Padomju Savienībā seksa, kā zināms, nebija, bet padomju kinematogrāfā tā bija vēl mazāk. Tomēr sieviešu krūtis atcēlis neviens nebija, tāpēc pa retai reizei tās parādījās arī padomju laika filmās.

Pret erotiskām ainām rūpīgi cīnījās padomju cenzūra, tāpēc šāda veida kadri filmās bija retums, bieži vien labi apslēpti un redzami tikai uz īsu brīdi.

Un tomēr Krievijas mediji apkopojuši visai iespaidīgu sarakstu ar kailskatiem vai "puskailskatiem" padomju kino - tādi ir pat tādās slavenās filmās kā Andrejs Rubļovs (1966), Tuksneša baltā saule (1969), Tabors aiziet debesīs (1976), Kā cars Pēteris mori izprecināja (1976), Sibiriāde (1978), Maskava asarām netic (1981) un citās.

Pirmais no ekspertu apkopotajiem kailskatiem ir no Aleksandra Dovženko 1930. gada mēmās filmas Zeme, kurā kaila redzama Jeļena Maksimova - aktrise, ko vairums padomju skatītāji atceras tikai kā vecenīti.

Protams, lielākoties padomju filmās izģērbās krievu aktrises, bet viens no retiem izņēmumiem ir itāliete Antonija Santilli (attēlā), kura caur aizkariņiem pārģērbjoties redzama filmā Neticamie itāliešu piedzīvojumi Krievijā (1973).

Tāpat šāds saraksts nav iedomājas bez leģendārās ainas no filmas Briljanta roka (1968), kur blondā pavedinātāja Svetlana Svetļičnaja kārdināja nabaga Juriju Ņikuļinu. (Kā šis padomju laika seksa simbols izskatās tagad, var lasīt šeit.)

Sākot no 1988. gada, erotikas intensitāte padomju kino strauji palielinās (klasiskākie piemēri ir filmas Mazā Vera un Intermeitene), bet pēc PSRS sabrukuma jau ir grūtības atrast filmu, kurā sievietes neizģērbtos.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!