Pedagoģe: motivējot skolēnus darbam, jāatrod vienojošie knifiņi
Foto: PantherMedia/Scanpix

Kā motivēt skolēnus darbam un kā atrast kopīgu valodu – uz šiem un citiem jautājumiem atbildes sarunā "Skolotāju skolā" meklē projekta "Mācītspēks" kuratore Agnese Būmeistare un projekta dalībniece, O. Kalpaka Liepājas 15. vidusskolas angļu valodas skolotāja Linda Sausiņa. Abas pedagoģes dalās pieredzē, kā atrast līdzsvaru starp skolotāju-draugu un skolotāju-profesionāli, kurš palīdz sasniegt bērna individuālos mērķus, un to, cik svarīgi ir veidot attiecības arī ar skolēnu vecākiem.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

"Lai gan mani jau agrā vecumā interesēja valodas, par skolotāju es nebiju domājusi kļūt. Zinot, kādi mēs, skolēni, mēdzam būt, man šķita, ka nespēšu izturēt ikdienu skolā," norāda skolotāja Linda Sausiņa. Pēc vairākiem savu Liepājas Universitātes kursabiedru aicinājumiem Linda sākotnēji pievērsusies pieaugušo apmācībai, taču, redzot, kādu prieku audzēkņiem sagādā jaunas mācību vielas apguve un kādu gandarījumu gūst pedagogs, palīdzot studentiem sasniegt savus mērķus, Linda apsvērusi arī darbu skolā. Izšķirīga bijusi saruna ar skolotāju Agnesi Būmeistari, pēc kuras arī Linda pieteikusies un vēlāk uzsākusi dalību skolotāju izglītības projektā "Mācītspēks", kas ļauj studēt Liepājas Universitātē, Latvijas Universitātē vai Daugavpils Universitātē un vienlaikus strādāt skolā.

Sausiņa uzsver, ka, viņasprāt, svarīgākais, motivējot skolēnus darbam, ir atrast kopīgas intereses, kopīgu valodu – "kādu kriksīti, kādu knifiņu" – kas vienos viņus un skolotāju. Mācot valodas, skolotāja cenšas atrast tēmas, kuras skolēnus īpaši uzrunā un piesaista, lai mācību vielu varētu apgūt ar patiesu interesi un degsmi. Arī skolotāja Būmeistere piekrīt un uzsver: "Arī mana pieeja darbam ir veidot cilvēcīgas attiecības ar skolēniem. Mana mantra ir "cieņa rada cieņu", kas ir jebkuru attiecību pamatā." Visbeidzot skolotājas pievēršas arī jautājumam par vecākiem un ir vienisprātis: tikai vienojoties par kopīgiem mērķiem starp vecākiem, skolotājiem un bērnu un strādājot komandā, ir iespējams sasniegt labāko rezultātu.

Pedagoģe: motivējot skolēnus darbam, jāatrod vienojošie knifiņi
Foto: Publicitātes attēli

Foto: Pedagoģe Linda Sausiņa.

Lai iepazīstinātu ar dažādiem pedagogiem, skolotāju izglītības projekta "Mācītspēks" dalībniekiem, absolventiem un kuratoriem, viņu mērķiem un motivāciju strādāt skolā, gan arī lai dalītos noderīgos padomos pedagoģiskajā darbā, ir uzsākta tiešsaistes sarunu ciklu "Skolotāju skola". Sarunu sērijā līdz šim ir jau piedalījusies Ādažu vidusskolas latviešu valodas un literatūras skolotāja Gunta Maijere, Laurenču sākumskolas sociālo zinību un vēstures skolotāja Ance Irmeja, kurators, Draudzīgā Aicinājuma Cēsu Valsts ģimnāzijas vēstures skolotājs Edgars Plētiens, Siguldas pilsētas vidusskolas skolotāja Diāna Granta un "Mācītspēks" vadītāja Ruta Zaharova. Rudens semestra pēdējā saruna plānota 15. decembrī pulksten 19.

Par projektu "Mācītspēks"


Projektu "Mācītspēks" īsteno Latvijas Universitāte, Liepājas Universitāte un Daugavpils Universitāte, to pārrauga Izglītības un zinātnes ministrija. Pieteikuma anketa un plašāka informācija par projektu "Mācītspēks" un citām pedagoģijas studiju iespējām pieejama "Esiskolotajs.lv". Projekts "Mācītspēks" tiek īstenots Eiropas Sociālā fonda līdzfinansētā projekta Nr. 8.2.1.0/18/I/004 "Latvijas Universitātes inovatīvas, pētniecībā balstītas studiju virziena "Izglītība un pedagoģija" studiju programmas" un otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības programmas "Skolotājs" licenču ietvaros.

Ja esi ISIC vai ITIC kartes īpašnieks, iegādājies "Delfi Abonementu" par īpašu cenu – 1 eiro uz 4 nedēļām. Vairāk par piedāvājumu uzzini šeit.
Lasi vēl
 
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.