Pašmāju sociālo tīklu zvaigznes šķendējas par Latvijas 'Instagram' influenceru topu
Foto: Privātais arhīvs

Trešdien, 3. oktobrī, svinīgajā Zīmolu topa 2018 apbalvošanas ceremonijā tika godināti Latvijā iecienītākie zīmoli. Pirmo reizi plašāka sabiedrība tika iepazīstināta arī ar Latvijas "Instagram" influenceru top 100 jeb ietekmīgāko un vērtīgāko Latvijas "Instagram" lietotāju topu, kas pašmāju sociālo tīklu zvaigžņu vidū jau izraisījis pamatīgu sašutuma vētru.

"Delfi Izklaide" jau iepriekš vēstīja, ka influenceru tops tika radīts sadarbībā ar itāļu influenceru mārketinga un pētniecības kompāniju "ModelTag". Influenceru ietekme aprēķināta, balstoties uz patentētu formulu, kas rūpīgi vērtē arī komunikācijas kvalitāti – sekotāju iesaisti un interakciju ar saturu (laikus, komentārus). Formula iekļauj arī sekotāju aktivitātes izpēti – tiek konstatēti neaktīvie "Instagram" konti. "ModelTag" nosaka katra influencera ierakstu vērtību, salīdzinot to ar tradicionālo mediju izmaksām, tādējādi top skaidrs, cik par tādu pašu komunikācijas efektu uzņēmējs maksātu, izvietojot reklāmu tradicionālajos medijos.

Lielu sašutumu par influenceru topu "Facebook" paudusi viena no pamanāmākajām pašmāju skaistuma un dzīvesstila blogerēm Maija Armaneva, kuras "Instagram" profilam seko vairāk nekā 27,4 tūkstoši lietotāju. Viņa influenceru topā ierindojas 84. vietā (ar pilnu topu var iepazīties šeit).

"Pārsteigumi tiešām bija – televīzijā tiek rādīts Latvijā ietekmīgāko influenceru top 100, kurš balstīts ne tikai uz statistikas, bet arī viedokļu līderu pievienotās vērtības (ko vērtīgu sniedz saviem sekotājiem), kā arī uz īsto "followeru" skaitu). Diemžēl netika ievēroti šie augstāk minētie kritēriji (topā pat iekļuva pasaulē slavenā modele Andreja Pejic, kurai ar Latviju un tās topu nav nekāda sakara)," vēstījusi Maija.

Blogere norādījusi, ka topā "tai pat laikā neiekļuva daudzi mani kolēģi, kurus augsti respektē gan kā profesionāļus šajā nozarē, gan viņos ieklausās tūkstošiem sekotāju un kuru "engagement rate" ir tuvu 10%", kas, kā norādījusi Maija, esot ļoti augsts rādītājs.

"Jautājums – vai viena no top aģentūrām, kas uzticēja šādu statistiku, ir pārbaudījusi tās autentiskumu? Un rezultātā tas viss tiek publicēts pašmāju TV un lielākajā ziņu un izklaides portālā," piebildusi Maija.

Viņas ieraksts izraisījis gana plašas diskusijas. Tā, piemēram, par slavenāko latviešu "Instagram" modeli dēvētā Agnija Grigule komentāros paudusi neizpratni par to, kāpēc vienā topā saliktas gan sabiedrībā atpazīstamas personības, gan influenceri.

"Tad vajadzēja taisīt vienkārši "Instagram" top 100," norādījusi Grigule, kura vēlāk komentāros prātojusi, ka "šaubos, vai Porziņģis vēlas, lai viņu sauktu par "influencer"". Jāatzīmē, ka tieši Kristaps Porziņģis gozējas Latvijas influenceru topa pirmajā vietā, kamēr Agnijai tikusi 69. vieta.

Savukārt kāda cita komentētāja diskusijā norādījusi, ka tops, viņasprāt, esot vienlaikus smieklīgs un bēdīgs, jo viņa nekad neesot iedomājusies tajā redzēt Lauri Reiniku un Mairi Briedi.

Aģentūras "DDB Latvia" pārstāvji "Delfi Izklaidei" sola, ka jau tuvākajā laikā plašākai sabiedrībai tiks sniegts video, kurā topa izstrādātāji – itāļu influenceru mārketinga un pētniecības kompānija "ModelTag" – sīkāk izskaidros metodi, pēc kuras tops tika veidots.

Source

DELFI Izklaide

Tags

Agnija Grigule Kristaps Porziņģis Zīmolu tops
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form