Līdz šim Latvijā to ir izdarījis tikai viens cilvēks - Herberts Cukurs, kļūdams slavens ar to, ka aizlidoja ar paškonstruētu lidmašīnu uz Latvijas valstij, gan ārpolitiski, gan iekšpolitiski pilnīgi neinteresantām pasaules daļām - uz Āfriku un Japānu. Tagad to dara Valdis Brants kopā ar 15 domubiedriem.
Sākotnēji, šķiet visai neparastā veidā: ar divām ugunsdzēsēju mašīnām (Mersedes Benz 1113 B 4x4 1974., 1975.), kuras speciāli pārbūvētas dzīvošanai. Kādēļ tāds transports? Lai gan maksimālais ātrums ir 95 km/h, toties autiņiem ir lieliska caurejamība (4 x 4 kā nekā), nav nekādas elektronikas visu var salabot pašu spēkiem un, nav grūti sadabūt rezerves daļas. Šīs pašas mašīnas jau lieliski sevi parādīja 2005. gada ekspedīcijā uz Dienvidameriku.

Šoreiz maršruta garums 27 000 km. Ekspedīcijas ilgums - trīs mēneši. Ir pilnīgi skaidrs, ka tas nebūs vienkāršs izklaides brauciens. Būs jāšķērso gan tuksnešu, gan džungļu zonas, jābūt gataviem visādiem laika apstākļiem (apm. -10o ~ +40oC). Jābūt gataviem visdīvainākajiem pārtikas režīmiem un slimību uzbrukumiem. Jāšķērso 18 Āfrikas valstu robežas, kur dažās no tām notiek aktīva karadarbība. Bet pats trakākais - jāsadzīvo ar komandas biedriem trīs mēnešu garumā plecu pie pleca.

Ekspedīcijas lozungs: "Par etniskās daudzveidības saglabāšanu pasaulē"- komentārus neprasa. Var tikai piebilst, ka tā ir kārtējā Valda Branta rīkotā un UNESCO atbalstītā ekspedīcija vairāku ekspedīciju ķēdē (2002.g. "Pasaules jumts" - Ķīna , Tibeta, Nepāla, 21000km, 2003.g. "Kalevala" - Krievija, Karēlija, Soloveci, 2005.g. "Saules vārti" - no Meksikas līdz Argentīnai 19000 km). Ekspedīcijas gaitā tiks vākti materiāli par cilvēkiem un vietām, kur līdz šim "ierasto ceļu gājējiem" ir bijusi ierobežota piekļūšana. Būs ļoti daudz fotogrāfiju, rakstu, tiks izdota grāmata un uzņemta dokumentālā filma, ko mēs redzēsim nākošā gada nogalē.

Sekojiet līdzi informācijai, jau pavisam jūs šeit varēsiet uzzināt vairāk par komandu, ekspedīcijas izmaksām un citām ekspedīcijas detaļām. Bet tiem kam patīk ceļot "ar pirkstu pa karti" lūk ekspedīcijas provizorisks maršruts:

1. posms: Rīga-Varšava-Zlina-Brno-Vīne-Graca-Milāna -Marseļa-Barselona-Zaragosa-Madride-Lisabona, 4 700 km, 7 dienas, izbraukšana no Rīgas 23.12.06. Iebraukšana Lisabonā – 30.12.06. Lisabona – Tarifa, 600 km , 5.01.07. Tarifa – Tangerta, prāmis, 6.01.07.

2. posms: Tangera – Maroka-Rietrumsahāra-Mauritānija-Senegala- Gambija, 3 800 km, 17 d., 7.01. – 23.01.

3. posms: Gambija-Senegala-Mali-Burkina Faso-Benīna-Nigērija-Kamerūna-Centrālāfrikas republika-Bangui, 5800 km, 22 d., 24.01.- 15.02.

4. posms: Bangui- Centrālāfrikas republika-Kongo dem.rep.-Ruanda –Tanzānija-Kilamandžāro (Starptautisķā lidosta), 4 400 km, 16 d., 16.02 – 04.03.

5 .posms: Kilamandžāro-Zambija-Zimbabve-Bostvana-Dienvidāfrikas Republika-Keiptauna, 7 300 km., 20 d., 08.03 – 28.03.

Maršruta garums – 27 000 km., t.sk. pa Āfriku – 22 000 km.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!