Foto: F64
Lai attīstītos veikali Rīgas ielās, tiem ir nepieciešams spēcīgs enkurs – tirdzniecības centrs, kas nodrošina cilvēku plūsmu, biznesa informācijas portālam "Baltic Business Service" sacīja vairāku lielo Rīgas iepirkšanās centru apsaimniekotāja "Linstow Center Management" (LCM) valdes priekšsēdētājs Frode Gronvolds (Frode Gronvold).

"Rīgai ir iespējas attīstīt šo segmentu, ja visi šo veikalu īpašnieki nolemtu kopīgiem spēkiem attīstīt šo segmentu. Visiem tirdzniecības centriem, kuri vēlas nodarboties ar telpu nomu, ir vajadzīgi lieli un spēcīgi enkurnomnieki, kas piesaista pircējus. Ja ir šāds enkurnomnieks, tad iegūst arī visi pārējie, jo cilvēki ieiet arī citos veikalos, restorānos un tā tālāk. Šāds sava veida enkurs ir vajadzīgs arī ielu tirdzniecībā un bieži tas ir tieši tirdzniecības centrs," pastāstīja Gronvolds un piebilda, ka lieli tirdzniecības centri nodrošina cilvēku plūsmu.

"Kas notiek, ja pilsētas centrā nav neviena liela tirdzniecības centra? Faktiski lielākā iepirkšanās plūsma tiek aizvilkta prom no pilsētas centra. Arī pilsētai ir svarīgi, lai tajā būtu cilvēku plūsma, jo pilsētas centrā ir ne tikai veikali. Te ir arī muzeji, izstāžu zāles un citas kultūras iestādes. Arī visi šie citi virzieni ļoti lielā mērā ir atkarīgi no mazumtirdzniecības," teica LCM valdes priekšsēdētājs.

Viņš arī norādīja, ka vēsturiski pilsētas tika veidotas, lai tirgotos, – šā iemesla dēļ tika izveidota arī Rīga. "Arī pašlaik lielākā daļa cilvēku pavada laiku pilsētas centrā, lai iepirktos. Tāpēc attīstītājiem, investoriem, kā arī pilsētplānotājiem un pašvaldībai ir jādomā, kā veicināt mazumtirdzniecības attīstību. Tiesa, ne visi ir ieinteresēti attīstīt tik ļoti mazumtirdzniecības virzienu. Jāteic, ka liela daļa vēlētos tā vietā redzēt muzejus, mākslas galerijas un restorānus. Tomēr ideja ir tāda, ka mazumtirdzniecība ir tā, kas šos pārējos virzienus uztur," klāstīja Gronvolds.

LCM vadītājs atzina, ka Rīgā šajā ziņā situācija ir visai laba – pilsētas centrā ir tādi veikali kā "Galerija Centrs", "Stockmann", "Origo", kā arī centrāltirgus, kam aizvien ir spēcīgas mazumtirdzniecības pozīcijas. Te ir arī "Galerija Rīga", kura ir nesen izveidota un kurai ir vēl aktīvi jāstrādā, lai uzlabotu savu sniegumu, piebilda Gronvolds.

"No pilsētplānošanas viedokļa tas nav slikti, ka šādi tirdzniecības centri ir pilsētā. Tas dod labu sākumpunktu daudzām interesantām biznesa iecerēm," minēja Gronvolds.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!