Foto: Vida Press
Ārvalstu mediju uzmanības lokā nonākuši divi brāļi, kuri Velsā veikuši sensacionālu atklājumu – viņi atraduši dinozaura fosilijas, un pētnieki šonedēļ apstiprinājuši, ka tās pieder līdz šim vēl nezināmam reptilim.

Kā vēsta ārvalstu mediji, brāļi Niks un Robs Hanigani (abi attēlā) aizvadītā gada pavasarī Velsas dienvidu daļā, Lavernokas pludmalē, meklējot dažādas fosilijas, uzdūrušies negaidītam pārsteigumam - dinozaura kauliem un zobiem.

Fosilijas tika atrastas klints gabalā, kas atlūzis mētājās pludmalē pēc tam, kad Velsas krastus bija plosījušas spēcīgas vētras. Brāļi vairākās akmens bluķa atlūzās pamanīja kaulus, zobus un nagus.

Robs un Niks savāca skeleta daļas un pārējās "detaļas", un sazinājās ar paleontologiem, kuri palīdzēja izpētīt fosilijas. Eksperti šonedēļ snieguši oficiālu paziņojumu par brāļu atradumu.

Pētnieki secinājuši, ka pārakmeņotais skelets ir aptuveni 201 miljonu gadu vecs un reptilis bijis gados jauns, jo tā kauli vēl nebija līdz galam attīstījušies.

Tāpat pētnieki paziņojuši, ka fosilijas pieder līdz šim nezināmai dinozauru sugai, kura varētu būt tiranozauru ģints slavenākā pārstāvja - karaliskā tiranozaura (Tyrannosaurus Rex) -, attāls radinieks. Vēl jo īpašāku šo atklājumu padara fakts, ka šis ir līdz šim pirmais dinozaurs gaļēdājs, kurš atrasts Velsā.

Pagaidām vārdā nenosauktais dinozauriņš bijis augumā neliels - aptuveni 50 centimetrus augsts un 2 metrus garš -, plēsējs, kurš pārticis no dažādiem insektiem, maziem zīdītājiem, kā arī citiem reptiļiem.

Lai gan pētījumi joprojām turpinās un eksperti lauza galvas, kā nodēvēt jaunatklāto reptili, tā fosilijas jau iespējams apskatīt Kārdifas Nacionālajā muzejā. Izstāde visiem interesentiem būs pieejama līdz šī gada septembrim.