

Seko Delfi arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

Telekomunikācijas Mākslīgais intelekts Latviešu valoda Tet Modernās tehnoloģijas
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form