Dabas terapija: četri ieguvumi no laika pavadīšanas brīvā dabā
Foto: Shutterstock

Bieži nemaz neaizdomājamies par to, cik dziedējošs un mierinošs efekts piemīt dabai. Ejot pastaigā gar jūru vai brienot cauri priežu mežam, šķiet, ka laiks apstājas – dzirdamas tikai vieglas vēja šalkas un čarkstoša zeme zem kājām. Piedāvājam aplūkot četrus ieguvumus, kurus gūsi, ja savā ikdienā atvēlēsi laiku, ko pavadīt zaļumos.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Miers apkārt un miers tevī

Visiem zināms, ka dabai piemīt nomierinoša iedarbība uz prātu. Dabas neaprakstāmais skaistums un rāmums mūsos rada miera sajūtu, kuru pilsētas mūri un asfaltētās ielas mums nespēj dot. Tieši tādēļ regulāra laika pavadīšana pie dabas krūts ir viens no efektīvākajiem veidiem, kā mazināt ikdienas stresu un garīgo nogurumu, norāda mājaslapā "Resources to Recover". Izvēlies doties dabā basām kājām – ļauj ķermenim ar dabu nonākt tiešā kontaktā. Pētījumā pierādīts, ka staigāšana basām kājām palīdz regulēt nervu sistēmu, stiprināt imunitāti un mazināt stresa un trauksmes sajūtas.

Gaismas maģija

Regulāra neizgulēšanās var atstāt negatīvus "nospiedumus" uz tavu garīgo veselību, turklāt garīgās veselības traucējumi, piemēram, trauksme un depresija, bieži vien ir vainīgi pie miega problēmām. Pavadot vairāk laika dabā, jūsu ķermenis uzņem dabisko gaismu, kas palīdz regulēt ķermeņa bioloģisko pulksteni. Regulāri uzņemot saules staru devu, varēsi normalizēt savu miega grafiku, atjaunojot produktivitāti.

Piederības sajūta


Daba mums liek uz mirkli būt klātesošiem – atslēgties no tehnoloģijām un beidzot pievērsties komunikācijai ar citiem cilvēkiem. Ja vēlies uzsākt veselīgu dzīvesveidu, meklē līdzīgi domājošus cilvēkus. Sameklē iespēju pievienoties grupas nodarbībām sportošanai mežā vai parkos, taču, ja vienkārši vēlies pavadīt brīvo laiku izbaudot dabas spēku, pievienojies pārgājienu grupām. Kopīga iesaistīšanās aktivitātēs nodrošina piederības sajūtu, savukārt mazina izolētības un vientulības sajūtu, kas var rasties nemitīgajā ikdienas skrējienā.

Ir pierādīts, ka regulāra laika pavadīšana dabā ir viens no galvenajiem faktoriem labas fiziskās, sociālās un garīgās veselības uzturēšanai. Laika pavadīšana ārpus pilsētas robežām ir ieradums, kas nepieciešams katra cilvēka dzīvē, neatkarīgi no tā, vai tas būtu pārgājienus gar upes krasu, došanās uz tuvējo piepilsētas mežu vai vienkārši laika pavadīšanu savā piemājas dārziņā. Izmanto dabu kā izdevīgu un vienmēr pieejamu līdzekli stresa un trauksmes mazināšanai.

Daba mierina un dziedē

Izveidojot ciešu saikni ar dabu, ir iespējams mazināt dažus depresijas simptomus. Visbiežāk laika pavadīšana dabā tiek apvienota ar fiziskajām aktivitātēm, piemēram, staigāšanu vai došanos pārgājienā. Dabas raksturīgais miers un nomierinošās putnu čalas palīdz atbrīvot prātu no nevajadzīgām rūpēm, mazina dusmu un spriedzes sajūtu. Savukārt fiziskās aktivitātes palielina enerģijas un endorfīnu līmeni organismā., dodot tev spēku un laimes sajūtu. Endorfīns ir viens no tā saucamajiem laimes hormoniem, kas ķermenī rada ķīmiskās vielas, liekot mums justies priecīgākiem un laimīgākiem.

Tags

Daba Fiziskās aktivitātes
0
Garīgā veselība
0
Sievietes veselība
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form