Un apstājās laiks, ievibrējās stīga, nepilns tūkstotis Lielās Ģildes apmeklētāju aizturēja elpu, lai dotos aizraujošā ceļojumā kopā ar melnādaino ģitāras virtuozu Stenliju Džordanu.

Ir patiesi grūti ietērpt vārdos to, kas vēlā svētdienas pievakarē norisinājās pašā Vecrīgas sirdī, ņemot vērā arī to, ka gan pašam Stenlijam, gan mūzikas interesentiem visā Latvijā šis koncerts burtiski „nokrita no debesīm” un vēl pirms nedēļas nekas neliecināja, ka 30.novembra vakars varētu būt īpašs.

Kā teikts Stenlija Džordana mājas lapā internetā (www.stanleyjordan.com), vienkāršā valodā paskaidrot, kas ir šis mūzikas ģēnijs, būtu apmēram tas pats, kā censties Einšteina relativitātes teoriju apkopot desmit vārdos. Un tieši šī iemesla pēc nemaz necentīšos izskaidrot ne Stenlija ģitārspēles tehniku (kas ir visai atšķirīga no Latvijas platuma grādos ierastās), ne arī viņa dzīvesstāstu, ne arī atstāstīt domas, enerģiju un vārdos neietveramo mīlestību, kas elektrificēja ne tikai visu Lielo Ģildi, bet arī katru, kas bija klāt, šķiet, vienā no šī gada lieliskākajiem koncertiem!

Koncertā tika atskaņotas gan plaši pazīstamas populārās mūzikas un džeza tēmas, gan arī paša Džordana komponēti skaņdarbi, kas izcēlās ar savu specifisko harmoniju un uzbūra neatkārtojamas skaņas gleznas – kaut kas pa vidu starp „Acoustic Alchemy” krāsainību un flamenko jutekliskumu, taču, protams, arī šis salīdzinājums ir stipri nosacīts.

Stenlijs Džordans, atšķirībā no jau pieminētajiem „Acoustic Alchemy”, muzicē viens, taču pateicoties 25 gadu laikā izkoptajai un viņu vien raksturojošajai specifiskajai ģitārspēles tehnikai (tapping) viņš iespēj nospēlēt to, ko citkārt būtu jāatskaņo vismaz diviem, ja ne pat trīs spēlētājiem. Zināmā mērā Stenlija mūzikas noskaņu var saistīt un salīdzināt ar vēl viena absolūtā ģitāras eksperta – ģēnija Peta Metenija daiļradi, konkrēti ar Peta pēdējo albumu ‘One Quiet Night’, kas šīgada maijā tika izdots Warner mūzikas apgādā.

Vai spējat iedomāties, piemēram, Led Zeppelin episko himnu ‘Stairway To Heaven’ viena cilvēka – orķestra izpildījumā? Vai arī tik ļoti izjustu ‘Eleanor Rigby’ atskaņojumu, ka acīs nevilšus sariešas asaras, it īpaši rindiņas „Ahh, look at all this lonely people” laikā?

Tāds ir Stenlijs Džordans – ģēnijs, kurš prot dzirdēt klusumu un runā akordos.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!