Foto: Publicitātes attēli
Lai programmēšanas skolotāji varētu pasniegt augstākā līmeņa programmēšanu vidusskolas vecuma skolēniem pēc "Skola2030" izstrādātā vidusskolas pilnveides modeļa, 32 skolotāji, tajā skaitā 22 pedagogi no reģioniem, 10. janvārī noslēdz trešo mācību kārtu. Mācību laikā skolotāji papildināja savas zināšanas, tai skaitā viens no darba uzdevumiem bija sarakstes lietotnes jeb tiešsaistes čata izveide.

Mācības organizē nodibinājums IT Izglītības fonds "Start(IT)", kas izstrādājis bezmaksas materiālus datorikas un programmēšanas pamatu apguvei skolās. Mācību saturu sagatavo un pasniedz zinoši mentori un lektori no "Skola2030", "Accenture", "MAK IT" un Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas.

Janvāra augstākā līmeņa programmēšanas mācības notika divos posmos. Pirmajā posmā skolotāji piedalījās vebinārā, kura laikā lektora vadībā sagatavoja darba vidi klātienes mācībām. Vebinārs tika nodrošināts sadarbībā ar projektu "Skola2030". Otrajā posmā bija tikšanās klātienē kopstrādes telpā "Teikums", kas atrodas Jaunajā Teikā un ir daļa no inovāciju kustības VEFRESH.

"Kopš augusta skolotāji strādā grupās mentoru vadībā. Katrai grupai ir padomdevējs, kurš mācību dalībniekiem palīdz gan klātienes nodarbību laikā, gan seko līdzi grupu darba norisei mācību starplaikā. Arī šoreiz skolotāji un viņu mentori dalījās pieredzē par to, kas ir izdevies un ar kādiem izaicinājumiem viņi ir saskārušies, gatavojoties janvāra mācībām. Redzot skolotāju sagatavotās prezentācijas un dzirdot viņu atziņas, var secināt, ka skolotāji grupās ir sastrādājušies, kopīgi realizē projektus un zina, kur un kādos resursos meklēt nepieciešamo informāciju un palīdzību. Tas ir viens no mērķiem, ko vēlējāmies sasniegt, jo sadarbība skolotāju starpā un dalīšanās ar resursiem ir ļoti svarīga. Tā būs noderīga arī realizējot jauno mācību saturu skolās," skaidroja "Start(IT)" vadītāja Evija Celma.

Foto: Publicitātes attēli

"Ir liels prieks redzēt, ka skolotāji ir pilnveidojuši tehniskās zināšanas un prasmes. Tas nebūtu iespējams bez papildu darba, kas tiek ieguldīts zināšanu un prasmju nostiprināšanā mācību starplaikos. Janvāra mācībās pedagogiem ir iespēja pielietot līdz šim apgūto praksē. Esmu pārliecināta, ka viņiem tas izdosies, un skolotāji būs gatavi līdzīga veida projekta darbu realizēt kopā ar saviem skolēniem programmēšanas stundās," papildināja Celma.

Līdz šim skolotāji ir apguvuši IT projektu izstrādes principus, programmēšanas pamatus "Python", "JavaScript", HTML un CSS. Tāpat mācību dalībnieki ir apguvuši pamata prasmes darbā ar serveriem un to savienošanu ar tīmekļa risinājumiem. Lai visas iegūtās zināšanas un prasmes apkopotu un nostiprinātu, janvāra mācībās skolotājiem tika dots uzdevums izstrādāt jaunu projektu – sarakstes lietotni jeb tiešsaistes čatu. Konkrētā projekta mērķis bija praktizēties gan klienta, gan servera puses programmēšanā, kā arī lielāka projekta sadalīšanā mazākos soļos (līdzīgi kā "Agile" izstrādes metodoloģijā). Noslēdzošajās divu dienu mācībās martā skolotāji strādās ar datu bāzēm, dalīsies pieredzē un kopīgi ar "Start(IT)" piesaistītajiem pasniedzējiem ģenerēs idejas projektu darbiem, kuru izstrādi iekļaut mācību programmās.

Izglītības iestādes, kuru pedagogi piedalās mācībās: Ādažu vidusskola, Aizkraukles novada vidusskola, Andreja Eglīša Ļaudonas vidusskola, Babītes vidusskola, Cēsu Valsts ģimnāzija, Draudzīgā aicinājuma Liepājas pilsētas 5. vidusskola, Jāņa Eglīša Preiļu Valsts ģimnāzija, Jelgavas Valsts ģimnāzija, Ķekavas vidusskola, Liepājas Valsts 1. ģimnāzija, Līvānu 1. vidusskola, Lizuma vidusskola, Ludzas pilsētas ģimnāzija, Madonas Valsts ģimnāzija, Mārupes Valsts ģimnāzija, PIKC Ogres tehnikums, Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija, Riebiņu vidusskola, Rīgas 10. vidusskola, Rīgas Angļu ģimnāzija, Rīgas Ostvalda vidusskola, Rīgas Valsts 2. ģimnāzija, Rīgas Valsts 3. ğimnāzija, Rīgas Valsts vācu ģimnāzija, Rīgas Zolitūdes ģimnāzija, Rūjienas vidusskola, Salas vidusskola, Saldus vidusskola, Tukuma 2. vidusskola, V. Plūdoņa Kuldīgas vidusskola, Valmieras Valsts ģimnāzija, Zentas Mauriņas Grobiņas novada vidusskola.

Mācības ir paredzētas pedagogiem ar priekšzināšanām programmēšanā un tiem, kuri potenciāli varētu pasniegt augstākā līmeņa progammēšanu vidusskolas vecuma skolēniem.


Start(IT) ir sociāls izglītības projekts ar mērķi palielināt Latvijas skolēnu skaitu, kuri padziļināti apgūst IT prasmes. Start(IT) bez maksas piedāvā apgūt datoriku un programmēšanas pamatus portālā www.startit.lv. Start(IT) atbalstītāji ir Accenture, Rīgas Tehniskā universitāte, MAK IT, eazyBI, Emergn, VEFRESH. Start(IT) sadarbības partneri ir Codelex, VISMA, RIGA COMM, Baltic3D.eu, Latvijas Universitāte, Latvijas Informācijas un Komunikācijas tehnoloģijas asociācija, Latvijas Informātikas skolotāju asociācija, Rīgas Valsts 1. ģimnāzija, Rīgas 22. vidusskola, Skola2030, VISC un Transporta un sakaru institūts.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!