Izaicinājumu pilnais Latvijas esporta komandas ceļš līdz 'Overwatch' Pasaules kausam ASV
Foto: Publicitātes attēli

31. oktobrī Latvijas izlases – vienīgās no Baltijas valstīm – esportisti lūkos pierādīt savu varēšanu ASV notiekošajā populārās datorspēles "Overwatch" pasaules kausā. Ceļš līdz dalībai turnīrā, kas notiks vērienīgās datorspēļu konferences "BlizzCon" laikā, nebija vienkāršs – nācās sākt no nulles, ar organizatoru komitejas izveidi, lai vispār varētu kvalificēties dalībai.

Datorspēļu izstrādes kompānijas "Blizzard Entertainment" rīkotā "BlizzCon" ir viens no lielākajiem esporta pasākumiem pasaulē un ik gadu pulcē vairākus desmitus tūkstošu dalībnieku, bet skatītāju skaits pārkāpis miljona slieksni.

Saskaņā ar "Blizzard" noteikumiem, katrai valstij, kas vēlas ar savu komandu piedalīties sacensībās, obligāti nepieciešama organizatoru komiteja, kuras sastāvā ir ģenerālmenedžeris, galvenais treneris un kopienas vadītājs. Latvijā komitejas ievēlēšana bija fanu ziņā – balsojumā, kas norisinājās no 30. maija līdz 9. jūnijam, izvēlēti Latvijas pārstāvji. Par komitejas ģenerālmenedžeri kļuva Leonīds Maslovs, par Latvijas izlases galveno treneri – Gints Grasis, bet par kopienas vadītāju izraudzīta Ance Mediņa.

Latvija ir vienīgā no Baltijas valstīm, kas būs pārstāvēta "Overwatch" pasaules kausā Losandželosā, bet kopumā pasākumā sacentīsies 47 valstu komandas.

Šobrīd komanda aktīvi gatavojas ceļam uz ASV, jo jau 31. oktobrī tiks aizvadīti kvalifikācijas mači Anaheimas konferenču centrā, kur Latvijas esportistiem jāizcīna tiesības piedalīties "BlizzCon" pamatturnīrā. Šobrīd pirmie pretinieki vēl nav zināmi, taču ir veikts aptuvenais grupu iedalījums, un Latvijai būs jāmērojas spēkiem ar Zviedrijas, Īrijas, Japānas, Spānijas un Paragvajas esportistiem. Kvalifikācijas raundus varēs vērot arī tiešraidē 31. oktobrī pulksten 19.30 pēc Latvijas laika straumēšanas platformā "Twitch" (klikšķini šeit).

Nopietna atlase


Komanda tika komplektēta nacionāla mēroga atlasē – pirmajā kārtā spēlētājiem bija jāaizpilda pieteikums, kurā jānorāda arī savs prasmju līmenis "Overwatch" spēlē, kā arī vecums (būtiski, jo turnīrā drīkst piedalīties tikai pilngadīgi esportisti).

Spēlētāji, kas atbilda visiem pirmās atlases kārtas kritērijiem, otrajā kārtā atbildēja jau uz detalizētākiem jautājumiem, kuru mērķis – atlasīt savstarpēji saderīgus cilvēkus, kuriem ir līdzīgs domāšanas veids un redzējums.

Trešajā kārtā "atsijāšana" notika, jau pārbaudot spēlētāju līmeni praksē. Vērā tika ņemtas ne tikai tehniskās prasmes un spēja ātri reaģēt, bet arī komunikācija ar komandas biedriem, spēja ātri pielāgoties mainīgiem apstākļiem, kā arī komunikācija ar treneriem.

Ideālajam spēlētājam jābūt ne tikai tehniski labākajam spēles laukumā, bet arī labam komandas biedram.

