Foto: Kadrs no video
Kamēr vieniem "open ending" filmas, kurās netiek skaidri pateikts, vai galvenais varonis izdzīvo, sajūk prātā vai paliek kopā ar savu dzīves mīlestību, pamatīgi uzvelk, citi tikai pēc tādām tīko. Turpinājumā saraksts ar interesantiem kinomākslas darbiem, kuru noslēgumam var būt neskaitāmi daudz interpretāciju.

Pirms ķeries klāt lasīšanai, brīdinām, ka tekstā ietverts arī īss satura izklāsts. Ja filmas nav redzētas un vēlies saglabāt intrigu, pieturies pie nosaukumiem un iemet aci treileros!

"Prisoners"

Filma, kas latviskajā tulkojumā saucama par "Gūsteknēm", seko kāda detektīva pēdām, kas cenšas atšķetināt divu mazu meiteņu pazušanas, precīzāk – nolaupīšanas lietu. Galvenie varoņi ir tēvs Kellers Dovers un izmeklētājs Lokijs, kura ādā iejūtas aktieris Džeiks Džilenhāls. Vienīgais pavediens meiteņu atrašanā ir pie mājas redzēts kemperis, taču, kad pierādījumu trūkuma dēļ šoferis tiek atbrīvots, Dovers ņem grožus savās rokās un nolemj meitenes atrast pats.

Filmas noslēgumā mazo meiteņu nolaupītāja ievaino Doveru un iespundē pazemes caurumā, kur viņš atrod meitenes svilpīti. Kad detektīvs Lokijs pēc dažām dienām atgriežas notikuma vietā, viņš dzird svilpītes skaņu, kas liek skatītājam uzdot jautājumu – vai Lokijs Doveru tur ieslodzīja un šādi sodīja par brīvībā izlaistā šofera spīdzināšanu? Vai viņš bija daļa no kāda lielāka plāna? Vai viņš tiešām nezināja par iesprostoto vīrieti?

Filmas režisors ir kanādietis Deniss Vilnēvs, kurš uzņēmis vairākas kritiķu slavētas Kanādas filmas, kā arī apliecinājis sevi Holivudā.

"Momento"

Psiholoģiskais trilleris "Memento" ir Kristofera Nolana pirmā sadarbība ar brāli Džonatanu, kas izceļas ar eksperimentālu un tam laikam inovatīvu pieeju, proti, filmas darbība norit apgrieztā secībā. Ar šo metodi brāļi radīja empātisku saikni starp skatītājiem un galveno varoni, kurš cieš no traumas radītiem īstermiņa atmiņas traucējumiem.

Vērst piebilst, ka Nolans šo filmu skatītājiem piedāvājis kā pamatīgu prāta režģi, liekot brīžiem apšaubīt arī pašam savu veselo saprātu. Gluži tāpat kā kinolentes gaitā, arī tās noslēgums liek uzdot sev vai blakussēdētājam nevienu vien jautājumu par galvenā varoņa iespējamu amnēziju, iedomātām vai reālām slepkavībām un vairākām sižeta līnijām, kas savijušās vienā.

"Lost in Translation"

Filmā "Pazudis tulkojumā", savu darbiņu lieliski padara Bils Marijs un Skārleta Johansone. Abi varoņi ir apmetušies kādā smalkā viesnīcā Tokijas centrā, taču ceļi pavisam netīši krustojas pie bāra letes. Katram no viņiem ir sava likstu "bagāža", taču šī draudzība pamazām kļūst kā glābiņš bezgala vientuļajai un neinteresantajai dzīvei.

Daudz jautājumu un diskusiju skatītāju vidū raisījusi filmas noslēguma aina, kurā Marija atveidotais varonis Šarlotei, kuras loma uzticēta Johansonei, ausī kaut ko iečukst. Ko īsti, skatītāja ausīm paliek nedzirdēts.

"Wresler"

Darena Aronofska filmas "Cīkstonis" pirmizrādi piedzīvoja 2009. gadā un kļuva par vēl vienu kinolenti, kas režisora vārdu iegrāmatoja uz visiem laikiem. Filma atklāj stāstu par par astoņdesmito gadu reslinga zvaigzni Rendiju Robinsonu, kas joprojām pelna naudu ar reslingu, taču ne vairs profesionālā cīņas ringā, bet vietējās sporta zālēs izklaidējot rūdītus reslinga fanus. Filmā skatītājs seko un jūt līdzi Rendija centieniem uzvarēt kā cīņas laukumā, tā arī tikt galā, piemēram, ar veselības problēmām ārpus tā.

