Rīgas modes nedēļas programma: jauni vārdi, klasiskas vērtības un ārvalstu dizaineri
Foto: Publicitātes foto / Reuters/Scanpix / Shutterstock / Publicitātes attēli

No 7. līdz 11. oktobrim Rīgā pilnā sparā noritēs kārtējā modes nedēļa, kuras vadmotīvs šoreiz būs "ilgtspēja". Apzinīga, uz nākotni vērsta un ētiska mode – šis ir vienojošais elements, kas caurvij gan jaunās kolekcijas, gan izglītojošos seminārus. Šosezon pasākumā tiks pārstāvēti vairāk nekā 20 dizaineri, starp kuriem ir arī ārvalstu debijas un vietējie ekozīmoli.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Lai uzlabotu speciālistu zināšanas un popularizētu ilgtspējīgas iniciatīvas, Baltijas modes federācija izziņoja, ka 7. oktobrī stara signāls tiks dots ar starptautisko semināru "Ilgtspējīga mode: stereotipi un realitāte". Lai pasākumā piedalītos, nepieciešams pieteikties iepriekš. Tāpat starp modes nedēļas kulturāli izglītojošajiem pasākumiem 9. oktobrī kinoteātrī "K. Suns" tiks demonstrēta filma "Kāpēc mēs esam radoši?". Šis Hermana Vaskes dokumentālais projekts ir vēl neredzēts interviju krājums ar vadošajiem 21. gadsimta viedokļu līderiem.

Rīgas modes nedēļas modes skašu maratons sāksies ar Latvijas zīmolu "QooQoo", "One Wolf" un "H&M" ilgtspējīgas modes prezentāciju "Grand Hotel Kempinski Riga" interjerā. Turpat savas kolekcijas prezentēs sezonas debitanti – poļu zīmols "Szczygiel-" un vietējais zīmols "Unattached" (dizainere – Una Pūpola), kā arī pirmo reizi norisināsies Hot Couture vakarkleitu skate, ko piedāvās "Volga Vintage". Tajā pašā dienā "Moel Bosh" telpās viesus uzņems Zugra Ignata – dizainere no Uzbekistānas, savukārt "Anna Led" vadīs savu prezentāciju franču kafejnīcas atmosfērā "Berga Bazārā".

"Apzinīgumam apģērbu ražošanā ir jāsākas ar dizaineri, viņa redzējumu un dzīvesveidu. Tas galvenokārt ir darbs ar sevi, un tam seko dažādas secīgas darbības arī darbā – soli pa solim. Uz ekoloģiju vērstas iniciatīvas jaunajiem dizaineriem ir svarīgas, jo tā ir viena no kolonnām, uz kuru balstās visa modes industrija. 7. oktobra semināra ietvaros iedziļināšos šajā tematā sīkāk un runāšu par materiālu un ražotnes izvēli no ekonomijas un efektivitātes viedokļa," stāsta Anna Šīgela, zīmola "Szczygiel-" dizainere.

Šosezon bērnu mode tiek prezentēta starptautiskā formātā – aktuālās kolekcijas prezentēs lietuviešu zīmols "Julija Dremiene" un latviešu "Paade Mode", "Tiny Bunny", kā arī "Rock and Mouse".

"Ideja radīt skaistu bērnu apģērbu radās tālajā 1999. gadā, kad apceļoju pasauli un iedvesmojos no ārzemju dizaineru zīmoliem. Man tas bija kā kaut kas no fantāzijas pasaules, jo Baltijā es neko tādu nebiju redzējusi. Līdz ar meitas piedzimšanu – "puzle salikās" un sapratu, kas bērniem nepieciešams ne tikai skaistuma, bet arī komforta un daudzpusības ziņā. Katra kolekcija man vienmēr ir svētki," stāsta Jūlija Dremiene.

Uz galvenās skatuves Hanzas Peronā savas kolekcijas skatītājiem piedāvās "Selina Keer", "Collected Story", "Amoralle", "Natalija Jansone", "Iveta Vecmane", "Nolo". Ārvalstu dalībnieku vidū ir Igaunijas zīmoli "Diana Arno" un "Ivo Nikkolo".

Modes nedēļas ballītes norisināsies "Digital Art House" ar DJ von Kubitz's (Latvija), mākslinieka Konstantine (Ukraina) un Collab XXX.LV (Latvija) piedalīšanos, kā arī bārā "A'Drop".

Modes nedēļas jaunumiem vari sekot līdzi sociālajos tīklos "Facebook", "Instagram" un "rfw.lv".

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Lasi vēl
 
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.