Arī esportā, tāpat kā citos sporta veidos, Latvijā ir profesionāla līmeņa spēlētāji, kuri bija iecerēti kā komandas kodols, taču dažādu iemeslu dēļ ne visi varēja piedalīties izlases darba procesā, tādēļ nācās meklēt aizvietotājus. Atlases rezultāts ir šāds – Latviju ASV pārstāvēs Niklāvs Kalnakārklis (TrUsTeMiX), Pāvels Voitkevičs (Hapkotuk), Valts Jānis Grasis (madPI), Artūrs Slikšāns (teeja), Andris Lukjanovs (Xapee) un Nils Dzenis (Buhenvalds).

Treniņi – vairākas stundas dienā


Kad komanda nokomplektēta, visa uzmanība pievērsta sagatavošanās procesam. Novērtēta komandas veiktspēja, identificētas spēlētāju stiprās un vājās vietas, izstrādāts plāns tālākai komandas attīstībai. Spēles specifikas dēļ un mazā konkurētspējīgo spēlētāju skaita dēļ Latvijas izlase nonāca situācijā, kur dažiem no spēlētājiem bija jāmācās spēlēt ar tādiem spēles tēliem, ar kuriem nebija iepriekšējas pieredzes, tāpēc nācās izstrādāt arī individuālus treniņu plānus.

Piemēram, Valtam Grasim nācās apgūt spēli ar varoni "Doomfist", kas ir ļoti tehnisks un paļaujas uz spēju izmantošanu pareizajā laikā, spēju kombinēšanu īsā laika posmā un precīzu darbību saskaņošanu ar pārējiem komandas spēlētājiem. Grasim tika izstrādāts treniņu plāns, kas jāpilda ik dienu. Plāns sastāv no trim daļām – mehāniskās prasmes, spēju laicīga pielietojuma un praktiskās spēles.

Mehāniskās prasmes un spēju izmantošana tika trenēta klasiskajā sportā pazīstamā veidā, proti, veicot uzdevumus, kas trenē muskuļu atmiņu un ļauj salīdzinoši īsā laikā atkārtot kustības lielā apjomā. Citiem vārdiem sakot – tika izpildīti vingrinājumi. Praktiskās spēlētprasmes uzlabošana notiek, ierakstot savas spēles un pēc tam analizējot kļūdas. Arī šis treniņu elements jāveic katru dienu.

Papildus individuālajiem treniņiem komanda trenējas arī kopā, spēlējot pret spēkā līdzīgām vai nedaudz spēcīgākām komandām, attīstot komandas spēlētāju savstarpējo koordināciju, spēles laukuma kontroli un īpašo spēju precīzu un efektīvu lietojumu. Komandas treniņus vada galvenais treneris, kurš gan maču laikā, gan starp mačiem komentē pieļautās kļūdas.

Parasti treniņš tiek dalīts blokos, kas sastāv no divas stundas ilgas spēles ar komandu. Šajā laikā tiek izspēlētas sešas kartes. Parasti dienā tiek izspēlēti divi bloki ar 15 minūšu pauzi starp tiem. Šādā veidā Latvijas izlase trenējās vidēji divas dienas nedēļā.

Sapnis – pasaules kauss


Latvijas izlase līdz ar vēl 17 valstīm piedalījās arī līdzekļu piesaistīšanas turnīrā, kuru rīkoja bezpeļņas organizācija "Monkey Bubble". Diemžēl nevienā no trim mačiem Latvijas komanda pretiniekus nepārspēja – Spānijas, Dānijas un Izraēlas esportisti izrādījās pārāki, un Latvija palika bez punktiem. Latvijas izlases pārstāvji norāda, ka "tas tikai motivējis komandas dalībniekus mērķtiecīgāk apmeklēt treniņus un rūpīgāk analizēt savas kļūdas".

Latvijas izlase norāda, ka ar dalību "BlizzCon" cer popularizēt esportu Latvijā, kā arī pateicas visiem atbalstītājiem, kas palīdz tiekties tuvāk sapnim – pārvest mājās pasaules kausu.

Latvijas komandu "Overwatch" turnīrā atbalsta "Scandiweb", "Triosport", "GoExanimo" un Latvijas Esporta federācija.

Tags

Esports Datorspēles Tehnoloģijas
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form