Tuvākais gads Latvijas tranzīta nozarei būs skarbu izaicinājumu pilns – tas izriet no satiksmes ministra Tāļa Linkaita (JKP) paustā intervijā "Delfi TV ar Jāni Domburu". Bez ASV noteiktajām sankcijām pret Aivaru Lembergu, kas jau skārušas vairākus uzņēmumus Rīgas un Ventspils ostās, kravu apjoma krituma dēļ nopietnām pārmaiņām jāgatavojas dzelzceļa nozarei, aktīvā būvniecība sāksies arī gadsimta infrastruktūras projektā "Rail Baltica", bet pārmaiņas varētu skart arī sabiedriskā transporta, aviācijas un citas nozares.

2019. gada 9. decembrī, kad pasaulē tiek atzīmēta Starptautiskā pretkorupcijas diena, ASV Finanšu ministrijas Ārvalstu aktīvu kontroles birojs (OFAC) paziņoja, ka nosaka sankcijas pret Ventspils politiķi Aivaru Lembergu, iekļaujot viņu tā dēvētajā Magņitska sarakstā. Paziņojumā Lembergs nosaukts par oligarhu un norādīts, ka viņš iekļauts sarakstā kā amatpersona vai bijusī amatpersona, kura atbildīga vai tieši vai netieši iesaistīta korupcijā, tajā skaitā valsts mantas piesavināšanās, korupcijā, kas saistīta ar publiskiem iepirkumiem vai kukuļošanu.

Jau vēstījām, ka satiksmes ministrs Linkaits intervijā apstiprināja – saistībā ar šīm sankcijām vairākiem nozīmīgiem tranzīta nozares uzņēmumiem gan Rīgas, gan Ventspils ostās bloķēti banku konti. Starp tiem ir arī uzņēmumi, kuri jau ilgstoši ar tiesas un prokuratūras atļauju nodoti Lemberga pretinieka Rūdolfa Meroni kontrolē.

Tāpat ziņojām, ka Linkaits atzina – kravu apjoma krituma dēļ grūti laiki gaidāmi arī "Latvijas dzelzceļā", un šobrīd notiek izvēle starp dažādiem variantiem kā ietaupīt naudu, tostarp samazinot štatus un pārskatot investīciju projektus.

Tags

OECD Rail Baltica Satiksmes ministrija Tālis Linkaits

Comment Form