Kinolentes noslēgumā ir pienācis pēdējais mačs, un ikviens cer redzēt uzvaru, taču noslēdzošā lēciena izdarīšanas brīdis paliek aizkadrā, pie ekrāniem sēdošajos atstājot ar ļaužu ovācijām vien. Rendijs izdzīvoja vai tomēr nomira, darot savu sirdslietu? Viņa likteni skatītājiem ļauts iztēloties pašiem.

"The Dark Knight Rises"

Nenoliedzami, Kristofers Nolans šādos kinomākslas darbos ir piešāvis roku. Triloģijas noslēdzošā daļa par Tumšo bruņinieku stāsta par laiku, kad Gotemas aizstāvis Betmens ir uzveicis psihiski nelīdzsvaroto ļaundari Džokeru un ir iestājies ilgi gaidītais miers. Taču tas izrādījās tikai klusums pirms vētras, jo pilsētai uzbrūk jauns drauds – ar inteliģenci un spēku apveltītais terorists Beins un viņa noziedznieku armija, liekot Tumšajam bruņiniekam Betmenam atgriezties.

Notikumiem attīstoties un Betmenam cenšoties izglābt pilsētu un cilvēci, priekšplānā izvirzās vienmēr aktuālais jautājums – vai, upurējot savu dzīvību, Betmena izdevās izdzīvot? Un ko īsti Alfrēds redzēja kafejnīcā Itālijā? Lai vai arī kādu filmas noslēgumu uzskatīsi par īsto un lai arī ko Nolands bija vēlējies pateikt, Betmens mantojums izklaides industrijā būs mūžīgs.

"The Prestige"

Trīs lietas, labas lietas, tāpēc arī šajā sarakstā laiks pieteikt trešo Kristofera Nolanda kinolenti. "The Prestige" bija režisore centiens pievērsties maģijas pasaulei, atklājot stāstu par diviem burvjiem-sāncenšiem, kuri vēlmi būt vienam par otru labākam iznesa tālu ārpus skatuves. Kinolente ir Kristofera Prīsta fantastiskā romāna ekranizācija.

Stāsts ir samudžinātu notikumu virkne, kura liek skatītājam pašam atbildēt uz jautājumiem, kurā brīdī darbojas varoņa dvīņubrālis, kad realitāti pārņem iedomas, bet kurā mirklī lielus aplausus pelnījis kāds izcili noslīpēts maģijas triks!

"Black Swan"

Režisoram Darenam Aronovskim ar šīs filmas veidošanu izdevās skatītājiem piedāvāt ļoti baudāmu kinolenti, kas ierakstās psiholoģisko trilleru kārtā. Tā atklāj stāstu par balerīnu Ninu Natālijas Portmenas atveidojumā, kas filmas laikā cenšas sevī atrast gan Balto, gan Melno gulbi. Notikumiem attīstoties, viņa mēģina sevi saplēst teju vai divās daļās, kam pamazām seko līdzi arī halucinācijas.

Nobeiguma ainā Nina redzama, atrādot ļoti skaistu performanci, kas noslēdzas ar kritienu, atklājot skatītājam asiņojošu brūci viņas vēderā. Zem deguna runājot par to, cik perfekta savā uznācienā bijusi, pamazām priekšā acīm aizplīvuro migla, neatbildot uz jautājumu, vai brūce patiešām bija īsta, vai jaunā sieviete nomirst vai arī – tā izrādījās iedoma vien.

"Old Boy"

Amerikāņu asa sižeta filma "Oldboy" jeb "Vecais zēns" uz ekrāniem nonāca 2013. gadā. Galvenie notikumi risinās ap reklāmas speciālistu Džo, kura veiksmīgā dzīve pārvēršas neiedomājamā murgā, kad viņu nolaupa un ievieto izolētā telpā, liekot tajā pavadīt 20 gadus. Pavisam negaidīti iegūstot brīvību, viņš nolemj atrast savu pāridarītāju un ieskatīties viņam acīs. Taču – šis ceļš izrādās daudz smagāks, nekā iepriekš cerēts, uzzināto noslēpumu dēļ liekot Džo jukt prātā vēl vairāk.

Ja tavā filmu lādītē ir vēl kāda lieliska kinolente, kuras nobeigums licis lauzīt galvu, padalies komentāru sadaļā!

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!